Opel OnStar to elektroniczny system pokładowy, ułatwiający wezwanie pomocy w razie wypadku, zapewniający dostęp do informacji serwisowych i umożliwiający lokalizację skradzionego samochodu. Opel OnStar pozwala także na korzystanie z szeregu usług dodatkowych, takich jak wyszukiwanie restauracji, stacji benzynowych i hoteli.
System dostępny jest w Polsce i na terenie wybranych krajów europejskich od połowy 2015 roku. OnStar został stworzony przez General Motors w 1998 roku w USA i początkowo działał tylko w oparciu o infolinię. Obecnie system działa na terenie trzynastu krajów europejskich: Polski, Austrii, Belgii, Francji, Irlandii, Włoch, Luksemburga, Holandii, Portugalii, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Trwają prace nad jego rozszerzeniem na kolejne kraje.
Opłaty za korzystanie z OnStar
Opel OnStar dostępny jest w standardzie w bogatych wersjach wyposażenia. W pozostałych można go dokupić za 1950 złotych. System wymaga aktywacji. Przez pierwszy rok korzystania opłaty nie są pobierane. Za każdy kolejny rok trzeba dokonać opłaty abonamentowej: 35 zł za miesiąc lub 350 zł za rok.
System Opel On Star wykorzystuje moduł GPS, moduł GSM, centralną jednostkę sterującą, czujniki i oprogramowanie. Do sterowania służy niewielka, nie rzucająca się w oczy konsola, umieszczona na podsufitce przy lusterku wstecznym. Znajdują się w niej trzy przyciski: SOS (wezwanie pomocy), Service (dostęp do usług) i Privacy (wyłączenie systemu, który jest aktywowany automatycznie w razie wypadku). Poza tym w skład systemu wchodzi też aplikacja na smartfon.
Funkcje systemu Opel OnStar
Jeśli dojdzie do odpalenia poduszki powietrznej, Opel OnStar automatycznie informuje służby o wypadku, podając położenie auta, kierunek jego jazdy, a także dane o uszkodzeniach, zebrane z czujników auta. Pomoc może zostać także wezwana po naciśnięciu przez kierowcę przycisku SOS. Konsultant z infolinii OnStar podejmuje próbę połączenia się z kierowcą za pomocą zestawu głośnomówiącego, Centrum obsługi infolinii znajduje się w angielskim Luton, Konsultanci rozmawiają w ojczystych językach kierowców, które są definiowane na podstawie ustawień w menu auta.
Po naciśnięciu przycisku Service następuje połączenie z infolinią przez zestaw głośnomówiący, a kierowca może wezwać pomoc drogową, otrzymać informacje na temat najbliższego warsztatu, znaleźć lokalizację stacji benzynowej albo zarezerwować stolik w restauracji.
Możliwa jest także autodiagnostyka w przypadku wyświetlenia kontrolki błędu. Po naciśnięciu przycisku Service, opiekun dokonuje zdalnej diagnostyki samochodu, sprawdzając, czy można kontynuować podróż. Jeśli nie, wskazuje adres najbliższego warsztatu.
Aplikacja na smartfon zapewnia dostęp do kolejnych funkcji. Umożliwia ona lokalizację auta na mapie, aktywację jego świateł i klaksonu (pomaga w odnalezieniu auta na wielkim parkingu), a także sprawdzenie, czy auto ma zamknięte drzwi i okna (można je zdalnie zamknąć). Aplikacja informuje także o tym, kiedy należy wymienić olej, jak dużo paliwa zostało w baku i jakie jest ciśnienie w każdej z opon. Można również zdalnie zaprogramować trasę w nawigacji auta.
Aplikacja pozwala wezwać pomoc w razie kradzieży i namierzyć położenie skradzionego auta. Operator z infolinii OnStar przekazuje policji dane o położeniu auta, kierunek jego jazdy, możliwe jest także zdalne zablokowanie zapłonu.
Prywatność kierowcy
Po wciśnięciu przycisku Privacy, auto przestaje być śledzone. System uruchamia się automatycznie w razie wystrzelenia poduszki powietrznej.
Jestem wielbicielem motoryzacji, muzyki house, nowych technologii i podróży po Polsce. Interesuję się typowymi samochodami dla ludzi, a czasem także tymi bardzo nieracjonalnymi, które kupuje się tylko dla przyjemności jazdy i posiadania. Pasjonuje mnie motoryzacja dalekowschodnia, w szczególności japońska i chińska. Od wielu lat piszę artykuły motoryzacyjne, a także reklamowe i content marketingowe dla portali i firm, działających na polskim rynku. Prowadzę też własny portal Motorewia.
Ten serwis do poprawnego działania potrzebuje plików cookies. Zapoznaj się z naszą polityką wykorzystania plików cookies. AkceptujęCzytaj więcej
Manage consent
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.