zamknij

Historia marki

Renault należy do jednego z najstarszych producentów samochodów. Założycielem firmy był Louis Renault, który już od dziecka fascynował się motoryzacją. W 1898 roku założył w posiadłości rodziców warsztat, gdzie pracował nad silnikami Panhard i wspólnie z bratem zbudował swój pierwszy samochód na podstawie pojazdu marki De Dion-Bouton. Rok później z braćmi Marcelem i Fernandem oficjalnie

Czytaj więcej

Popularne modele

Renault Clio (1990 - teraz)

Renault Clio to samochód miejski produkowany przez francuski koncern od 1990 roku. Clio to bezpośredni następca udanego modelu Renault 5. Nowy model był pierwszym od lat 60. samochodem spod znaku rombu, przy którym marka zrezygnowała z nazewnictwa symbolami liczbowymi. Miejskie Clio od początku produkcji sprzedawano w nadwoziu typu hatchback z uwzględnieniem podziału na wersję 3 i 5-drzwiową. Producent stosuje do napędu nieduże silniki benzynowe oraz diesle, które obok niezłych osiągów cechują się niskim spalaniem. Renault Clio to samochód przednionapędowy, a w zależności od generacji moc przenoszona jest za pośrednictwem manualnej lub automatycznej skrzyni biegów.

W trakcie 25-letniej historii modelu koncern Renault zaprezentował 4 generacje, a sam samochód stał się najchętniej kupowanym modelem w historii francuskiej motoryzacji. Clio I, II, III, IV generacji na przestrzeni lat znalazło 11 milionów nabywców i jako jedyny samochód zdobyło tytuł European Car of the Year 1991 i 2006. Dziś Renault Clio to jeden z liderów segmentu aut miejskich i silna konkurencja dla Skody Fabii, Forda Fiesty czy też Volkswagena Polo. Samochód cieszy się dużym zainteresowaniem jako auto nowe oraz używane.

Renault Megane (1995 - teraz)

Renault Megane to samochód klasy kompaktowej produkowany przez francuski koncern od 1995 roku. Samochód został zaprezentowany jako bezpośredni następca wysłużonego modelu Renault 19. Renault od początku produkcji wytwarzano w 4 wersjach nadwoziowych, jako sedan, hatchback, kombi oraz cabrio. W pierwszej generacji do napędu służyły jednostki napędowe znane z innych modeli Renault, m.in. Clio i Laguny, o mocach od 70 do 147 KM oraz diesle o mocach od 64 do 98 KM. Z generacji na generację gama silników rosła, a wraz z nią moc, która w najmocniejszych wersjach przekracza 200 KM. Wraz z wprowadzeniem drugiej generacji Megane dodano też wersję Sport charakteryzującą się się wzmocnionym silnikiem oraz pakietem zderzaków i spoilerów. Renault Megane niezależnie od wersji silnikowej i nadwoziowej uznawane jest jeden z wiodących modeli w swojej klasie. Na przestrzeni lat Renault Megane znalazło ponad 6 mln nabywców. Za modelem przemawia dobry stosunek ceny do jakości oraz niskie ceny ewentualnych napraw serwisowych. Dzięki temu ten francuski kompakt cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Auto może konkurować pod względem jakości wykonania i wyposażenia z Oplem Astrą oraz Fordem Focusem. Obecnie produkowana jest III generacja Megane.

Pozostałe modele

Renault Scénic (2003 - teraz)

Renault Scénic to pierwszy van klasy średniej należący do francuskiego producenta. Początkowo model sprzedawany był jako wersja nadwoziowa modelu Megane. Zresztą to z tym modelem Scénic I generacji dzieli płytę podłogową oraz silniki. W teście zderzeniowym EuroNCAP uzyskał wynik 4 gwiazdek. Dopiero od II generacji Scénic stał się oddzielnym modelem w gamie Renault. Francuski koncern do napędu modelu stosował silniki benzynowe i diesla znane z innych samochodów marki, m.in. Megane i Laguna. Z czasem do gamy modelowej wprowadzono przedłużoną wersję Grand, która miała dwa dodatkowe miejsca w 3 rzędzie. Przybył też uterenowiony model Conquest z napędem 4×4 realizowanym za pośrednictwem sprzęgła Haldex. Odznacza się on dołączaną tylną osią w przypadku poślizgu kół przednich, podwyższonym zawieszeniem oraz większymi kołami i terenowym pakietem stylizacyjnym. Renault Scénic niezależnie od wersji silnikowej i nadwoziowej uznaje się za jeden z wiodących modeli w swojej klasie. Na przestrzeni lat Renault Scénic nabyło ponad 3 mln klientów. Za modelem Scénic przemawia dobry stosunek ceny do jakości oraz niskie koszty ewentualnych napraw serwisowych. Dzięki temu ten francuski minivan cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Auto może konkurować pod względem jakości wykonania i wyposażenia z Citroenem C4 Picasso.

Renault Laguna (1994 - 2015)

Renault Laguna to samochód klasy średniej produkowany przez francuski koncern od 1994 roku jako bezpośredni następca modelu Renault 21. Samochód oferowany był w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 5-drzwiowy liftback oraz kombi. Dopiero w ostatniej – III generacji dołączyło nadwozie typu coupe. Laguna od początku produkcji stanowiła konkurencję w klasie średniej dla modeli Toyoty, Peugeota, Citroena oraz Forda. Auto na tle innych modeli w segmencie wyróżniało się nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, które na przestrzeni lat okryły Lagunę złą sławą. Usterkowość systemów elektronicznych (w szczególności II generacji modelu) sprawiło, że przez złośliwych nazywana była „królową lawet”. Bez względu na ten fakt Laguna jako nowe auto cieszyła się popularnością wśród klientów ze Starego Kontynentu. Co więcej – Renault Laguna II to pierwszy samochód osobowy dostępny w Europie, który otrzymał pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Niezależnie od wersji silnikowej auto na rynku polskim uznawane jest za jeden z najbardziej usterkowych modeli w swojej klasie. Na szczęście zdania są podzielone, ponieważ egzemplarze bez skomplikowanych systemów elektronicznych nie przysparzają swoim użytkownikom problemów. Za zakupem używanej Laguny przemawia dobry stosunek ceny do jakości. Za cenę używanej Laguny można zakupić auto niemieckiego lub japońskiego producenta, ale będzie ono o 2 – 3 lata starsze. Dzięki temu francuska konstrukcja cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Auto może konkurować pod względem jakości wykonania i wyposażenia z Citroenem C5 oraz Fordem Mondeo.