zamknij
REKLAMA
Fot. Materiały prasowe Volkswagen

Standardowe wersje samochodów kierowcom już nie wystarczą! Właśnie dlatego producenci coraz częściej decydują się na budowanie modeli nieco rozciągniętych. Tak stało się m.in. w przypadku Volkswagena Tiguana. Allspace jest nieco dłuższy, mieści dodatkowy rząd foteli, a do tego oferuje większy bagażnik. A ile kosztuje? To postanowiliśmy dziś sprawdzić. Zobaczcie ile trzeba zapłacić na Tiguana w wersji long.

Przestrzeń w segmencie pojazdów ze zwiększonym prześwitem jest na miarę złota! Nie ma się zatem co dziwić, że Volkswagen w przypadku drugiej generacji Tiguana zdecydował się na stworzenie modelu ze zwiększonym rozstawem osi. W wyniku zabiegu długość całkowita auta zwiększyła się o 21,5 cm. Odległość między kołami przedniej i tylnej osi wzrosła o 10,9 cm. Choć projektanci musieli nieco rozciągnąć nadwozie crossovera, na szczęście odbyło się to bez strat dla stylistyki. Zyskała za to funkcjonalność kabiny pasażerskiej.

Cennik Volkswagena Tiguana Allspace – przestrzeń kosztuje!

W sytuacji, w której kierowca wybierze Volkswagena Tiguana Allspace w konfiguracji 5-osobowej, kufer zaoferuje od 760 do 1920 litrów. Jeżeli kupujący z listy opcji dobierze trzeci rząd foteli, pojemność załadunkowa będzie miała 260, 700 lub 1775 litrów. Tiguan podobnie jak Passat czy Golf stara się pretendować do segmentu premium. Wysoka jakość materiałów i dość wyrafinowana stylizacja sprawiają, że niemiecki crossover stoi w przedsionku grupy aut luksusowych. To jednak przekłada się też na cenę. Najtańsza wersja auta kosztuje bowiem 117 090 złotych. Co więcej, to dużo nawet w stosunku do klasycznego Tiguana – Allspace jest aż o 15 200 złotych droższy!

Fot. Materiały Volkswagen

Konkurencja potrafi taniej sprzedać duży samochód ze zwiększonym prześwitem. A dobry przykład daje chociażby inna marka Grupy Volkswagena – Skoda. Za bazowego Kodiaqa trzeba zapłacić tylko 93 750 złotych. Oczywiście model będzie odstawał od Tiguana pod względem poziomu wyposażenia. Mimo wszystko nawet po zrównaniu standardów, crossover z Czech powinien okazać się nawet o kilka tysięcy tańszy. Alternatywa nadchodzi także z Francji. Podstawowa wersja Peugeota 5008 kosztuje w polskich salonach 99 900 złotych.

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie do 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miast0/ średnio/trasa
1,4 TSI M6 150 KM 250 Nm 9,5 sek. 200 km/h 7,1/6,0/5,3
1,4 TSI DSG 6 150 KM 250 Nm 9,5 sek. 198 km/h 7,5/6,3/5,6
2,0 TSI DSG 7 4MOTION 180 KM 320 Nm 8,2 sek. 208 km/h 9,1/7,5/6,5
2,0 TSI DSG 7 4MOTION 220 KM 350 Nm 6,8 sek. 228 km/h 10/8,1/7,0
2,0 TDI M6 150 KM 340 Nm 9,8 sek. 202 km/h 5,8/4,9/4,4
2,0 TDI DSG 7 150 KM 340 Nm 9,8 sek. 200 km/h 5,9/5,0/4,5
2,0 TDI M6 4MOTION 150 KM 340 Nm 9,9 sek. 199 km/h 6,6/5,6/5,0
2,0 TDI DSG 7 4MOTION 150 KM 340 Nm 9,9 sek. 198 km/h 6,7/5,8/5,2
2,0 TDI DSG 7 4MOTION 190 KM 400 Nm 8,6 sek. 210 km/h 6,7/5,9/5,3
2,0 TDI DSG 7 4MOTION 240 KM 500 Nm 6,7 sek. 228 km/h 7,7/6,5/5,8
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Nie wszyscy kochają Skody jak Polacy. Oto najpopularniejsze modele w Europie

Cennik Volkswagena Tiguana Allspace otwiera wersja Trendline napędzana 1,4-litrowym benzyniakiem o mocy 150 koni mechanicznych. Tak skonfigurowane auto jest wyposażane w światła do jazdy dziennej LED, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą, 7 poduszek powietrznych, sygnalizację zmęczenia kierowcy, manualną klimatyzację, czujniki deszczu i zmierzchu, aktywny tempomat, asystenta pasa ruchu, 17-calowe felgi aluminiowe i system multimedialny posiadający 6,5-calowy ekran dotykowy, 8 głośników i bluetooth.

Comfortline – seria dodatków w rozsądnej cenie

Jeżeli kupujący zdecyduje się na dopłatę wynoszącą 9 – 10 tysięcy złotych, otrzyma Tiguana Allspace w wersji Comfortline. W tym przypadku standard staje się dużo bogatszy! Niemcy dorzucają do listy wyposażenia m.in. asystenta świateł drogowych, komfortowe fotele z regulacją odcinka lędźwiowego, elektryczne otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika, automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem, możliwość zmiany profili jazdy, blokadę mechanizmu różnicowego dla systemu 4MOTION oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu.

Na samym szczycie cennika uplasowała się wersja Highline. Topowy model jest droższy od Comfortline o kolejne 13 – 14 tysięcy złotych. Kwota choć spora, oznacza kolejne poszerzenie pakietu bezpłatnych opcji. W tym przypadku reflektory przednie i tylne reflektory są wykonane w technologii LED, fotele korzystają z systemu Top-Komfort, dostęp do pojazdu i uruchamianie silnika odbywają się bezdotykowo, zamiast klasycznych zegarów pojawia się kolorowy ekran, standardem są 18-calowe felgi aluminiowe, prowadzący ma możliwość regulacji sposobu pracy zawieszenia, a system multimedialny zyskuje 8-calowy ekran, czujnik zbliżeniowy i nawigację satelitarną.

Tagi: volkswagenVolkswagen TiguanVolkswagen Tiguan Allspace
Kuba Brzeziński

Autor Kuba Brzeziński

Czasami racjonalista, czasami pedantyczny wielbiciel abstrakcji. Ceni wolność i niezależność. Niepoprawny miłośnik samochodów, który wierzy, że pod masą śrubek i mechanizmów kryje się dusza. Poza tym dziennikarz - motoryzacyjny oczywiście.

DODAJ KOMENTARZ