zamknij
REKLAMA
opony letnie 225/45 R17

Rozglądasz się za oponami letnimi w rozmiarze 225/45 R17? To dobrze trafiłeś. Oto nasze zestawienie dwudziestu mniej lub bardziej popularnych modeli opon letnich o takim rozmiarze, które są dostępne na naszym rynku. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie, gdyż znalazły się tu opony z klasy premium, średniej oraz budżetowe.

17-calowe opony letnie o szerokości 225 mm i profilu równym 45 są bardzo często stosowane przez producentów aut jako ogumienie fabryczne głównie dla modeli od segmentu kompaktów po klasę średnią, a nawet średnią wyższą. Stosunkowo niewielki profil sprawia, że są częstym wyborem w przypadku aut o nieco podwyższonych osiągach. Opony w tym rozmiarze stosuje zdecydowana większość producentów. Opony letnie 225/45 R17 można dziś spotkać np. w takich modelach jak Audi A3, A4 oraz A6, BMW serii 3 oraz Z4, Mazda 3,5 i 6, Mercedes klasy B oraz C, Opel Astra, Renault Megane, Subaru Legacy czy wreszcie Volkswagen Golf, Jetta oraz Passat.

Opony letnie 225/45 R17 – klasa premium

Michelin Primacy 4

To nowość francuskiego koncernu na rok 2018, zastępująca w ofercie opony Michelin Primacy 3 i Michelin FuelSaver+. Rzeźba bieżnika została zoptymalizowana pod kątem wydajności i trwałości, a dzięki powiększonej o 22% powierzchni, zdecydowanie lepiej odprowadza większe ilości wody. Dzięki zastosowaniu wysokowydajnej mieszanki gumowej najnowszej generacji, jest w stanie zapewnić wyjątkową skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni, nie tylko gdy jest nowa, ale też po zużyciu się bieżnika, bez uszczerbku dla trwałości opony. Opona Michelin Primacy 4 posiada innowacyjny wskaźnik zużycia opony, który pomaga w identyfikacji, kiedy ogumienie nadaje się do wymiany.

>>zobacz więcej o oponie Michelin Primacy 4<<

Michelin Pilot Sport 4

Opona ta zapewnia bardzo dobrą przyczepność i hamowanie na różnych nawierzchniach. Technologia „dynamic response” to aramidowo-nylonowe opasanie zapewniające precyzyjne przenoszenie reakcji kierowcy na drogę, zaś ultra-reakcyjny wzór bieżnika nieustannie dostosowuje się do drogi, optymalizując powierzchnię styku z nawierzchnią.

>>zobacz więcej o oponie Michelin Pilot Sport 4<<

Goodyear Efficientgrip Performance

Technologia ActiveBraking zapewnia lepszy kontakt opony z podłożem, umożliwiając skrócenie drogi hamowania — nawet o dwa metry (8%) na mokrej i o 3% na suchej nawierzchni. Z kolei technologia WearControl zapewnia optymalną równowagę między przyczepnością na mokrej nawierzchni a niskimi oporami toczenia, wydłużając czas eksploatacji opony. Przy produkcji nowej mieszanki gumowej wykorzystano ponadto technologię FuelSaving, aby zapewnić ograniczenie strat energii opony. Opory toczenia mniejsze o 18% oznaczają mniejsze zużycie paliwa i oszczędność dla użytkownika.

>>zobacz więcej o oponie Goodyear Efficientgrip Performance<<

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Model został wyposażony w asymetryczny bieżnik, który dobrze chroni przed zjawiskiem aquaplaningu i umożliwia sprawne manewrowanie oraz pokonywanie zakrętów z większą prędkością. Opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 korzystają z technologii „Actvie Braking”, dzięki której podczas hamowania zwiększa się powierzchnia kontaktu opony z drogą. W ten sposób możliwe jest szybsze zatrzymanie pojazdu w awaryjnej sytuacji.

>>zobacz więcej o oponie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3<<

Dunlop Sport Maxx RT 2

Oponę Dunlop SP Sport Maxx RT 2 wyposażono w innowacyjny bieżnik asymetryczny, zapewniający lepszą przyczepność podczas szybkiej jazdy, lepsze prowadzenie oraz większą odporność na zjawisko aquaplaningu. Szerokie rowki obwodowe, które zapobiegają poślizgom i poprawiają odprowadzanie wody, gwarantują bezpieczeństwo nie tylko na suchej, lecz także na tej mokrej nawierzchni. Stabilność i precyzję jazdy poprawia także ciągłe centralne żebro opony. Opony Dunlop drugiej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika oraz o 4-8% większy (zależnie od rozmiaru i typu) obszar styku opony z nawierzchnią.

>>zobacz więcej o oponie Dunlop Sport Maxx RT 2<<

Continental ContiSportContact 5

Opona ta została zaprojektowana z myślą o lubiących dynamiczną jazdę właścicielach samochodów sportowych oraz typu SUV. W porównaniu ze swoją poprzedniczką, nowy model to przede wszystkim krótsza droga hamowania w każdych warunkach pogodowych, znakomita przyczepność i bezpieczeństwo podczas pokonywania zakrętów, niższe zużycie paliwa oraz dłuższe przebiegi. Opatentowana mieszanka Black Chill zawiera zawiesinę cząstek zwiększających współczynnik tarcia, dzięki czemu dodatkowo skraca drogę hamowania pozwalając cieszyć się w pełni rajdowym prowadzeniem samochodu. Podczas hamowania mieszanka ta generuje ponadto naturalną częstotliwość drgań podczas hamowania. Zawarte w niej polimery krótkołańcuchowe reagują na tę częstotliwość, a tym samym zapewniają optymalne pochłanianie energii i szybkie wytracenie prędkości.

>>zobacz więcej o oponie Continental ContiSportContact 5<<

Bridgestone Turanza T005

Turanza T005 to najnowsza generacja opon letnich klasy premium marki Bridgestone. Model skierowany dla posiadaczy samochodów klasy średniej i premium, poszukujących opon o najlepszych osiągach. Dzięki nowoczesnej technologii mieszania gum i optymalizacji wzoru bieżnika, znacząco poprawiła się żywotność opony, nawet o 11% w porównaniu do poprzedniego modelu. Poszerzone szczeliny w barkowej części bieżnika odpowiadają za właściwy przepływ wody na zewnątrz.

>>zobacz więcej o oponie Bridgestone Turanza T005<<

Pirelli Cinturato P7

Cinturato P7 to pierwsza opona stworzona w ramach gamy “Green Performance”. Zaawansowany technologicznie materiał hybrydowy, umożliwia równoważenie w niej ciśnienia podczas jazdy, umożliwiając zmniejszenie zużycia bieżnika, a więc wyższą trwałość ogumienia. Zoptymalizowany wzór bieżnika z charakterystycznym układem bloczków zmniejsza opory toczenia, zapewniając znaczną redukcję hałasu podczas jazdy, zwiększając komfort pasażerów oraz zmniejszając uciążliwość dla otoczenia. Wzmocnione barki opony i zwarte bloki w centralnej części bieżnika zapewniają znakomitą przyczepność podczas pokonywania zakrętów. Cztery szerokie rowki wzdłużne szybko i skutecznie odprowadzają wodę spod powierzchni opony, minimalizując ryzyko wystąpienia poślizgu hydrodynamicznego.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Top 20: Opony letnie 185/60R15

>>zobacz więcej o oponie Pirelli Cinturato P7<<

Vredestein Ultrac Satin

Opony są przeznaczone dla wymagających klientów i do samochodów wyższej klasy oraz samochodów typu SUV. Zastosowanie zwiększającej trakcję żywicy i rowków bieżnika w kształcie litery Z pozwoliło osiągnąć niespotykaną przyczepność i doskonałe właściwości jezdne na mokrej nawierzchni. Zaokrąglony kształt powierzchni styku z podłożem połączony z asymetrycznym bieżnikiem zwiększa precyzję prowadzenia i sterowność. Niskie opory toczenia i równomierna przyczepność na mokrej nawierzchni zostały osiągnięte dzięki wiedzy naszych inżynierów poprzez zastosowanie optymalnej geometrii i wprowadzenie udoskonaleń w następujących pięciu obszarach: bieżnik, kształt bieżnika, ścianka boczna, opasanie i rant.

>>zobacz więcej o oponie Vredestein Ultrac Satin<<

Opony letnie 225/45 R17 – klasa średnia

Kleber Dynaxer HP3

Opony Kleber Dynaxer HP3 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach miejskich, kompaktowych oraz minivanach. Łukowaty profil barku opony ułatwia pokonywanie głębokiej wody, a szerokie wzdłużne rowki zapewniają szybki drenaż wody chroniąc przed zjawiskiem aquaplaningu. Liczne, ostre krawędzie poprawiają przyczepność na suchej drodze, natomiast centralny pas zapewnia dokładne przeniesie ruchów kierownicy na drogę, zwiększając bezpieczeństwo podczas wykonywania gwałtownych manewrów. Zastosowanie hybrydowej polimerowo-krzemionkowej mieszanki zapewnia równomierne zużycie opony i wydłużoną trwałość przy zachowaniu doskonałej przyczepności przez cały okres eksploatacji.

>>zobacz więcej o oponie Kleber Dynaxer HP3<<

Hankook Ventus Prime 3

Ubiegłoroczna nowość z Korei ma lepsze parametry od swojego poprzednika we wszystkich kryteriach. Na suchej nawierzchni udało się poprawić rezultaty o 12%, zaś na mokrej o 13%. Poza tym bardzo dobrze radzi sobie z aquaplaningiem i zapewnia krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni.

>>zobacz więcej o oponie Hankook Ventus Prime 3<<

Firestone Roadhawk

Ta opona klasy średniej przeznaczona jest do samochodów osobowych kompaktowych i typu sedan. pony Roadhawk otrzymały certyfikat po testach przeprowadzonych przez certyfikujący opony instytut TÜV SÜD. Zoptymalizowany wzór bieżnika oraz nowa mieszanka gumowa znacznie poprawiają trakcję oraz zwiększają skuteczność hamowania na mokrej drodze. Potwierdzeniem jest przyznana klasa A na Europejskiej etykiecie w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni. Cztery wzdłużne rowki na bieżniku chronią przed aquaplaningiem. Asymetryczny bieżnik wpływa na lepsze hamowanie na suchej jezdni.

>>zobacz więcej o oponie Firestone Roadhawk<<

Uniroyal Rainsport 3

Zastosowana w niej innowacyjna Technologia Skóry Rekina (SST) zapewnia – dzięki strukturze drobnych żeber – szybsze odprowadzenie wody, gwarantując świetną ochronę przed aquaplaningiem. W optymalny sposób łączy w sobie zalety asymetrycznego i kierunkowego wzoru bieżnika.

>>zobacz więcej o oponie Uniroyal Rainsport 3<<

Semperit Speed-Life 2

Opona ta zawiera nowoczesną mieszankę zawierającą krzemionkę, dzięki której jest bardziej trwała, odporna na uszkodzenia mechaniczne i ścieranie. Ta nowoczesna mieszanka sprawia również, że łatwo jest utrzymać przyczepność nawet na mokrej nawierzchni. Mieszanka, z której stworzona jest ta opona ma jeszcze jedną istotną zaletę, a mianowicie jest odporna na działanie wysokich temperatur, dzięki czemu nie traci swoich właściwości nawet podczas bardzo szybkiej jazdy.

Opony letnie 225/45 R17 – klasa budżetowa

Dayton Touring 2

Touring 2 to zeszłoroczna nowość na rynku oponiarskim. Należąca do koncernu Bridgestone opona Dayton Touring 2 ma asymetryczny bieżnik skutecznie odprowadzający wodę i dający bardzo precyzyjne prowadzenie samochodu nawet przy wysokich prędkościach. Cztery rowki obwodowe i nacięcia poprzeczne zmniejszają ryzyko powstania zjawiska poślizgu hydrodynamicznego. Dzięki zoptymalizowanej konstrukcji opony oraz równomiernemu rozłożeniu ciśnienia, opona charakteryzuje się większą odpornością na zużycie.

>>zobacz więcej o oponie Dayton Touring 2<<

Kelly UHP

Ta propozycja na sezon letni posiada asymetryczny wzór bieżnika, dzięki czemu zapewnia cichą i bezpieczną jazdę. Z kolei specjalna mieszanka gumy pozwala uzyskać znakomite osiągi na mokrej jak i suchej nawierzchni.

>>zobacz więcej o oponie Kelly UHP<<

Dębica Presto UHP 2

Opona bardzo dobrze zachowuje się na mokrej drodze, a dzięki starannie dobranym komponentom i konstrukcji ryzyko zjawiska takiego jak aquaplaning czy poślizgu zostają zniwelowane do akceptowalnego poziomu.

>>zobacz więcej o oponie Dębica Presto UHP 2<<

Apollo Aspire 4G

Opona letnia Apolo Aspire 4G posiada nowoczesną rzeźbę bieżnika zapewniającą wyjątkową precyzję prowadzenia oraz skuteczne hamowanie, przy jednoczesnym zachowaniu niskich oporów toczenia. Woda odprowadzana jest sprzed czoła opony dzięki czemu minimalizowane jest ryzyko wystąpienia poślizgu hydrodynamicznego – aquaplaningu.

>>zobacz więcej o oponie Apollo Aspire 4G<<

Sunfull SF-888

Opony letnie Sunfull SF-888 produkowane są przez Shandong Hengfeng Rubber & Plastic, jednego z największych chińskich producentów opon. Opony te doskonale sprawdzają się podczas szybkiej jazdy, gdyż znakomicie utrzymują stabilność pojazdu przy pokonywaniu zakrętów. Dzięki asymetrycznej rzeźbie bieżnika i licznym rowkom w bieżniku, opony uzyskały bardzo dobre osiągi na mokrej nawierzchni.

>>zobacz więcej o oponie Sunfull SF-888<<

Laufenn S Fit EQ LK01

Opona marki Laufenn, wchodząca w skład koncernu Hankook, produkowana jest na Węgrzech. Laufenn S Fit EQ LK01 to opona o wysokiej trwałości, zapewniająca cichą i komfortową podróż. Dzięki zoptymalizowanej konstrukcji bieżnika, zapewnia doskonałą stabilność i łatwość prowadzenia na mokrej i suchej nawierzchni. Specjalnie zaprojektowane krawędzie rowków, wspierając odprowadzanie wody z opony, zwiększają skuteczność hamowania na mokrej drodze.

>>zobacz więcej o oponie Laufenn S Fit EQ LK01<<

Tagi: oponyopony letnie
Wojciech Traczyk

Autor Wojciech Traczyk

W branży motoryzacyjnej już od ponad piętnastu lat. Lubię wszystko, co ma cztery koła, ale interesują mnie również inne zagadnienia z szeroko pojętej branży - od nowinek technologicznych, poprzez kwestie dotyczące zmieniających się przepisów, aż po inwestycje w branży automotive czy też rozbudowę infrastruktury drogowej.

DODAJ KOMENTARZ