zamknij
AKTUALNOŚCI

Ta opona przeniesie każdy moment obrotowy, a powstała z myślą o… elektrykach!

REKLAMA
Fot. Materiały prasowe Goodyear

Goodyear ogłosił, że stworzył oponę, która jest w stanie bez problemu przenieść na asfalt naprawdę wysoki moment obrotowy. Wbrew pozorom produkt nie jest dedykowany ani amerykańskim muscle carom, ani Bugatti Chironowi. To ogumienie stworzone z myślą o samochodach elektrycznych. Ciekawe podeście do tematu ekologii, prawda?

Samochody elektryczne podczas jazdy nie emitują do atmosfery żadnych szkodliwych związków. Niestety nie są jeżdżącymi ideałami. Mają pewne wady, a jedną z głównych jest dość duże zużycie opon. Czemu tak się dzieje? Efekt ponoć wynika z większej masy i wysokiego momentu obrotowego. A stopień szybszego zużycia zdaniem Goodyear sięga nawet 30 proc. Aby wydłużyć życie ogumienia w pojazdach zasilanych prądem, koncern postanowił dedykować im specjalny typ opony. Ta model EfficientGrip Performance z Electric Drive Technology.

Jakie techniczne zmiany dedykują ten model pojazdom elektrycznym? Przede wszystkim specjalna budowa bieżnika z cieńszymi lamelami, które zwiększają powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią i poprawiają poziom trakcji. W ten sposób ogumieniu łatwiej jest przenieść wyższy moment obrotowy na asfalt, poprawiane jest zachowanie się opony w czasie deszczu oraz obniżany jest poziom hałasu w trakcie jazdy. Łatwiejsze przeniesienie mocy to jedno. Drugim czynnikiem są obniżone opory toczenia. A te zapewnia specjalna mieszanka gumowa.

opona dla samochodów elektrycznych, goodyear EfficientGrip Performance Electric Drive Technology
Fot. Materiały prasowe Goodyear

Opona dla samochodów elektrycznych – rynek rośnie w siłę!

W chwili obecnej opona Goodyear EfficientGrip Performance z Electric Drive Technology jest modelem koncepcyjnym. Już dziś jednak wiadomo, że ogumienie wejdzie do seryjnej produkcji. Ma to nastąpić w przyszłym roku. Posunięcie wydaje się dobre. Szczególnie że sprzedaż samochodów elektrycznych na świecie rośnie. Tylko w zeszłym roku i tylko w Europie salony opuściło blisko 150 tysięcy e-aut. A to sprawia, że rynek o który chce walczyć Goodyear już dziś jest naprawdę wielki.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Kiedy pierwszy polski samochód elektryczny?
Tagi: Goodyearoponysamochody elektryczne
Kuba Brzeziński

Autor Kuba Brzeziński

Czasami racjonalista, czasami pedantyczny wielbiciel abstrakcji. Ceni wolność i niezależność. Niepoprawny miłośnik samochodów, który wierzy, że pod masą śrubek i mechanizmów kryje się dusza. Poza tym dziennikarz - motoryzacyjny oczywiście.

DODAJ KOMENTARZ