zamknij
REKLAMA
Używane auta miejskie z dużym bagażnikiem do 15 tys. zł – TOP 3 | autofakty.pl

Kiedy kupujemy samochód, często sugerujemy się nie tylko wyglądem, ale także wielkością naszego nowego pojazdu – któż z nas nie chciałby mieć samochodu, taniego, ładnego i o niskim spalaniu? Jeszcze lepiej byłoby, gdyby dało się do niego zapakować jak najwięcej. W dzisiejszym zestawieniu spróbujemy przyjrzeć się bliżej propozycji czeskich, włoskich oraz japońskich konstruktorów. Przedstawiamy auta z dużym bagażnikiem do 15 tys. zł.

Skoda Fabia I kombi

Fabia I kombi produkowana była przez niemiecki koncern Volkswagena na podwoziu Polo pod czeską marką Skoda. Samochód został stworzony z myślą o miejskich podróżach, aby w łatwy sposób móc się poruszać zarówno w mieście, jak i w dalszych trasach. Gdy myślimy o taniej jeździe, dobrą propozycją jest 1.2-litrowa 64-konna benzyna, choć wiadomo, że zbytnio nią nie poszalejemy (maksymalna prędkość to 160 km/h) – miłym zaskoczeniem jest oczywiście niskie spalanie: w cyklu mieszanym waha się w granicach 6-7 l/100km.

Gama motorów benzynowych oferuje aż 9 wersji silnikowych, najbardziej polecany jest 16-zaworowy 1.4 l o mocy 75KM lub 100KM. Zwolennicy Diesli mają do wyboru aż 6 propozycji – najprostszy w konstrukcji i najmniej awaryjny jest 1.9 SDI o mocy 64 KM.

Spoglądając na Fabię, nie dopatrzymy się w niej jakichś udziwnień, jest to raczej niewyróżniający się z tłumu samochód. Charakterystyczna jest dla niego prosta i praktyczna linia karoserii, której głównym celem było trafienie do jak najszerszego grona odbiorców. Jeśli chodzi o wnętrze, to także nie ma co narzekać, ponieważ producenci zadbali, aby było przestronne, a jednocześnie bardzo gustowne.

Na duże uznanie zasługuje bagażnik, który jest w stanie pomieścić 425 litrów bagażu, a kiedy złożymy tylną kanapę, otrzymujemy wówczas aż 1225 l, niestety bez płaskiej podłogi.

Już z budżetem 10 tysięcy złotych znajdziemy wiele dobrze utrzymanych egzemplarzy – to naprawę niewiele pieniędzy jak na samochód łączący w sobie cechy miejskiego i rodzinnego pojazdu.

Fiat Linea

Produkowany przez włoski koncern motoryzacyjny Fiat model Linea swój debiut miał podczas targów motoryzacyjnych w Stambule w 2006 roku. Pojazd bazuje na płycie podłogowej modelu Grande Punto i jest następcą modeli Albea oraz Marea. Samochód przeszedł modernizację w 2012 roku: zmieniono atrapę chłodnicy, zderzaki, tylne lampy i pokrywę bagażnika, zmieniły się też nazwy wersji wyposażenia.

W 2008 roku samochód otrzymał nagrodę Autobest Roku dla najlepszego samochodu europejskiego.

Do wybory są dwie jednostki benzynowe (1.4 77 KM oraz 1.4 T-Jet 120 KM) oraz dwie wersje z silnikami Diesla 1.3 90 KM lub 1.6 105 KM. Szukając miejskiej ekonomii, kupujący powinien przychylniej spojrzeć na mniejszą 8-zaworową benzynę lub jednostki wysokoprężne. Samochód należy do niższej klasy średniej, ale nie odbiega swym wnętrzem od pojazdów z wyższych klas.

Bagażnik może w swoim wnętrzu pomieścić aż 500 litrów i jest to całkiem sporo jak na małego sedana. Po złożeniu kanapy przestrzeń nie wzrasta aż tak drastycznie, bo zaledwie do 870 l.

Na pewno na plus zasługuje nienaganny design oraz duży wybór części zamiennych na rynku wtórnym. Minusem jest kiepska jakość wykończenia, nienajlepsze podzespoły zawieszenia, mały wybór jednostek silnikowych. Na koniec warto wspomnieć o cenach – te zaczynają się od 11 tysięcy złotych.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Kombi za 40 tysięcy - komfort, przestrzeń i luksus!

Honda City IV

Honda City spośród wymienionych modeli może się poszczycić najdłuższą tradycją, bo pierwszy egzemplarz o tym oznaczeniu wyjechał z fabryki w 1981 roku. Wnętrze czwartej generacji, produkowanej w latach 2002-2009, może i nie jest imponujące, jednakże jest w stanie zadowolić dzięki przestrzeni, jaką oferuje kierowcy i pasażerom. Niejeden użytkownik tego samochodu może pochwalić się niskim spalaniem – idealnie nadaje się on do jazdy po mieście. Pojazd wychodził w trzech benzynowych wersjach silnikowych: 1.3 95 KM, 1.4 83 KM i 1.5 105 KM – polski rynek doświadcza głównie tej środkowej.

Jeśli chodzi o bagażnik, to jego pojemność wynosi aż 500 l i to nie koniec, bo można go łatwo powiększyć. Składając tylną kanapę, otrzymujemy płaską powierzchnię o długość aż 180 cm, co cieszy, bo takie wymiary są spotykane zazwyczaj dopiero dwie klasy wyżej.

IV generacja modelu w Polsce pojawiła się stosunkowo niedawno, nie zyskując dużej sympatii i uznania. Pierwsze egzemplarze utkwią w pamięci z nienajlepszych powodów: karoseria, a szczególnie maska, nie była odporna na rdzę. Minusem mogą być także nienajlepszej jakości plastiki użyte we wnętrzu oraz materiały, jednak mechanika nie nastręcza większych problemów, oprócz zużywających się dość szybko łożysk kół. Niestety, części zamienne są dość drogie, a ceny sensownych egzemplarzy zaczynają się od 14 tysięcy złotych.

Podsumowanie

Spośród tych trzech samochodów najtańsza będzie Skoda Fabia kombi, choć bez złożenia kanapy nie dysponuje ona aż tak potężnym bagażnikiem jak Honda czy Fiat. Honda to wybór na dłużej: większy wydatek na starcie odpłaci się przestronnym wnętrzem i ekonomicznym sinikiem. Linea natomiast do dzisiaj ma nienaganny wygląd i to właśnie może być jej atutem na tle konkurencji.

Tagi: duży bagażnikFabia kombiFiat LineaHonda Citysamochód rodzinnySkoda FabiaSkoda Fabia I kombi
Izabela Kural

Autor Izabela Kural

Młoda, ambitna, pełna pomysłów dziennikarka motoryzacyjna, która chce obalić mit, że motoryzacja i płeć piękna nie idzie w parze. Zamiłowanie do motoryzacji zdobywałam w czasie studiów na Politechnice Krakowskiej na Wydziale Mechanicznym, interesuje mnie tematyka BRD, Automotive design, Off - road, oraz klasyki. Marzę o zakupie włoskiej perełki

DODAJ KOMENTARZ