zamknij
REKLAMA
Fot. Up-Free - Pixabay.com

Samochody luksusowe w Polsce z roku na rok sprzedają się coraz lepiej. I co ciekawe, według informacji firmy analitycznej InfoCredit głównym nabywcą Ferrari, Lamborghini czy Rolls-Royce`ów wcale nie są klienci prywatni, a firmy. Firmy, które nie szczędzą pieniędzy na nagrody dla najlepszych pracowników.

W segmencie aut luksusowych w Polsce najlepiej radzi sobie Porsche. Tylko w roku 2016 producent sprzedał 1219 pojazdów, co stanowi wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 5 proc. Choć cena niemieckich modeli jest zaporowa dla przeciętnego kierowcy znad Wisły, w gamie luksusowych modeli może stanowić prawdziwą promocję. Szczególnie gdy na tapetę trafią marki bardziej niszowe i zdecydowanie bardziej reprezentacyjne.

W salonach sprzedaży firm takich jak Ferrari, Lamborghini, Bentley czy Rolls-Royce rozmowę ze sprzedawcą zaczyna się od kwoty siedmiocyfrowej. Fakt ten jednak w coraz mniejszym stopniu odstrasza Polaków. Polaków, którzy zarabiają coraz lepiej i jednocześnie coraz bardziej luksusowo chcą żyć. Jak to przekłada się na liczby? Wyniki sprzedaży nawet w tak niszowych salonach rosną.

Auta luksusowe to hit sprzedaży

Jednym z największych wygranych jest Maserati. Włoska marka zbyła w kraju nad Wisłą w roku 2016 grubo ponad 100 pojazdów. Klienci biznesowi chętnie wybierali jednak również Lamborghini Aventadory. Firmy zarejestrowały ich w sumie 8. W minionym roku na polskich drogach pojawiło się też 16 nowych Rolls-Royce`ów. Aż 10 z nich to modele Wraith. 26 to liczba opisująca zeszłoroczną sprzedaż Bentleya. Najpopularniejszym autem – było ich aż 16 – stał się Continental. Ponadto salony sprzedaży opuściło kilka Ferrari 488, 458 i F12 oraz Astonów Martinów DB9.

Hossa na polskim rynku dóbr luksusowych trwa od kilku lat. Aby się o tym przekonać, wystarczy cofnąć się do badania KPMG za rok 2014. Już wtedy Lamborghini mogło się pochwalić wzrostem sprzedaży o 400 proc., Rolls-Royce o 167 proc., a Maserati o 118 proc. Niewiele gorzej poradziły sobie marki premium. Zbyt Infiniti wzrósł o 150 proc., Lexusa o 109 proc., a Porsche o 71 proc.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Citroen C4 Cactus nie doczeka kolejnej generacji!

Samochody luksusowe w Polsce – rekordy padły już wcześniej!

Dynamiczny skok popytu na samochody luksusowe w Polsce był jednym z tych czynników, które pozwoliły rynkowi dóbr luksusowych na wygenerowanie rekordowej wartości. Polacy w roku 2014 według KPMG wydali na drogie produkty w sumie 5,6 miliarda złotych – a kwota ta stanowi wzrost o rekordowe 44 proc. Firma audytorska optymistycznie patrzyła w przyszłość, zatem prognozy na ten rok są wyjątkowo korzystne. Rynek dóbr luksusowych może być wart w Polsce nawet 5,8 miliarda złotych.

Analiza przygotowana przez KPMG na podstawie badania ankietowego pokazała także mocną zmianę myślenia wśród bogatych Polaków. Rosnące majątki sprawiły, że osoby majętne bardziej niż kiedykolwiek postanowiły cieszyć się zarabianymi pieniędzmi. W roku 2014 65 proc. z nich zadeklarowało posiadanie samochodu luksusowego, przy czym samochód luksusowy został zdefiniowany jako pojazd o wartości przekraczającej 292 tysiące złotych. Jakie marki pojazdów najczęściej wymieniali bogaci Polacy? Najczęściej wspominali o Porsche, BMW i Bentley`u.

Tagi: marki luksusowesamochody luksusowe w Polscewzrost sprzedaży
Kuba Brzeziński

Autor Kuba Brzeziński

Czasami racjonalista, czasami pedantyczny wielbiciel abstrakcji. Ceni wolność i niezależność. Niepoprawny miłośnik samochodów, który wierzy, że pod masą śrubek i mechanizmów kryje się dusza. Poza tym dziennikarz - motoryzacyjny oczywiście.

DODAJ KOMENTARZ