zamknij

Historia marki

Koncern Citroën został powołany do życia w 1919 roku przez francuskiego przemysłowca André Gustave Citroëna. W początkowych latach swojej działalności firma zajmowała się produkcją kół zębatych. Co ciekawe, licencja na ich wytwarzanie została przez francuskiego inżyniera zakupiona w Polsce, skąd pochodziła jego matka. Z kolei w okresie pierwszej wojny światowej, w halach fabrycznych Citroëna produkowano

Czytaj więcej

Popularne modele

Citroën C4 (2004 - teraz)

Citroën C4 to następca dość wysłużonego modelu Xsara. Pierwsza generacja zadebiutowała oficjalnie podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2004 roku. Auto, w związku z współpracą Citroëna i Peugeota w grupie PSA, współdzieliło wiele elementów z modelem Peugeot 307. Francuskiemu kompaktowi udało się w 2005 roku zdobyć 2-gie miejsce na Europejski Samochód Roku, ustępując jedynie Toyocie Prius II generacji. Drugą generacja Citroëna C4 zaprezentowano w 2010 roku. Zaprzestano wówczas produkcji 3-drzwiowego hatchbacka. W ofercie została odmiana 5-drzwiowa oraz wersja sedan. Auto jest produkowane do chwili obecnej.

Pozostałe modele

Citroën C3 (2002 - teraz)

Model C3, który pojawił się na rynku w 2002 roku, zastąpił produkowany wcześniej model Saxo.

Citroën C2 (2002 - 2008)

Mniejszy brat Citroëna C3 pojawił się na rynku w 2002 roku. Rok po debiucie C2 zdobył pierwsze miejsce w konkursie na najlepszego europejskiego hatchbacka. Francuski koncern projektując auto, chciał wywołać zainteresowanie przede wszystkim u młodszej klienteli. C2 miał trafić w gusta klientów, którzy szukali małego, ale funkcjonalnego i „zadziornego”, miejskiego samochodu.

Citroen C5 (2001 - teraz)

W 2001 roku Citroen C5 pierwszej generacji zastąpił model Xantia. Oprócz zupełnie nowego języka stylistycznego, reprezentant klasy średnie francuskiego koncernu, kontynuował tradycje swoich poprzedników w dziedzinie komfortu jazdy i przystępnej ceny zakupu, zwłaszcza na tle niemieckich konkurentów. W 2008 roku zaprezentowano Citroena C5 II generacji. Co ciekawe, auto reklamowano sloganem reklamowym „Citroën C5 — bez wątpienia niemiecki. Made in France” sugerując tym samym większą dbałość producenta o zapewnienie większej niezawodności i eliminacji usterek na którą uskarżali się właściciele poprzedniej generacji. Produkcja Citroena C5 II trwa do chwili obecnej.

Citroën C4 Picasso (2006 - teraz)

Citroën C4 Picasso I generacji zastąpił na rynku Xsarę Picasso – kompaktowego microvana, który przebojem wdarł się pod koniec lat 90. na zachodnie rynki motoryzacyjne. Pierwszej generacji vana opracowanego na bazie modelu C4 w dużej mierze udało się ten sukces powtórzyć. W 2013 roku do produkcji weszła druga generacja C4 Picasso. Auto jest krótsze od poprzedniej generacji, ale ma zwiększony rozstaw osi. Konstruktorom udało się również ograniczyć masę pojazdu.