zamknij
REKLAMA
Testy opon letnich 2017

Testy opon mogą okazać się niezwykle przydatne podczas procesu wyboru właściwego modelu dla naszego samochodu. Z takich testów możemy dowiedzieć się wiele informacji, które nie są pokazywane w katalogach produktowych. Ponadto pozwalają porównać kilka, kilkanaście opon wg różnych kryteriów. Na tegoroczne testy opon letnich musimy jeszcze poczekać, dlatego warto przypomnieć sobie zeszłoroczne rezultaty. Oto najważniejsze testy opon letnich 2017.

Możemy wyróżnić dwa główne typy testów opon letnich różniące się podmiotem je przeprowadzającym. Mamy tu więc testy wykonywane przez niezależne instytucje oraz przez wydawnictwa medialne. Nie będziemy tu rozsądzać, czy któreś z nich mają większą wartość merytoryczną. Z jednej strony wykonują je niezależni eksperci specjalizujący się w przeprowadzaniu tego typu prób, z drugiej dziennikarze, którym również nie można jednak odmówić odpowiedniej wiedzy i znajomości tematu.

Testy opon letnich ADAC (195/65 R15 V)

W jednym z najpopularniejszych rozmiarów, który stosowany jest przede wszystkim w modelach klasy średniej, w teście ADAC wzięło udział 16 modeli letnich opon.

1. Pirelli Cinturato P1 Verde
2. Bridgestone Turanza T001
3. Continental ContiPremiumContact 5
4. Goodyear EfficientGrip Performance
5. Esa-Tecar Spirit 5 HP

Testy opon letnich ADAC (215/65 R16 H)

W drugim zeszłorocznym teście opon letnich ADAC na warsztat trafiły 16-calowe opony o rozmiarze 215/65, które często stosowane są w modelach z segmentu SUV. Do porównaniu trafiło 15 różnych modeli.

1. Goodyear EfficientGrip SUV
2. Cooper Zeon 4XS Sport
3. Firestone Destination HP
4. Nokian Line SUV XL
5. Pirelli Scorpion Verde XL

Testy opon letnich ACE/GTÜ (215/60 R17)

Do tego porównania trafiło 11 modeli, które, podobnie jak w drugim teście ADAC, często dziś trafiają do kompaktowych SUV-ów.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Czy opony letnie mają jakieś oznaczenia?

1. Continental ContiPremiumContact 5
2. Goodyear EfficientGrip SUV
3. Falken ZE914
4. Hankook Ventus Prime 3
5. Nokian Line SUV

Test opon letnich Autozeitung (215/55 R17)

Dziennikarze niemieckiego czasopisma Autozeitung w 2017 r. przetestowali opony letnie o rozmiarze 215/55 R17. Do testu trafiło w sumie 10 modeli opon, które musiały się wykazać przede wszystkim na suchej, jak i na mokrej nawierzchni.

1. Michelin Primacy 3
2. Continental ContiPremiumContact5
3. Goodyear EfficientGrip Performance
4. Pirelli P7 Cinturato Blue
5. Nokian zLine

Test opon letnich EVO (225/40 R18)

Dziennikarze magazynu EVO, zgodnie z profilem swojego tytułu, do testu wzięli opony wykorzystywane w sportowych modelach. Autem testowym był Volkswagen Golf GTI, a w teście wzięło udział łącznie 9 modeli letnich opon.

1. Michelin Pilot Sport 4
2. Pirelli P Zero PZ4
3. Continental ContiPremiumContact5
4. Falken Azenis FK510
5. Bridgestone Turanza T001 Evo

Test opon letnich Autoklub CR (215/65 R16)

Dziesięć modeli opon poddali w zeszłym roku testom specjaliści z czeskiego Autoklubu. Opony letnie o rozmiarze 215/65 R16 to niezwykle popularne opony w segmencie kompaktowych SUV-ów oraz crossoverów.

1. Continental ContiPremiumContact5
2. Maxxis Premitra HP5
3. Goodyear EfficientGrip Premium
4. Hankook Kinergy Eco
4. Nokian Line SUV

Test opon letnich Autobild (225/50 R17)

Największy test opon letnich przeprowadzili dziennikarze niemieckiego magazynu Autobild. W ich porównaniu wzięło udział aż ponad 50 modeli 17-calowych opon letnich.

1. Continental ContiPremiumContact5
2. Dunlop SP Sport Maxx RT2
3. Falken Azensis FK510
4. Pirelli P7 Cinturato Blue
5. Hankook Ventus Prime 3

Test opon letnich SportAuto (225/40 R18)

W tym teście, podobnie jak w przypadku magazynu EVO, wzięły udział opony wykorzystywane w autach o podwyższonych osiągach. Do porównania stanęło siedem modeli o rozmiarze 225/40 R18.

1. Michelin Pilot Sport 4
2. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
3. Bridgestone Turanza T001
4. Continental ContiSportContact 5
5. Pirelli P Zero

Tagi: oponyopony letnietesty opon letnich
Wojciech Traczyk

Autor Wojciech Traczyk

W branży motoryzacyjnej już od ponad piętnastu lat. Lubię wszystko, co ma cztery koła, ale interesują mnie również inne zagadnienia z szeroko pojętej branży - od nowinek technologicznych, poprzez kwestie dotyczące zmieniających się przepisów, aż po inwestycje w branży automotive czy też rozbudowę infrastruktury drogowej.

DODAJ KOMENTARZ