zamknij
REKLAMA
opony letnie Viking

Opony letnie norweskiej marki Viking, wchodzącej obecnie do koncernu Continental, nie należą do najpopularniejszych na polskim rynku, co jednak nie oznacza, że nie są warte zainteresowania. Opony letnie Viking należą do segmentu ekonomicznego, co oznacza, że ich atutem jest także konkurencyjna cena. Oto aktualna oferta letnich modeli opon marki Viking.

Opona letnia Viking ProTech 2

Podstawowy model letniej opony marki Viking z klasy ekonomicznej, przeznaczony do aut małych, kompaktowych oraz z klasy średniej. Kształt asymetrycznego bieżnika zapewnia dość dobre właściwości jezdne. Szerokie rowki obwodowe dbają o dobrą przyczepność na mokrym, a dzięki sztywnym barkom opony udało się zapewnić niezłą przyczepność i stosunkowo krótką drogę hamowania także na suchym.

Viking Protech 2

Viking ProTech 2 charakteryzuje się również równomiernym zużywaniem się, dzięki czemu zapewnia porównywalne właściwości przez cały okres eksploatacji. Wykorzystana do budowy tej opony mieszanka gumy jest odporna na ścieranie i uszkodzenia mechaniczne.

Opona Viking ProTech 2 dostępna jest w rozmiarach o średnicy 14, 15, 16, 17 i 18 cali, z indeksem nośności od od 78 do 109 i indeksem prędkości H, V i W.

>>Zobacz więcej o oponie Viking ProTech 2<<

Opona letnia Viking ProTech HP

Opona ta zaliczana jest do klasy UHP (Ultra High Performance), czyli przeznaczona jest do aut o podwyższonych osiągach. Na rynku obecna jest już piąty sezon, stąd użyta w niej technologia nie należy do najnowocześniejszej. Jednak np. asymetryczny bieżnika całkiem dobrze radzi sobie z różnymi warunkami, jakie występują w sezonie letnim. Szerokie rowki obwodowe wraz z lamelami w kształcie litery S zapewniają dobre właściwości na mokrej nawierzchni, minimalizując ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu.

Viking Protech HP

Większy poziom styku opony z nawierzchnią zapewnia jej niezłe osiągi na suchej drodze, a zastosowana mieszanka gumy przekłada się na wydłużoną żywotność.

Opona Viking ProTech HP dostępna jest w rozmiarach o średnicy 14, 15, 16, 17, 18, 19 i 20 cali, z indeksem nośności od od 80 do 109 i indeksem prędkości H, V, W i Y.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Opona zimowa a opona letnia? Różnice są zasadnicze

>>Zobacz więcej o oponie Viking ProTech HP<<

Opona letnia Viking ProTech 500

Ta letnia opona należy do klasy High Performance, czyli jest przeznaczona dla modeli o podwyższonych osiągach. Kształt bieżnika, wykorzystujący technologię Wave Tech, ma zapewniać dobre właściwości jezdne w różnych warunkach drogowych. W jego skład wchodzą nachodzące na siebie łukowate nacięcia. Dzięki nim woda spod opony jest usuwane znacznie szybciej, co zmniejsza ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Liczne nacięcia to także krótsza droga hamowania.

Viking Protech 500

Z kolei konstrukcja opony ma przekładać się na długie przebiegi oraz niski poziom emitowanego hałasu. Ponadto w oponie tej zastosowano wzmocnienia ściany bocznej, a także Rim Protector, którego zadaniem jest ochrona przed uszkodzeniami felgi.

Opona Viking ProTech 500 jest oferowana w rozmiarze 235/40 R18 95 W XL

Opona letnia Viking CityTech 2

Jak wskazuje jej nazwa jest to opona przeznaczona głównie do ruchu miejskiego. Posiada symetryczną rzeźbę bieżnika, która została zoptymalizowana pod kątem jak najszybszego usuwania wody sprzed czoła opony.

Viking Citytech 2

Zastosowana w tej oponie mieszanka gumowa zapewnia odpowiednią sztywność opony w szerokim zakresie temperatur. Takie rozwiązanie zwiększa powierzchnię styku opony z nawierzchnią, co z kolei przekłada się na lepszą przyczepność. Opona Viking CityTech 2 wyróżnia się także niewielkimi oporami powietrza, dzięki czemu ma niewielki wpływ na wzrost spalania oraz emisji zanieczyszczeń do atmosfery. Co ważne, dzięki równomiernej konstrukcji opony, bieżnik zużywa się jednolicie, wydłużając żywotność opony.

Opona Viking CityTech 2 jest oferowana w rozmiarach o średnicy 13, 14, 15, 16, 17 i 18 cali, z indeksem nośności od 70 do 108 i indeksem prędkości T, H, V i W.

Tagi: jakie opony do autaoponyopony letnie
Wojciech Traczyk

Autor Wojciech Traczyk

W branży motoryzacyjnej już od ponad piętnastu lat. Lubię wszystko, co ma cztery koła, ale interesują mnie również inne zagadnienia z szeroko pojętej branży - od nowinek technologicznych, poprzez kwestie dotyczące zmieniających się przepisów, aż po inwestycje w branży automotive czy też rozbudowę infrastruktury drogowej.

DODAJ KOMENTARZ