zamknij
REKLAMA
opony letnie 205/55 R16

Powolutku zbliża się wiosna, czyli czas wymiany opon na letnie. Jeżeli nie masz ogumienia, które będzie można wykorzystać w nadchodzącym sezonie, powinieneś już powoli zacząć rozglądać się za czymś odpowiednim do kupienia. Podpowiadamy, jakie mamy możliwości w jednym z najbardziej popularnych rozmiarów na rynku. Oto wybrane przez nas opony letnie 205/55 R16.

Opony letnie 205/55 R16 to jeden z najpopularniejszych rozmiarów, jakie można dziś spotkać w ofercie dostępnych na rynku nowych modeli. Opony te stosowane są w autach różnych segmentów: od kompaktów, poprzez klasę średnią, a kończąc na SUV-ach oraz minivanach. Do wyboru jest szereg różnych modeli opon z klasy ekonomicznej, średniej jak i segmentu premium. W naszym zestawieniu przedstawiamy dziesiątkę najpopularniejszych modeli z różnych klas cenowych, w tym aż trzy tegoroczne nowości.

Continental ContiPremiumContact 5

Continental ContiPremiumContact 5

Niemiecka opona z segmentu premium może być użyta do różnych modeli samochodów osobowych oraz SUV-ów. Jest uniwersalna, przez co zapewnia dobre właściwości w różnych warunkach pogodowych. Dwuczęściowy, asymetryczny bieżnik zapewnia bardzo dobrą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni, a trójwymiarowe krawędzie wpływają na równomierny rozkład sil nacisku. Krawędzie te dodatkowo znakomicie usuwają wodę z powierzchni opony, co znacznie skróciło drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Zapożyczone od modelu ContiSportContact 5 makro-bloki zwiększają powierzchnię styku opony z jezdnią i gwarantują stabilne i bezpieczne prowadzenie auta nawet w ekstremalnych warunkach na drodze. Dzięki zastosowaniu nowych technologii nastąpiła redukcja oporów toczenia, przy jednoczesnej poprawie komfortu jazdy.
>>Zobacz więcej o oponie Continental ContiPremiumContact 5<<

Bridgestone Turanza T005

Opona Turanza T005 to najnowsza generacja opon letnich klasy premium marki Bridgestone skierowana do samochodów klasy średniej i premium, poszukujących opon o najlepszych osiągach. Opona o wysokich notach na unijnej etykiecie – „A” w klasyfikacji pod względem hamowania na mokrej nawierzchni i „B” pod względem oporów toczenia. Niezależny instytut TÜV SÜD ocenił opony Turanza T005 jako najlepsze w swojej klasie w zakresie parametrów hamowania i zakrętów na mokrej nawierzchni. Dzięki nowoczesnej technologii mieszania gum i optymalizacji wzoru bieżnika, znacząco poprawiła się żywotność opony, nawet o 11% w porównaniu do poprzedniego modelu Bridgestone Turanza T001. Nowa mieszanka Nano Pro-tech Bridgestone zapewnia także niskie zużycie paliwa i niższą emisję dwutlenku węgla. Unikalny wzór bieżnika wraz z czterema zoptymalizowanymi rowkami obwodowymi w centralnej części bieżnika doskonale odprowadzają wodę z opony i zapewniają lepszą przyczepność do mokrej nawierzchni, zwiększając odporność na wystąpienie zjawiska aquaplaningu.
>>Zobacz więcej o oponie Bridgestone Turanza T005<<

Dunlop Sport BluResponse

Dunlop Sport BluResponse

Kolejna opona klasy premium. Zmodyfikowany profil opony pozwolił zredukować hałas generowany podczas jazdy. To dzięki zamkniętym rowkom w barkach opon tłumiona jest emisja hałasu. Aerodynamiczna budowa opony Sport BluResponse ma też znaczący wpływ na redukcję wytwarzanego ciepła, co pozwoliło obniżyć opory toczenia aż o 30% w porównaniu do poprzedniego modelu. Do budowy opony wykorzystano specjalną mieszankę polimerową, która wpływa na lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Dodatkowo poszerzone środkowe rowki w bieżniku sprawnie odprowadzają wodę sprzed czoła opony, niwelując wystąpienie poślizgu hydrodynamicznego. Kształt klocków bieżnika zostały zaprojektowane specjalnie do szybkiej i dynamicznej jazdy, a bloki bieżnika dodatkowo wzmocniono.
>>Zobacz więcej o oponie Dunlop Sport BluResponse<<

Michelin Primacy 4

To również tegoroczna nowość. Rzeźba bieżnika opony Primacy 4 została zoptymalizowana pod kątem wydajności i trwałości. Nowoczesny bieżnik w porównaniu do poprzedniego modelu Primacy 3, dzięki powiększonej o 22% powierzchni, zdecydowanie lepiej odprowadza większe ilości wody. Dzięki innowacyjnemu projektowi bieżnika, opona utrzymuje wysoki poziom odporności na aquaplanning nawet po zużyciu. Wysokowydajna mieszanka gumowa jest w stanie zapewnić wyjątkową skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni, także po zużyciu się bieżnika. Opona Michelin Primacy 4 posiada innowacyjny wskaźnik zużycia opony, który pomaga w identyfikacji, kiedy ogumienie nadaje się do wymiany.
>>Zobacz więcej o oponie Michelin Primacy 4<<

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Test opon letnich ADAC 2019 - rozmiar 185/65 R15

Vredestein Sportrac 5

Vredestein Ultrac Satin

Opona letnia Sportrac 5 jest dedykowana do samochodów osobowych o wysokich osiągach. Dzięki techologii Handling Tuned Sidewall zapewnia doskonałą przyczepność, znakomitą sterowność oraz krótką drogę hamowania na suchej i mokrej nawierzchni. Dzięki zoptymalizowanej rzeźbie bieżnika zredukowano do minimum poziom emitowanego hałasu, zarówno wewnątrz, jak i w otoczeniu pojazdu. Cztery wzdłużne rowki i asymetrycznie ułożone nacięcia na bocznej części opony znacznie zwiększają ponadto odporność na zjawisko aquaplaningu. Stylistyka bocznej części opony Sportrac 5 opracowana została przez włoską pracownię Giugiaro, dzięki czemu opona nadaje pojazdowi unikalny, sportowy wygląd.
>>Zobacz więcej o oponie Vredestein Sportrac 5<<

Uniroyal RainSport 3

Zastosowana w oponie Uniroyal RainSport 3 innowacyjna Technologia Skóry Rekina (SST) zapewnia – dzięki strukturze drobnych żeber – szybsze odprowadzenie wody, gwarantując świetną ochronę przed aquaplaningiem. W optymalny sposób łączy w sobie zalety asymetrycznego i kierunkowego wzoru bieżnika.
>>Zobacz więcej o oponie Uniroyal RainSport 3<<

Hankook Kinergy Eco2

Hankook Kinergy Eco2

Do budowy opony Hankook Kinergy Eco2, również nowości sezonu 2018, wykorzystano innowacyjną mieszankę krzemionkową o wysokiej przyczepności. Zoptymalizowany rozkład polimerów i wypełniaczy mieszanki wpływa na wysoką skuteczność hamowania na mokrej drodze oraz redukcję oporu toczenia. Na nowo zaprojektowany, asymetryczny wzór bieżnika oraz specjalnie ukształtowane bloki optymalizują powierzchnię styku opony z nawierzchnią, znacznie poprawiając trakcję na mokrej drodze. Szerokie poprzeczne rowki w wewnętrznych blokach opon zwiększają odporność na aquaplaning. Z kolei specjalne nacięcia na blokach skracają drogę hamowania na mokrej nawierzchni bez utraty przyczepności. Zwiększona sztywność zewnętrznych bloków barkowych poprawia stabilność jazdy na zakrętach.
>>Zobacz więcej o oponie Hankook Kinergy Eco2<<

Dayton Touring 2

Opona letnia Touring 2 marki Dayton należącej do koncernu Bridgestone przeznaczona jest do samochodów osobowych. Opona posiada asymetryczny bieżnik skutecznie odprowadzający wodę i dający bardzo precyzyjne prowadzenie samochodu nawet przy wysokich prędkościach. Cztery rowki obwodowe i nacięcia poprzeczne zmniejszają ryzyko powstania zjawiska aquaplaningu. Dzięki zoptymalizowanej konstrukcji opony oraz równomiernemu rozłożeniu ciśnienia, opona Dayton Touring 2 charakteryzuje się większą odpornością na zużycie. 
>>Zobacz więcej o oponie Dayton Touring 2<<

Firestone Roadhawk

Firestone Roadhawk

Letnia opona Roadhawk marki Firestone przeznaczona jest do samochodów osobowych kompaktowych. Zoptymalizowany wzór bieżnika oraz nowa mieszanka znacznie poprawiają trakcję oraz zwiększają skuteczność hamowania na mokrej drodze. Potwierdzeniem jest przyznana klasa A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni. Cztery wzdłużne rowki na bieżniku chronią przed aquaplaningiem. Asymetryczny bieżnik wpływa na lepsze hamowanie na suchej jezdni. Niezależny instytut TÜV SÜD podczas testów dowiódł, że opony Roadhawk osiągnęły krótszą drogę hamowania aż o 3 metry w porównaniu do opon z innych firm konkurencyjnych tej samej klasy. Dzięki nowoczesnej technologii, opony Firestone Roadhawk charakteryzują się wysoką trwałością, gwarantują wyższą odporność na ścieranie nawet do 20% w porównaniu do poprzedniego modelu Firestone TZ300.
>>Zobacz więcej o oponie Firestone Roadhawk<<

Dębica Presto HP

Dębica Presto HP to jedna z najpopularniejszych opon na polskich drogach zaprojektowana z myślą o samochodach osobowych od aut miejskich po auta segmentu C i D. Nowoczesna rzeźba bieżnika, zwiększona zawartość krzemionki i wytrzymały karkas zapewniają kierowcy pewne prowadzenie i bardzo dobrą zdolność do wyhamowania pojazdu nawet z dużej prędkości. Krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni i wysoka zdolność odprowadzania wody to zasługa kierunkowego bieżnika w strefie środkowej w którym rowki rozchodzą się promieniście na boki. Masywne bloki bieżnika w strefie barkowej zapewniają stabilności w zakrętach.
>>Zobacz więcej o oponie Dębica Presto HP<<

Tagi: jakie opony do autaoponyopony letnie
Wojciech Traczyk

Autor Wojciech Traczyk

W branży motoryzacyjnej już od ponad piętnastu lat. Lubię wszystko, co ma cztery koła, ale interesują mnie również inne zagadnienia z szeroko pojętej branży - od nowinek technologicznych, poprzez kwestie dotyczące zmieniających się przepisów, aż po inwestycje w branży automotive czy też rozbudowę infrastruktury drogowej.

DODAJ KOMENTARZ