Choć to części zamienne, narzędzia i wyposażenie będą najważniejsze podczas zbliżających się targów Inter Cars 2017, to jednak nie zabraknie również wystawców innego typu. Jednym z nich będzie Isuzu, które zaprezentuje dwa swoje modele. Nowości Isuzu to odświeżony pickup D-Max oraz nowy na polskim rynku model M21 o DMC 3,5 t.
Isuzu to dość niszowa marka. Nie ma się jednak co dziwić, skoro nie ma ona w swojej ofercie aut osobowych, więc i słupki sprzedaży do największych nie należą. Jednak ta japońska marka ma ugruntowaną pozycję w segmencie tzw. pojazdów roboczych. Auta ciężarowe, dostawcze czy pickupy cieszą się sporym uznaniem wśród przedsiębiorców. Dwa spośród tego typu modeli będzie można zobaczyć na targach Inter Cars 2017.
Isuzu M21 – nowa japońska ciężarówka Euro 6 bez AdBlue
W tym roku na europejskim rynku zadebiutowało Isuzu M21. Teraz model ten, na targach Inter Cars, debiutuje również na polskim rynku. Najważniejszą nowością w tym modelu jest nowa jednostka napędowa RZ4E-TC Euro 6b, którą można zestawić z 6-biegową skrzynią manualną, bądź przekładnią zautomatyzowaną. W silniku wyeliminowano system wtrysku AdBlue, co powinno zmniejszyć koszty eksploatacyjne. Posiada za to innowacyjny system oczyszczania spalin, składający się z filtra DPD oraz konwertera katalitycznego LNT, redukującego emisję tlenków azotu. Nowa jednostka napędowa charakteryzuje się niższym o 4,5% zużyciem paliwa w odniesieniu do poprzednio stosowanej odmiany 3.0 l.
Isuzu M21 dostępny będzie z trzema kabinami do wyboru. Kabina standardowa ma szerokość 1815 mm, kabina Large – 2040 mm, zaś kabina brygadowa będzie oferowana w dwóch odmianach, 6- lub 7-miejscowej.
W zależności od potrzeb Isuzu M21 będzie dostępny w kilku wariantach. Wersja Heavy posiada wzmocniony most napędowy i sprawdzi się wszędzie tam, gdzie liczy się zwiększona wytrzymałość. Wersja Adaptor posiada natomiast niezależne zawieszenie przedniej osi, dzięki czemu uzyskano większy komfort i najmniejszy promień skrętu. Z kolei wersja Ground ma najmniejszą masę własną (1747 kg), a Large jest największą odmianą. W cennikach znajdują się jeszcze wersje Spring oraz Spring Tire.
W ofercie modelu cały czas pozostają inne wersje z silnikami 3.0 oraz 5.2.
Isuzu D-Max po liftingu
Bardziej znanym modelem na polskim rynku z pewnością jest pickup Isuzu D-Max. W tym roku przeszedł on facelifting, w ramach którego nieco zmieniła się stylistyka nadwozia, a także pojawił się nowy silnik. Zmiany stylistyczne są nieznaczne i objęły głównie przednią część nadwozia. W kabinie poprawiono funkcjonalność oraz wykończenie. Zmieniły się zegary, a kierowca i pasażer mają teraz do dyspozycji gniazdo HDMI oraz USB. Wyposażenie poszerzyło się m.in. o systemy wspomagające wjazd oraz zjazd ze wzniesienia.
Wspomniany nowy silnik to jednostka wysokoprężna o pojemności 1,9 litra, która zastąpiła 2,5-litrowego diesla. Mniejszy silnik to niższe spalanie oraz przede wszystkim możliwość spełnienia normy Euro 6. D-Max w wersji z nowym silnikiem i napędem na obie osie, podwójną kabiną i manualną skrzynią auto ma zużywać średnio 7 l/100 km (poprzednik 7,3 l/100 km). Odmiana zaś z automatem – 7,8 l/100 km (poprzednik: 8,4 l). Nowa jednostka jest także lżejsza i cichsza od poprzednika. Przekłada się to na lepsze właściwości jezdne oraz wyższy komfort jazdy.