zamknij
REKLAMA
opony letnie Dayton

Amerykańska marka Dayton, choć jej opony produkowane są również w Polsce, nie należy do najpopularniejszej wśród polskich kierowców. A to błąd. Już ponad 110-letnia historia marki w połączeniu z nowoczesną technologią koncernu Bridgestone, do którego Dayton należy od 1988 r., zapewniają wysokiej jakości ogumienie. Choć oferta rynkowa nie należy do specjalnie bogatej, to jednak zdecydowana większość właścicieli samochodów znajdzie interesujący go rozmiar i typ opony. Oto opony letnie Dayton oferowane na polskim rynku.

Opona letnia Dayton D320 EVO

Jest to następca opony D320, oferujący lepsze osiągi zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Polecana jest przede wszystkim kierowcom, którzy cenią sobie zrównoważone parametry oraz bezpieczeństwo jazdy w przystępnej ceni. Kierunkowy bieżnik ułożony w kształt litery V skraca drogę hamowania w trudnych warunkach i zapewnia optymalną przyczepność na mokrym asfalcie. Szerokie żebro centralne utrzymuje precyzyjność toru jazdy i reagowanie opony na zakrętach, ale też przy gwałtownych manewrach.

Dayton D320 EVO

Mieszanka gumowa utrzymuje natomiast elastyczność w szerokim zakresie temperatur i poprawia przyczepność samochodu. Zwiększa ona również wytrzymałość modelu i odporność na zużycie.

Opona Dayton D320 EVO dostępna jest w rozmiarach 205/45 R16 83 W oraz 205/55 R16 91 V.

>>Zobacz więcej o oponie Dayton D320 EVO<<

Opona letnia Dayton Touring

Pierwsza generacja najpopularniejszej opony w ofercie tej amerykańskiej marki. Zaliczana jest do segmentu ekonomicznego i polecana jest głównie kierowcom poruszającym się przede wszystkim w ruchu miejskim. Bardzo dobrze radzi sobie zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Za przyczepność w czasie deszczu odpowiadają trzy rowki wzdłużne i kanały poprzeczne, odprowadzające wodę na zewnątrz opony bez powstawania turbulencji. Kierunkowo wykonana rzeźba bieżnika pozwala na rozbijanie poduszki wodnej przed czołem opony, dzięki czemu mniejsze jest ryzyko wystąpienia poślizgu hydrodynamicznego.

Dayton Touring

Opony te precyzyjnie przenoszą też ruchy kierownicy na drogę, co jest szczególnie ważne podczas gwałtownych manewrów. Pozwalają one zachować maksymalną kontrolę na śliskiej nawierzchni oraz zapewniają przyczepność i szybkość reakcji podczas hamowania. Bieżnik z dwoma centralnymi żebrami (z jednym dla niektórych rozmiarów) pozwala na uzyskanie najlepszej kontroli trakcji, nawet przy wyższych prędkościach. Masywne klocki na barkach opony zapewniają stabilną jazdę oraz równomierne rozłożenie nacisków powierzchniowych. Użyta mieszanka gumowa zwiększa odporność na ścieranie i przyczynia się do wydłużonego czasu eksploatacji opony.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Innowacyjna opona Michelin zapowiada rewolucję

Opona Dayton Touring dostępna jest w rozmiarach o średnicy 13, 14 i 15 cali, z indeksem nośności od 73 do 91 i indeksem prędkości T oraz H.

>>Zobacz więcej o oponie Dayton Touring<<

Opona letnia Dayton Touring 2

Druga generacja najpopularniejszej opony marki Dayton odznacza się niezłymi parametry i bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości. Touring 2 to zeszłoroczna nowość na rynku oponiarski. Choć należy do tzw. segmentu ekonomicznego, jest zaawansowanym produktem zaprojektowanym przez inżynierów firmy Bridgestone.

Dayton Touring 2

Touring 2 ma asymetryczny bieżnik skutecznie odprowadzający wodę i dający bardzo precyzyjne prowadzenie samochodu nawet przy wysokich prędkościach. Cztery rowki obwodowe i nacięcia poprzeczne zmniejszają ryzyko powstania zjawiska poślizgu hydrodynamicznego (aquaplaningu). Z kolei dzięki zoptymalizowanej konstrukcji oraz równomiernemu rozłożeniu ciśnienia opona Dayton Touring 2 charakteryzuje się większą odpornością na zużycie.

Opona Dayton Touring 2 dostępna jest w rozmiarach o średnicy 13, 14, 15, 16, 17 i 18 cali, z indeksem nośności od 73 do 102 i indeksem prędkości T, H, V, W oraz Y.

>>Zobacz więcej o oponie Dayton Touring 2<<

Tagi: Daytonjakie opony do autaoponyopony letnie
Wojciech Traczyk

Autor Wojciech Traczyk

W branży motoryzacyjnej już od ponad piętnastu lat. Lubię wszystko, co ma cztery koła, ale interesują mnie również inne zagadnienia z szeroko pojętej branży - od nowinek technologicznych, poprzez kwestie dotyczące zmieniających się przepisów, aż po inwestycje w branży automotive czy też rozbudowę infrastruktury drogowej.

DODAJ KOMENTARZ