zamknij
REKLAMA
droga ekspresowa S6

Budowa nowych dróg w Polsce postępuje sukcesywnie i nic nie wskazuje na to, żeby tempo to miało w najbliższej przyszłości spaść. Listopad był kolejnym miesiącem, w którym podjęto kilka istotnych decyzji. Dotyczą one m.in. Wschodniej Obwodnicy Warszawy oraz dróg ekspresowych S17 oraz S6.

Umowa na kolejny fragment Wschodniej Obwodnicy Warszawy

W Warszawie podpisana została umowa na zaprojektowanie i budowę 2,5-kilometrowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Węzeł Zakręt jest strategicznym elementem układu komunikacyjnego w stolicy. Dzięki niemu z Południowej Obwodnicy Warszawy będzie można bez przeszkód pojechać w kierunku Lublina i Terespola, a docelowo także w kierunku Białegostoku.

Wschodniej Obwodnicy Warszawy, węzeł Zakręt

Wykonawcą inwestycji jest firma Warbud. Wartość kontraktu wynosi 225 mln zł, a czas realizacji to 34 miesiące od dnia podpisania umowy, czyli do marca 2021 r. Inwestycja zlokalizowana jest w całości na terenie województwa mazowieckiego i przebiega przez powiat miński, na terenie gminy Sulejówek, Wiązowna oraz na terenie dzielnicy Warszawa-Wesoła. Projektowany odcinek drogi ekspresowej S17 przebiega częściowo po nowym śladzie oraz wzdłuż istniejącej drogi krajowej nr 17.

S6 Goleniów – Kiełpino z unijnym dofinansowaniem

Ponad pół miliarda złotych z Programu Infrastruktura i Środowisko wesprze budowę drogi ekspresowej S6 na Pomorzu Zachodnim. Droga ekspresowa S6 od Goleniowa do Kiełpina podzielona jest na 3 odcinki realizacyjne: Goleniów – Nowogard, Nowogard – Płoty i Płoty – Kiełpino. Łącznie to 54,5 kilometra dwujezdniowej drogi ekspresowej z 6 węzłami drogowymi.

Wymienione powyżej odcinki to część drogi S6 Goleniów – Koszalin budowanej w województwie zachodniopomorskim. Cała trasa ma długość 140 km i rozpoczyna się od drogi S3 (węzeł Goleniów Północ), a kończy na wschód od Koszalina (za Sianowem). Wartość inwestycji, które składają się na te 140 km to około 3,5 mld zł, a dofinansowania unijnego – 1,5 mld zł. Nowa droga ekspresowa będzie miała częściowo zupełnie nowy przebieg i będzie prowadziła w pobliżu Kołobrzegu.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  1 miliard złotych na budowę dróg w Polsce
droga ekspresowa S6 Goleniów – Kiełpino

Budowa drogi S6 Goleniów – Koszalin rozpoczęła się wiosną tego roku, a w ubiegłym ruszyły roboty na obwodnicy Koszalina i Sianowa. Obecnie na całej trasie trwają już zasadnicze roboty budowlane. Zakończenie realizacji drogi S6 Goleniów-Koszalin planowane jest w 2019 roku.

Unijne dofinansowanie na kolejny odcinek S17

Podpisano również umowę na dofinansowanie budowy trasy S6 na odcinku Garwolin – Kurów. Najważniejszą częścią projektu jest budowa drogi ekspresowej S17 Garwolin – Kurów o długości prawie 59 km oraz drogi ekspresowej S12 o długości prawie 12 km. Budowany odcinek połączy Garwolin z istniejącym fragmentem ekspresówki kończącym się na węźle Kurów Zachód. Z kolei odcinek S12 zapewni połączenie tego węzła z przeprawą na Wiśle w Puławach.

droga ekspresowa S17 Garwolin – Kurów

Pieniądze na inwestycję pochodzą w większości z POIiŚ. Jej wartość to 2,28 mld zł, a dofinansowanie unijne wynosi prawie 1,2 mld zł. Projekt jest już realizowany. Budowa odcinka zakończy się w 2019 r.

Przetarg na budowę DK 47 Rdzawka – Nowy Targ

Do 18 grudnia 2017 r. firmy i konsorcja mogą składać oferty na projekt i budowę drogi krajowej nr 47 z Rdzawki do Nowego Targu.

Zakres inwestycji obejmuje budowę dwujezdniowej drogi klasy GP o długości 16,1 km, czterech węzłów drogowych: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady). W ramach zadania zaplanowano także budowę dróg obsługujących tereny przyległe do inwestycji, infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, kanalizacji i odwodnienia, urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowę infrastruktury technicznej.

Prace projektowe i roboty budowlane, wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, powinny zostać wykonane w terminie nie dłuższym niż 44 miesiące od daty zawarcia umowy.

Tagi: budowa dróg w Polscedrogi ekspresowe
Wojciech Traczyk

Autor Wojciech Traczyk

W branży motoryzacyjnej już od ponad piętnastu lat. Lubię wszystko, co ma cztery koła, ale interesują mnie również inne zagadnienia z szeroko pojętej branży - od nowinek technologicznych, poprzez kwestie dotyczące zmieniających się przepisów, aż po inwestycje w branży automotive czy też rozbudowę infrastruktury drogowej.

DODAJ KOMENTARZ