zamknij
AKTUALNOŚCI

Tak, ma 1250 koni mechanicznych. Nie, to nie Bugatti Veyron, a 20-letnie Audi!

REKLAMA
Fot. Materiały prasowe Audi

Nawet mocne auta wyprodukowane pod koniec lat dziewięćdziesiątych już dziś nie kojarzą się z mocą. Chyba że trafiły na warsztat domu tuningowego i chyba że zostały solidnie zmodernizowane. Tak właśnie stało się w przypadku tego Audi. Zobaczcie 20-letnie S4, które pod względem mocy bije na głowę nawet Bugatti Veyrona.

Audi S4 generacji B5 trafiło do sprzedaży w roku 1997. I sedan robił naprawdę piorunujące wrażenie. Dla porównania gdy trafiał do salonów w Niemczech, Polacy właśnie z wielkim entuzjazmem witali Daewoo Lanosa… W stosunku do koreańskiego Kadetta Audi stanowiło całkowicie inny świat. W końcu auto było napędzane uchodzącą za szczyt nowoczesności, 2,7-litrową V-szóstką z podwójnym doładowaniem. A to dopiero początek. Motor oferował 265 koni mechanicznych i 400 Nm momentu obrotowego.

Audi S4 1250 KM w sedanie z końca lat 90.!

Sportowe Audi S4 w realiach lat dziewięćdziesiątych było naprawdę szybkim pojazdem. Sedan rozpędzał się do pierwszej setki już w 5,6 sekundy. Co więcej, nie tracił wigoru aż do prędkości 250 km/h i zatrzymywał się na niej też tylko dlatego, że otrzymał od inżynierów elektroniczny ogranicznik. Lata niestety zrobiły swoje. Dziś S4 generacji B5 nie robi już tak dużego wrażenia jak dwie dekady temu. Postanowiła to zatem zmienić grupa niemieckich zapaleńców z Hannover Hardcore.

Jaki jest efekt ich prac? Dosłownie wybitny! A ten można było zaobserwować podczas ostatniego wyścigu Race 1000. Nie wiadomo dokładnie z jakiego motoru teraz korzysta zmodyfikowane Audi. Nie wiadomo też jakim konkretnie zabiegom zostało poddane. Wiadomo natomiast, że w chwili obecnej dysponuje mocą na poziomie 1250 koni mechanicznych! To moc wyższa od tej oferowanej przez 8-litrowy silnik W16 w Bugatti Veyronie. Moment obrotowy? 1345 Nm. Prędkość? Podczas wyścigu na 1/4 mili S4 przyspieszyło do 318 km/h.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Kombi za 40 tysięcy - komfort, przestrzeń i luksus!
Tagi: 1250 KMAudiAudi A4V6
Kuba Brzeziński

Autor Kuba Brzeziński

Czasami racjonalista, czasami pedantyczny wielbiciel abstrakcji. Ceni wolność i niezależność. Niepoprawny miłośnik samochodów, który wierzy, że pod masą śrubek i mechanizmów kryje się dusza. Poza tym dziennikarz - motoryzacyjny oczywiście.

DODAJ KOMENTARZ