zamknij
REKLAMA
trailer_assist_1

Obecnie wyposażenie samochodów potrafi przyprawić o zawrót głowy. Nawet auta kompaktowe, które z zasady mają ułatwiać parkowanie, mogą w swoim wyposażeniu posiadać system wspomagający parkowanie. W większości przypadków wystarczy operować gazem i hamulcem, a auto całą resztę wykona za kierowcę. A co, jeśli chcemy zaparkować z przyczepą? W takich przypadkach przyda się system Trailer Assist montowany w autach marki Volkswagen.

O ile system wspomagający parkowanie nie dla wszystkich może być przydatny – działa dość długo, poza tym doświadczeni kierowcy wiedzą, jak parkować – tak funkcja Trailer Assist może znacząco pomóc na przykład podczas wakacji, przeprowadzki lub innych czynności, które wymagają zastosowania przyczepy. Cofanie oraz parkowanie auta z przyczepą może przysporzyć problemów nawet kierowcom, którzy za kółkiem spędzili wiele lat. Na szczęście koncern Volkswagena opracował rozwiązanie.

Jak działa Trailer Assist?

System Trailer Assist został po raz pierwszy wprowadzony w model Volkswagen Passat, choć obecnie jest dostępny np. w opcjonalnym wyposażeniu nowego modelu Tiguan. Mówiąc w wielkim skrócie, system ten odpowiada za pomoc w cofaniu z przyczepą, co przekłada się przede wszystkim na łatwiejsze parkowanie, wjeżdżanie do garażu, ustawianie przyczepy itp.

trailer_assist_2Korzystanie z systemu Trailer Assist nie jest trudne i ogranicza się do kilku kroków. W pierwszej kolejności należy zatrzymać się w odpowiednim miejscu, włączyć wsteczny bieg, a następnie aktywować system. Następnie korzystamy z przełącznika regulacji lusterek w celu ustalenia kierunku jazdy i pożądanego kąta złamania dyszla przyczepy, co z kolei przełoży się na docelowe miejsce, w którym chcemy ustawić cały zestaw. Następnie system przejmuje kontrolę nad kierownicą i automatycznie pokieruje autem z przyczepą. Kierowca musi natomiast kontrolować otoczenie oraz pedały hamulca i gazu w przypadku modelu z automatyczną skrzynią, lub dodatkowo sprzęgłem i lewarkiem zmiany biegów w wersji z manualną przekładnią.

Rzecz jasna w każdej chwili możemy przerwać proces lub skorygować kierunek jazdy za pomocą pokrętła regulacji lusterek. Co więcej, na ekranie komputera pokładowego możemy na bieżąco obserwować aktualny oraz maksymalny dostępny kąt skrętu zestawu. Obraz przekazywany jest z kamer cofania, który zostaje specjalnie zmodyfikowany na potrzeby systemu Trailer Assist. Co ciekawe, nawet jeśli kierowca za mocno naciśnie pedał gazu, system automatycznie aktywuje hamulce i zwolni zestaw, aby uniknąć kolizji. Jakakolwiek gwałtowna reakcja kierowcy dezaktywuje cały proces i zatrzyma auto z przyczepą.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Urodziny Passata: niemiecki sztywniak ma powód do świętowania!

Co prawda system nie jest w stanie całkowicie wyręczyć kierowcy z parkowania bądź ustawiania zestawu z przyczepą w odpowiednim miejscu, ale przejmuje najtrudniejszą czynność – konieczność obliczenia kąta skrętu uwzględniając przyczepę. Jeśli zatem ktoś często podróżuje bądź korzysta z przyczepy na potrzeby firmy, system Trailer Assist z pewnością będzie przydatnym dodatkiem.

Tagi: parkowanieprzyczepatrailer assistvolkswagen

DODAJ KOMENTARZ