zamknij
REKLAMA
opony letnie 185/60 R15

Segment opon budżetowych, klasy średniej i premium. Możliwość zastosowania w autach miejskich, kompaktach, minivanach, a także klasy średniej oraz crossoverach i SUV-ach. Opony letnie 185/60R15 należą do jednego z bardziej popularnych rozmiarów na rynku. Nie dziwi, że wszyscy producenci mają w tym rozmiarze swoje produkty. Oto 20 wartych rozważenia opon letnich w rozmiarze 185/60R15.

Opony letnie 185/60R15 – klasa budżetowa

Barum Brillantis 2

Opona letnia Brillantis 2 dedykowana jest przede wszystkim do samochodów segmentu ekonomicznego. Dzięki zastosowaniu asymetrycznej rzeźby bieżnika, opona zapewnia jednak bardzo dobre parametry prowadzenia. Z kolei dzięki trzem głębokim kanałom w środkowej części bieżnika, współpracującymi z licznymi nacięciami wzdłuż wewnętrznej krawędzi, opony serii Brillantis 2 charakteryzują się wysoką odpornością na aquaplaning. Szerokie, grube pasy bieżnika po stronie zewnętrznej wpływają zaś na zwiększenie przyczepności podczas pokonywania zakrętów.

Budowa bieżnika obniża również poziom emitowanego podczas jazdy hałasu a także zapewnia równomierne zużycie opony, wydłużając okres ich bezpiecznej eksploatacji.

>>Zobacz więcej o oponie Barum Brillantis 2<<

Dębica Presto HP

Dębica Presto HP to jedna z najpopularniejszych opon na polskich drogach, zaprojektowana z myślą o samochodach osobowych od aut miejskich po auta segmentu C i D. Nowoczesna rzeźba bieżnika, zwiększona zawartość krzemionki i wytrzymały karkas zapewniają kierowcy pewne prowadzenie i bardzo dobrą zdolność do wyhamowania pojazdu nawet z dużej prędkości. Krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni i wysoka zdolność odprowadzania wody to zasługa kierunkowego bieżnika w strefie środkowej w którym rowki rozchodzą się promieniście na boki. Masywne bloki bieżnika w strefie barkowej zapewniają stabilności w zakrętach.

Dębica Presto HP

>>Zobacz więcej o oponie Dębica Presto HP<<

Dayton Touring 2

Opona Touring 2 to nowość na rynku oponiarskim z zeszłego roku. Opona posiada asymetryczny bieżnik skutecznie odprowadzający wodę i dający bardzo precyzyjne prowadzenie samochodu nawet przy wysokich prędkościach. Cztery rowki obwodowe i nacięcia poprzeczne zmniejszają ryzyko powstania zjawiska poślizgu hydrodynamicznego.

Dzięki zoptymalizowanej konstrukcji opony oraz równomiernemu rozłożeniu ciśnienia, opona Dayton Touring 2 charakteryzuje się większą odpornością na zużycie.

>>Zobacz więcej o oponie Dayton Touring 2<<

Sunfull SF-688

Ta chińska opona jest propozycją dla tych kierowców, którzy poszukują opony o niskiej cenie. W kategorii hamowanie na mokrym uzyskała ona ocenę C, zaś w kategorii opory toczenia E.

Sunfull SF-688

>>Zobacz więcej o oponie Sunfull SF-688<<

Kingstar Road Fit SK70

Kształt bieżnika oraz zaawansowana technologicznie mieszanka na bazie krzemionki oraz kauczuku syntetycznego i naturalnego zapewniają dobre właściwości na różnej nawierzchni.

Bieżnik bogaty w nacięcia i wzmocnione barki opony zapewniające pewne i bezpieczne prowadzenie na suchej oraz mokrej nawierzchni. Czterożebrowa budowa z dualnym żebrem centralnym gwarantuje doskonałą przyczepność i informacje zwrotną na każdy ruch kierownicą. Ponadto asymetryczna rzeźba to większy komfort i niższe zużycie paliwa.

>>Zobacz więcej o oponie Kingstar Road Fit SK70<<

Kelly HP

Kierunkowy bieżnik opony w kształcie litery V zapewnia szybkie odprowadzanie wody, przez co zmniejsza ryzyko aquaplaningu. Szerokie rowki obwodowe utrzymują stabilność podczas szybkiej jazdy. Odpowiednia mieszanka gumowa zapewnia właściwą elastyczność zarówno przy niskich, jak i wysokich temperaturach. Dzięki temu zwiększa się powierzchnia przylegania opony do jezdni, a tym samym jej przyczepność.

Kelly HP

>>Zobacz więcej o oponie Kelly HP<<

Laufenn G Fit EQ LK41

Letnia opona Laufen G FIT EQ LK41, wchodząca w skład koncernu Hankook, to opona przeznaczona dla kierowców ceniących sobie komfort jazdy. Asymetryczna rzeźba bieżnika zapewnia osiągi na odpowiednim poziomie na suchej i mokrej nawierzchni. Zastosowany kształt bieżnika oraz odpowiednia mieszanka gumowa zapewniają cichą oraz komfortową jazdę.

>>Zobacz więcej o oponie Laufenn G Fit EQ LK41<<

Mabor Sport Jet 3

Opona letnia klasy budżetowej z asymetrycznym bieżnikiem zapewnia niezłą stabilność i zwiększa precyzję jazdy. Nowoczesna architektura rzeźby bieżnika poprawia przyczepność i bezpieczeństwo na suchej i mokrej nawierzchni. Specjalna mieszanka gumy ze zwiększoną zawartością krzemionki, zastosowana do produkcji opony, zmniejsza opory toczenia i podnosi efektywność paliwową.

Mabor Sport-Jet 3

Oponę charakteryzuje zwiększona odporność na ścieranie i równomierne zużycie na całej powierzchni. Mabor Sport-Jet 3 posiada zmniejszony poziom emisji hałasu, co znacząco podnosi komfort jazdy. Opony przeznaczone są zarówno do samochodów klasy średniej, jak i wyższej.

>>Zobacz więcej o oponie Mabor Sport Jet 3<<

Opony letnie 185/60R15 – klasa średnia

Semperit Comfort-life 2

Ta cecha to zasługa miękkiego i elastycznego tworzywa. Opony zapewniają idealny komfort podczas prowadzenia. Bardzo dobrze zachowują się w trakcie pokonywania zakrętów w każdej pogodzie.

Uniroyal RainExpert 3

Model wyposażono w nowoczesny bieżnik kierunkowy, który skutecznie odprowadza wodę, zmniejszając tym samym ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Ten rodzaj bieżnika nazywa się hydrodynamicznym. Mieszanka gumowa, zastosowana przez producenta w tym modelu, zapewnia odpowiednią przyczepność do suchego i mokrego podłoża, skracając jednocześnie drogę hamowania w tych warunkach. Opona jest cicha, zużywa się równomiernie i zapewnia komfortową jazdę. Istotny jest tu także wizualny wskaźnik zużycia bieżnika, który w łatwy sposób pozwala ocenić stan eksploatacji opony.

Uniroyal RainExpert 3

>>Zobacz więcej o oponie Uniroyal RainExpert 3<<

Kleber Dynaxer HP3

Łukowaty profil barku opony ułatwia pokonywanie głębokiej wody, a szerokie wzdłużne rowki zapewniają szybki drenaż wody chroniąc przed zjawiskiem aquaplaningu. Liczne, ostre krawędzie poprawiają przyczepność na suchej drodze. Natomiast centralny pas zapewnia dokładne przeniesie ruchów kierownicy na drogę, zwiększając bezpieczeństwo podczas wykonywania gwałtownych manewrów.

Zastosowanie hybrydowej polimerowo-krzemionkowej mieszanki w oponie Dynaxer HP3 zapewnia równomierne zużycie opony i wydłużoną trwałość przez cały okres eksploatacji.

>>Zobacz więcej o oponie Kleber Dynaxer HP3<<

Firestone Roadhawk

Ta letnia opona klasy średniej przeznaczona jest do samochodów osobowych kompaktowych i typu sedan. Opona Roadhawk otrzymały certyfikat po testach przeprowadzonych przez instytut TÜV SÜD. Zoptymalizowany wzór bieżnika oraz nowa mieszanka gumowa znacznie poprawiają trakcję oraz zwiększają skuteczność hamowania na mokrej drodze. Potwierdzeniem jest przyznana klasa A na Europejskiej etykiecie w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni. Cztery wzdłużne rowki na bieżniku chronią przed aquaplaningiem. Asymetryczny bieżnik wpływa na lepsze hamowanie na suchej jezdni.

Firestone Roadhawk

>>Zobacz więcej o oponie Firestone Roadhawk<<

Fulda Ecocontrol HP

Ta letnia opona klasy „high performance” oferuje większą precyzję prowadzenia pojazdu i skuteczniejsze hamowanie na mokrej nawierzchni. Zoptymalizowana konstrukcja bieżnika przekłada się na wyższe bezpieczeństwo podczas podróży i niższe zużycie paliwa. Model ten został wyposażony w bieżnik asymetryczny, którego nowoczesna konstrukcja sprawia, że większa powierzchnia opony ma kontakt z podłożem. Dzięki zaś technologii AquaFlow charakteryzującej się zwiększoną liczbą rowków opona doskonale odprowadza wodę i lepiej chroni pojazd przed wpadnięciem w poślizgi.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Test opon letnich ADAC 2018

Do produkcji opony użyto specjalnej krzemionkowej mieszanki gumowej, co w połączeniu z konstrukcją bieżnika EcoTread daje mniejsze opory toczenia w porównaniu do konkurencyjnych opon. Przekłada się to z kolei na mniejsze spalanie paliwa przez samochód. Zastosowane w produkcji opony wytrzymałe i odporne tworzywo oraz struktury żebrowe zapewniają oponie powolne zużycie i większe przebiegi.

>>Zobacz więcej o oponie Fulda Ecocontrol HP<<

Opony letnie 185/60R15 – klasa premium

Michelin Primacy 4

Rzeźba bieżnika opony Primacy 4 została zoptymalizowana pod kątem wydajności i trwałości. Nowoczesny bieżnik w porównaniu do poprzedniego modelu Primacy 3 ma większą o 22% powierzchnię. Dzięki temu zdecydowanie lepiej odprowadzana jest woda. Innowacyjny projekt bieżnika zapewnia zaś wysoki poziom odporności na aquaplaning nawet po częściowym zużyciu.

Michelin Primacy 4

Michelin Primacy 4 posiada innowacyjny wskaźnik zużycia opony, który pomaga w identyfikacji, kiedy ogumienie nadaje się do wymiany.

>>Zobacz więcej o oponie Michelin Primacy 4<<

Goodyear Efficientgrip Performance

Technologia ActiveBraking zapewnia lepszy kontakt opony z podłożem, umożliwiając skrócenie drogi hamowania — nawet o dwa metry (8%) na mokrej i o 3% na suchej nawierzchni. Technologia WearControl to z kolei optymalna równowaga między przyczepnością na mokrej nawierzchni a niskimi oporami toczenia.

Przy produkcji nowej mieszanki gumowej bazowano na technologii FuelSaving, aby zapewnić ograniczenie strat energii opony. Opory toczenia mniejsze o 18% oznaczają mniejsze zużycie paliwa i oszczędność dla użytkownika.

>>Zobacz więcej o oponie Goodyear Efficientgrip Performance<<

Dunlop Sport BluResponse

Zoptymalizowany profil opony przyczynił się do redukcji hałasu generowanego przez opony podczas jazdy. To dzięki zamkniętym rowkom w barkach opon tłumiona jest emisja hałasu. Aerodynamiczna budowa ma znaczący wpływ na redukcję wytwarzanego ciepła, co pozwoliło obniżyć opory toczenia aż o 30% w porównaniu do poprzedniego modelu.

Dunlop Sport BluResponse

Do budowy opony wykorzystano specjalną mieszankę polimerową, która wpływa na lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Dodatkowo poszerzone środkowe rowki w bieżniku sprawnie odprowadzają wodę sprzed czoła opony, niwelując wystąpienie poślizgu hydrodynamicznego. Kształt klocków bieżnika został zaprojektowany specjalnie do szybkiej i dynamicznej jazdy, a bloki bieżnika dodatkowo wzmocniono. Dzięki temu opony Sport BluResponse doskonale sprawdzają się podczas hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.

>>Zobacz więcej o oponie Dunlop Sport BluResponse<<

Continental ContiEcoContact 5

Połączenie licznych innowacyjnych rozwiązań wpływa na oszczędność surowców, ekonomizację zużycia paliwa i krótką drogę hamowania na mokrych i suchych drogach. Nowatorska mieszanka gumowa z dodatkami polimerowymi wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony zwiększa osiągane przebiegi, a wzór bieżnika poprawia charakterystykę hamowania w deszczu. Sztywne obwodowe żebra bieżnika zapewniają doskonałe hamowanie oraz precyzję prowadzenia i stabilność kierunkową.

Optymalne rozmieszczenie szerokich kanałów obwodowych w środkowej części bieżnika i ukośne nacięcia na wewnętrznym barku umożliwiają bardzo dobre odprowadzanie wody, przez co zapobiegają zjawisku poślizgu hydrodynamicznego.

>>Zobacz więcej o oponie Continental ContiEcoContact 5<<

Bridgestone Turanza T005

Unikalny wzór bieżnika opony Turanza T005 wraz z czterema zoptymalizowanymi rowkami obwodowymi w centralnej części bieżnika zapewniają dobre odprowadzanie wody z opony. Zwiększa to przyczepność na mokrej nawierzchni i redukuje ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Duża liczba nacięć o ściętych krawędziach zapewnia lepszy kontakt opony z nawierzchnią. Gwarantują one skuteczniejsze hamowanie na mokrej nawierzchnii i bezpieczne pokonywanie zakrętów.

Bridgestone Turanza T005

Poszerzone szczeliny w barkowej części bieżnika odpowiadają natomiast za właściwy przepływ wody na zewnątrz. Specjalnie połączone ze sobą bloki na barkach opon wpływają na optymalny rozkład ciśnienia i właściwy kontakt opony z nawierzchnią, co przekłada się na znaczną poprawę trakcji na drodze niezależnie od warunków pogodowych. Taka budowa bloków zwiększa także odporność na odkształcenia i uszkodzenia.

>>Zobacz więcej o oponie Bridgestone Turanza T005<<

Vredestein Sportrac 5

Ta opona letnia dedykowana jest do samochodów osobowych o wysokich osiągach. Dzięki techologii Handling Tuned Sidewall zapewnia doskonałą przyczepność, znakomitą sterowność oraz krótką drogę hamowania na suchej i mokrej nawierzchni. Zoptymalizowana rzeźba bieżnika redukuje do minimum poziom emitowanego hałasu. Cztery wzdłużne rowki i asymetrycznie ułożone nacięcia na bocznej części opony znacznie zwiększają ponadto odporność na zjawisko aquaplanningu.

Opona Sportrac 5 od strony stylistycznej została opracowana przez włoską pracownię Giugiaro, dzięki czemu opona nadaje pojazdowi unikalny, sportowy wygląd.

>>Zobacz więcej o oponie Vredestein Sportrac 5<<

Nokian iLine

Wprowadzona na rynek w 2016 r. przystosowana jest do zróżnicowanej pogody w okresie wiosenno-letnim. Doskonale radzi sobie na mokrej nawierzchni podczas dużych opadów deszczu, jak i na rozgrzanym asfalcie podczas upałów. Asymetryczny wzór bieżnika oraz rowki Venturiego znajdujące się na wewnętrznej i zewnętrznej krawędzi opony znacznie zwiększają odporność na wystąpienie aquaplaningu. Specjalnie wyprofilowane rowki umiejscowione pomiędzy blokami bieżnika przyśpieszają odpływ wody na zewnątrz.

Nokian iLine

Opona iLine oprócz wskaźnika zużycia bieżnika (DSI) posiada też oznaczenie na bieżniku w postaci symbolu kropli wody jako wskaźnik aquaplaningu. Gdy ten symbol na bieżniku całkiem zniknie, oznacza to zwiększenie ryzyka aquaplaningu. Technologia cichych rowków (Silent Groove Design) obejmująca ściany poprzecznych żeber, gdzie widoczne się półkoliste wgłębienia, powoduje, że opona się ochładza, co ma przełożenie na zmniejszenie oporu toczenia, i pośrednio na mniejsze zużycie paliwa. Taka struktura boków żeber dodatkowo obniża także poziom hałasu wytwarzanego przez opony podczas jazdy. Nowoczesna mieszanka na bazie krzemionki Silica sprawia, że opona jest bardziej wytrzymała i lżej się toczy. Olejek sosnowy zawarty w mieszance poprawia przyczepność na mokrej nawierzchni we wszystkich warunkach pogodowych, jak również zwiększa odporność na zużycie się bieżnika

>>Zobacz więcej o oponie Nokian iLine<<

Tagi: jakie opony do autaoponyopony letnie
Wojciech Traczyk

Autor Wojciech Traczyk

W branży motoryzacyjnej już od ponad piętnastu lat. Lubię wszystko, co ma cztery koła, ale interesują mnie również inne zagadnienia z szeroko pojętej branży - od nowinek technologicznych, poprzez kwestie dotyczące zmieniających się przepisów, aż po inwestycje w branży automotive czy też rozbudowę infrastruktury drogowej.

DODAJ KOMENTARZ