Wybór najlepszego warsztatu samochodowego to dla wielu z nas nie lada wyzwanie. Z pewnością nie raz spotkaliście się z sytuacją, kiedy z naprawy nie byliście zadowoleni, czuliście się w pewnym stopniu oszukani czy zaskoczono Was wysokim rachunkiem końcowym. Na co zatem zwrócić uwagę, by kolejny raz nie dać się wyprowadzić w przysłowiowe pole?
Przynależność do sieci warsztatowej
Logo znanej sieci serwisowej (np. Bosch Service, Perfect Service, Q-Service) najczęściej oznacza wysoką jakość świadczonych usług, wysokie kompetencje pracowników oraz nowoczesne wyposażenie, które może pomóc w szybkim postawieniu właściwej diagnozy.
Opinie w sieci
Przed oddaniem samochodu do warsztatu zapoznaj się z opiniami, jakie pojawiają się na jego temat na portalach, forach internetowych czy w popularnych mediach społecznościowych. Ich lektura z pewnością pomoże Ci w odszukaniu serwisu z największą liczbą pozytywnych komentarzy i podjęciu ostatecznej decyzji.
Kontakt z warsztatem
Zwróć uwagę na możliwość dogodnej dla Ciebie formy kontaktu – czy to telefonicznego, przez SMS, czy e-mail. Z uwagi na prowadzone prace, zarówno mechanik jak i Ty, powinniście mieć możliwość bieżącej komunikacji i ewentualnego ustalenia dodatkowych szczegółów naprawy.
Auto zastępcze
Naprawa pojazdu nie powinna odbijać się zbyt mocno na Twojej pracy, szczególnie wówczas, kiedy auto jest Ci niezbędne do realizowania zobowiązań. Przy okazji weryfikacji warsztatu sprawdź, czy posiada on “wozy” zastępcze dla swoich klientów i jakie są zasady ich wypożyczania.
Szacunek kosztów
Zapytaj o wymiar kosztów naprawy, powinieneś to wiedzieć przed jej rozpoczęciem. Większość warsztatów posiada stałe cenniki, w bardziej skomplikowanych sytuacjach mechanik powinien podać wstępny szacunek i się go trzymać. Ważne jest, aby uzyskać kosztorys na piśmie.
Czystość w warsztacie
Przyjrzyj się wnętrzu warsztatu, urządzeniom, narzędziom, regałom, a nawet podłodze – jeśli będą czyste i zadbane, możesz mieć pewność, że z równą dbałością mechanik podejdzie do naprawy Twojego auta. Folie ochronne nakładane na przednie fotele podczas usuwania usterek to już codzienność.
Terminowość
Przed odstawieniem samochodu do naprawy upewnij się co do terminu wykonania usługi. Poproś mechanika o wpisanie go do kosztorysu – wówczas będziesz miał pewność, że pomoc zostanie zrealizowana zgodnie z Waszymi ustaleniami.
Kasa fiskalna
Zwróć uwagę na to, czy dany warsztat posiada kasę fiskalną i czy będziesz mógł liczyć na paragon, pamiętaj, że może być on podstawą ewentualnej, późniejszej reklamacji w przypadku niewłaściwego wywiązania się z umowy.