zamknij

Historia marki

Mitsubishi Motors należy do japońskiego koncernu Mitsubishi Group, który oprócz produkcji samochodów zajmuje się automatyką przemysłową, telekomunikacją, farmacją, produkcją uzbrojenia i przemysłem ciężkim. Historia Mitsubishi zaczyna się całkiem niepozornie od trzech parowców i firmy żeglugowej, którą założył w 1870 roku Yataro Iwasaki. Przedsiębiorstwo najpierw funkcjonowało pod nazwą Tsukumo, żeby za cztery lata przekształcić się na

Czytaj więcej

Popularne modele

Mitsubishi Lancer (1973 - teraz)

Mitsubishi Lancer to samochód klasy kompaktowej produkowany od 1973 roku. Obecnie na rynku dostępna jest już IX generacja modelu produkowana w niemal niezmienionej formie od 2007 roku. Co ciekawe, ten kompaktowy model japońskiego producenta był pierwszym autem, które oficjalnie sprzedawano na rynku europejskim. Pierwsze generacje Lancera były jedynie 4-drzwiową odmianą modelu Colt, ale z czasem stał się odrębnym samochodem w palecie modelowej Mitsubishi. Model oferowany był również pod nazwami Carisma, Mirage oraz Fiore. Na przestrzeni lat i produkcji kolejnych generacji Lancera marka sprzedała nieco ponad 6 milionów tego modelu. Stanowi to kolejny po Galancie sukces sprzedażowy. Na przełomie lat 90. Mitsubishi wprowadziło usportowioną wersję Lancera z przydomkiem Evolution, która była dostępna w kolejnych generacjach modelu i wielokrotnie brała udział w rajdach WRC. Obecnie Mitsubishi Lancer to już IX generacja sprzedawana od 2007 roku. Auto dostępne jest w dwóch wersjach nadwoziowych, sedan i hatchback (sportback).

Mitsubishi ASX (2010 – teraz)

Mitsubishi ASX to pierwszy nowoczesny crossover marki zaprezentowany w 2010 roku. Samochód powstał na bazie większego Outlandera i uzupełnił gamę modelową Japońskiego producenta. ASX został zaprojektowany według nowej koncepcji stylistycznej marki nazwanej „Jet Fighter”, która debiutowała w modelu Lancer IX. Co ciekawe, na bazie modelu ASX w 2011 roku zaprezentowano bliźniacze modele spod znaku Citroëna i Peugeota. Crossover Mitsubishi w teście zderzeniowym Euro NCAP samochód zdobył 5 gwiazdek. Auto wyróżnia się na tle konkurencji bogatym wyposażeniem seryjnym oraz mocnymi silnikami benzynowymi i diesla. Mitsubishi ASX jest chętnie wybierany w swoim segmencie jako samochód nowy, a na rynku wtórnym sprzedaje się niemal od ręki. Udana konstrukcja Mitsubishi stanowi mocną konkurencję dla takich aut, jak Nissan Qashqai, Suzuki SX4, czy też Ford Kuga. W 2012 roku zaprezentowano wersję ASX po lekkim liftingu, która różny się pasem przednim.

Pozostałe modele

Mitsubishi Galant (1969 - 2003)

Mitsubishi Galant to samochód klasy średniej produkowany od 1969 roku. Obecnie na rynku dostępna jest już IX generacja modelu, jednak jej oficjalna produkcja zakończyła się w sierpniu 2012 roku. Pierwsze 7 generacji było modelami kompaktowymi, dopiero dwie ostatnie stały się większe i awansowały od klasy średniej. Galant od początku produkcji stanowił konkurencję dla modeli Toyoty oraz Hondy. Samochód produkowano w Japonii, ale z czasem zaczęto wytwarzać go również w USA. Auto sprzedawano na niemal wszystkich rynkach świata, ale największy sukces odniosło w Stanach Zjednoczonych. Galant od początku produkcji sprzedał się w ilości ponad 5 mln egzemplarzy, co stanowi jeden z największych sukcesów sprzedażowych japońskiej marki. Na rynku polskim nie cieszyło się popularnością, ponieważ było za drogie w utrzymaniu. Producent do napędu używał dużych silników benzynowych V6, które obok niezłych osiągów cechowały się wysokim spalaniem. Model pozostał więc w cieniu mniejszego Lancera. Obecnie Mitsubishi Galant nie cieszy się zbyt dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym, ale to wciąż ciekawa propozycja w swojej klasie. Auto może konkurować pod względem jakości wykonania i wyposażenia z Oplem Omegą czy Fordem Mondeo.

Mitsubishi Outlander (2003 – teraz)

Pierwsza generacja Mitsubishi Outlandera zadebiutowała na rynku w 2003 roku. Model był zmodyfikowaną wersją modelu Airtek, który był niewielkim SUVem przeznaczonym na rynek japoński. Model ze względu na bardzo zachowawczą stylistykę i całkowity brak diesli wśród dostępnych jednostek napędowych nie cieszył się w Europie zbyt dużym wzięciem. Mitsubishi wyciągnęło wnioski z tej lekcji i już po pięciu latach od chwili debiutu Outlandera I generacji zaoferowało klientom jego następcę. Druga generacja Outlandera była obecna na ryku w latach 2006 – 2013. W 2012 Mitsubishi zaprezentowało trzecią generację tego SUVa.