zamknij
REKLAMA
Continental ContiPremiumContact

Podobno co trzeci nowy samochód wyprodukowany w Europie jest wyposażony w opony marki Continental. Czy jest to dokładnie taki udział, czy nieco większy bądź mniejszy, niemiecki koncern oponiarski należy bezsprzecznie do liderów tego rynku Starego Kontynentu. W swojej ofercie posiada opony, które można dopasować do każdego modelu, jaki jest do nabycia na europejskim rynku. Dziś sprawdziliśmy, jakie opony letnie Continental 205/55 R16, a więc jednym z popularniejszych rozmiarów, znajdziemy w sprzedaży.

Continental ContiPremiumContact 5

Najpopularniejszy dziś model opony w ofercie Continentala. Najważniejszym kryterium stawianym przed niemieckimi inżynierami było zapewnienie bardzo dobrej przyczepności bez względu na warunki drogowe i pogodowe, a także optymalnej przyczepności. Opona posiada dwuczęściowy asymetryczny, który jest odpowiedzialny za właściwą przyczepność zarówno na suchym, jak i na mokrym. Z kolei odpowiednia konstrukcja trójwymiarowych krawędzi zapewnia z jednej strony równomierny rozkład sił docisku, a z drugiej skutecznie usuwa wodę sprzed czoła opony. Oba te czynniki pozwalają skrócić drogę hamowania na mokrej nawierzchni.

Continental ContiPremiumContact 5

Według unijnych norm opona ContiPremiumContact 5 otrzymała najwyższą ocenę (A) za hamowanie na mokrej nawierzchni. Efektywność paliwową, de facto uzależnioną od oporów toczenia, oceniono na C. Zaś średni poziom hałasu to 71 dB.

Ta opona niemieckiej marki w rozmiarze 205/55 R16 dostępna jest z indeksem ładowności 91 i 94 oraz indeksem prędkości H, V i W.

Kup w sklepie Inter Cars:

CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 205/55 R16 91 V FR

Continental ContiEcoContact 5

Opona ta, którą można spotkać m.in. w wyjeżdżających z salonu modelach Audi, została zaprojektowana z myślą o oszczędności oraz ochronie środowiska. Jednym z najważniejszych celów przy jej tworzeniu była ograniczenie oporów toczenia, jednak przy zachowaniu odpowiednich właściwości jezdnych oraz parametrów hamowania. Niższe opory toczenia udało się osiągnąć m.in. poprzez zastosowanie nowatorskiej mieszanki gumowej, w której znalazły się dodatki polimerowe. Za odpowiednią drogę hamowania dba właściwy kształt bieżnika ze sztywnymi obwodowymi żebrami.

Continental ContiEcoContact 5

Wysiłki inżynierów niemieckiego koncernu znalazły potwierdzenie w unijnej etykiecie. Efektywność paliwowa została oceniona na A lub B w zależności od wariantu. Odbyło się to jednak kosztem nieco gorszej przyczepności na mokrej nawierzchni (B). Poziom generowanego hałasu waha się w zakresie 71-72 dB.

Opona ContiEcoContact 5 jest dostępna z indeksem ładowności 91 i 94 oraz indeksem prędkości H, V i W. Ceny, w zależności od wspomnianych indeksów oraz innych zastosowanych technologii, wahają się od 281 do 365 zł

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Opony o większym profilu - relikt przeszłości czy dobry pomysł na dziś?

Continental Conti.eContact

Jest to pierwsza i jak na razie jedyna opona Continentala, która została stworzona z myślą o autach elektrycznych. Jest konstrukcja została zoptymalizowana pod kątem jak najniższych oporów toczenia, co również przekłada się na niski poziom hałasu. Ściana boczna ma aerodynamiczną konstrukcję o strukturze piłki golfowej. W porównaniu do podobnych rozmiarami opon Conti.eContact osiąga nawet o 30% niższe opory toczenia. Mimo tak postawionego zadania, inżynierom koncernu udało się zoptymalizować własności podczas jazdy na mokrej drodze. W tym celu opona posiada szerokie rowki obwodowe.

Conti.eContact

Continental Conti.eContact 205/55 R16 oferowana jest wyłącznie z indeksem nośności równym 91 i indeksem prędkości Q. Ceny za taką oponę wynoszą ok. 350 zł.

Continental ContiPremiumContact 2

Nieco starsza już konstrukcja, ale dzięki zastosowanej technologii wciąż zapewnia dobre, a nawet bardzo dobre parametry. Asymetryczny bieżnik oraz trójwymiarowe rowki skracają drogę hamowania, lepiej odprowadzają wodę, opóźniając moment wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Konstrukcja całej opony przekłada się natomiast na lepszą stabilność opony oraz na większą odporność na odkształcenia i inne uszkodzenia mechaniczne. Nowoczesna mieszanka ma zapewnić dłuższą żywotność opony oraz optymalną przyczepność przy różnej pogodzie.

ContiPremiumContact 2

Być może wspomniany wyżej wiek opony sprawił, że jej efektywność paliwowa nie należy do najwyższych. Na unijnej etykiecie znajdziemy tam oceny C, E, a nawet F. Na mokrej nawierzchni opona ta uzyskuje dobrą przyczepność (B), a średni poziom hałasu wynosi 71 dB.

Opona ContiPremiumContact 2 w rozmiarze 205/55 R16 oferowana jest wyłącznie z indeksem nośności równym 91 i indeksem prędkości H i V. Ceny za taką oponę wahają się w okolicach 280 zł.

Continental ContiSportContact 5

Opona ta przeznaczona jest przede wszystkim do modeli klasy średniej i wyższej o podwyższonych osiągach. Rzeźba bieżnika została zoptymalizowana pod kątem oporów toczenia. Ponadto jej asymetryczny kształt wpływa na równie dobre osiągi na suchej oraz mokrej drodze. Ciekawym rozwiązaniem jest zwiększenie ilości materiału po zewnętrznej stronie. Ma to zapewnić większą powierzchnię kontaktu z asfaltem i równomierne ścieranie bieżnika, a co za tym idzie maksymalne osiągi przez cały okres eksploatacji opony. Szerokie rowki oraz szerokie kanały obwodowe przekładają się natomiast na dobre właściwości na mokrej drodze.

Continental ContiSportContact 5

Opona Continental ContiSportContact w rozmiarze 205/55 R16 oferowana jest wyłącznie z indeksem nośności 91 i indeksem prędkości V. Ceny za tę oponę oscylują w granicach 370 zł.

Tagi: Continentaljakie opony do autaoponyopony letnie
Wojciech Traczyk

Autor Wojciech Traczyk

W branży motoryzacyjnej już od ponad piętnastu lat. Lubię wszystko, co ma cztery koła, ale interesują mnie również inne zagadnienia z szeroko pojętej branży - od nowinek technologicznych, poprzez kwestie dotyczące zmieniających się przepisów, aż po inwestycje w branży automotive czy też rozbudowę infrastruktury drogowej.

DODAJ KOMENTARZ