zamknij
REKLAMA
Ford Mondeo Mk4 czy Opel Insignia I

Ford Mondeo Mk4 czy Opel Insignia? Decyzja o wyborze naszego przyszłego auta nie należy do najłatwiejszych. W większości przypadków zakup samochodu, jest drugim, zaraz po mieszkaniu, największym wydatkiem jaki ludzie dokonują w całym swoim życiu. Bardzo ważne jest więc, aby w chwili zakupów, dokonywać mądrych wyborów.

Istnieje szereg aspektów, które musimy wziąć pod uwagę analizując zakup samochodu. Niestety, czasem priorytety wygrywają z naszymi marzeniami i zamiast małego, zwinnego, sportowego auta, którego już od dawna chcieliśmy być właścicielem, decydujemy się na dużo większego czterokołowca, który pomieści całą rodzinę wraz z dziecięcymi zabawkami i będzie idealny na weekendowy wypad za miasto. Poniżej przedstawiamy zestawienie trzech samochodów klasy średniej, które aktualnie bardzo dobrze radzą sobie na rynku i są jednymi z najchętniej wybieranych samochodów w Polsce.

SYLWETKI

Ford Mondeo Mk4

Rok 2006, Paryż – to właśnie wtedy swoją premierę miała długo wyczekiwana, trzecia generacja Forda Mondeo. Została ona zbudowana na bazie płyty podłogowej opracowanej przez Forda we współpracy z Volvo, która znajduje jeszcze zastosowanie w produkcji takich pojazdów jak Ford Galaxy II czy S-Max II. Mondeo Mk4 zaprojektowany został zgodnie z nowym językiem stylistycznym marki – „kinetic design”, dzięki czemu auto utożsamiane jest z nowoczesnością, komfortem i bezpieczeństwem.

Szybko po debiucie, bo w 2010 roku, producenci Forda postanowili poddać auto liftingowi. Modernizacje dotyczyły kilku zmian w nadwoziu i w środku samochodu. Przebudowano m.in. przedni zderzak, montując w nim światła do jazdy dziennej LED. W środku natomiast odświeżono panel środkowy i zmieniono sposób podświetlania wnętrza.

Opel Insignia I

Pierwsza generacja Opla Insignii, miała swój debiut podczas targów motoryzacyjnych w Londynie 22 lipca 2008 roku. Rok później auto zdobyło tytuł „Car od the Year ”, co przyczyniło się do jeszcze większego nakładu sprzedaży tego modelu. Decyzja o wprowadzeniu nowej nazwy miała symbolizować całkowite zerwanie z przeszłością i początek produkcji samochód zupełnie odbiegających od tych tworzonych za czasów Vectry.

WERSJE NADWOZIOWE

Ford Mondeo Mk4

Decydując się na zakup tego modelu, mamy do wyboru trzy rodzaje nadwozia. Sprzyjające rodzinnym wyjazdom kombi, przestronny liftback, oraz elegancki sedan. Kwestia tego na jaki rodzaj nadwozia się zdecydujemy zależeć będzie już od naszych indywidualnych preferencji, bowiem każdy z nich ma swoje mocne i słabsze strony. Trzeba jednak przyznać, że niezależnie na którą wersję się zdecydujemy, wszystkie wyżej wymienione są naprawdę pokaźnych rozmiarów, co rodzi jednocześnie problemy z przeciśnięciem się przez zatłoczone ulice w centrum miasta, czy manewrowaniem na parkingu.

Opel Insignia I

Opel Insignia występuje w trzech wersjach nadwoziowych: hatchback, sedan i kombi. W wersji hatchback, mierzącej 4830 mm długości i 1856 mm szerokości, z pewnością nie będziemy narzekać na dyskomfort. Takie rozmiary auta niezaprzeczalnie przekładają się na przestronność samochodu. Zarówno pasażerowie siedzący z przodu, jak i z tyłu, dzięki swobodnej regulacji przednich foteli nie będą narzekać na dyskomfort podczas jazdy.

W 2011 roku pojazd przeszedł delikatny lifting, który głównie polegał na wprowadzeniu do oferty nowych kolorów tapicerki oraz wzorów felg. Dwa lata później, producenci zdecydowali się jednak na przeprowadzenie gruntownej modernizacji. Zmiany dotknęły zarówno zewnętrznej strony auta, gdzie zamontowano m.in. wąski chromowy pas na klapie bagażnika, jak i wnętrza samochodu. W środku zmodyfikowano deskę rozdzielczą, kierownicę oraz zegary. Ograniczono również liczbę przycisków, co przełożyło się na wzrost ergonomii auta. Konsola środkowa doskonale wpasowuje się teraz w całą stylistykę, zupełnie odbiegając od form stosowanych w poprzednich modelach Opla.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Legendarne youngtimery: Ford Capri - europejski zamiennik Mustanga

WNĘTRZE

Ford Mondeo Mk4

Wnętrze samochodu należy pochwalić za naprawdę solidne wykonanie. Auta wypuszczane po liftingu odznaczają się wysokiej jakości surowcami wykończeniowymi, przestronnymi, skórzano-materiałowymi fotelami, które bardzo dobrze trzymają pasażera podczas jazdy oraz kokpitem wykonanym z przyjemnego, miękkiego tworzywa. Dzięki temu, że Ford podczas produkcji postawił ogromny nacisk na wszelkie detale wykończeniowe, Mondeo sprawia wrażenie auta wręcz ekskluzywnego. W kwestii przestrzeni bagażowej, w przypadku wersji kombi, do dyspozycji mamy 1740 l gdy wszystkie siedzenia w samochodzie są złożone, oraz 537 l gdy je rozłożymy.

Opel Insignia I

Właściciele tego modelu niezadowoleni mogą być jednak z jakości wykończenia niektórych elementów. Plastik, który został zastosowany w Insigni nie sprawia wrażenia trwałego, a większość użytkowników tego auta skarży się na nieprzyjemne skrzypiące dźwięki podczas jazdy powodowane niedokładnym spasowaniem elementów.

Gdy zdecydujemy się złożyć siedzenia w samochodzie, w celu przewiezienia większych gabarytów, wersja sedan oferuje nam 1015 l pojemności bagażnika. W przypadku normalnej jazdy, przy rozłożonych siedzeniach wynosi ona 500 l.

WERSJE SILNIKOWE

Ford Mondeo Mk4

Trzeba przyznać, że oferta Forda dotycząca silników dla tego modelu jest imponująca. Wśród benzyniaków zaszły zmiany z racji dokonanego face liftingu. Do tego momentu w ofercie znaleźć mogliśmy silniki wolnossące 1.6 (110 -125 KM) 2.0 (145 KM), 2.3 (161 KM) i pochodzące z Volvo 2.5 o mocy 220 KM. W 2010 wprowadzono jeszcze jeden benzynowy, turbodoładowany motor 2.0 o mocy 240 KM. Wśród diesli mamy do wyboru 1.8 (100 – 125 KM), 2.2 (175 – 204 KM), oraz cieszący się największą popularnością 2.0 (115 – 140 KM), której średnie spalanie 140-konnej wersji wynosi 6,7/100 km.

Opel Insignia I

Opel dla tego modelu na samym początku oferował silniki benzynowe: 1.6 (115 KM), 1.6 Turbo (180 KM), 1.8 (140 KM), 2.0 Turbo (220KM) i 2.8 V6 Turbo (260 KM), oraz turbodiesle 2.0 CDTi (110 KM), 2.0 CDTI (130 KM) i 2.0 CDTi (160 KM).  Rok po premierze, oferta poszerzyła się o benzyniaka 2.8 V6 Turbo (325 KM) oraz turbodiesel 2.0 CDTi (190 KM). Natomiast w roku 2011 dołączyły jeszcze dwa benzynowe silniki 1.4 Turbo (140 KM) oraz 2.0 Turbo (250 KM) i jeden turbodiesel z podwójnym doładowaniem 2.0 CDTi Biturbo (195 KM). Na początku 2015 wszedł do oferty turbodiesel 2.0 CDTi (170 KM).

CENY – Ford Mondeo Mk4 czy Opel Insignia

Ceny używanego Forda Mondeo MkIV oscylują w granicach od 30 000 do około 70 000 zł. Ceny używanych egzemplarzy, które nie uczestniczyły w poważnym wypadku, wahają się od około 50 000 do 84 000 zł.

 

 

 

Tagi: FordFord Mondeo Mk4InsigniaMondeoOpelOpel Insignia

DODAJ KOMENTARZ