zamknij
REKLAMA
Honda Accord VIII (2008-2015) | autofakty.pl

Na przestrzeni wielu lat linia Accord wypracowała sobie sporą rzeszę wiernych fanów oraz mocną pozycję na rynku. Większość samochodów wypuszczanych pod szyldem Hondy to solidna japońska produkcja skupiona na komforcie, detalach i dobrym designie. Nie inaczej jest z ósmą generacją Accord – samochód odznacza się ciekawą bryłą i ogromnym komfortem podczas jazdy. Nabywcy tego modelu chwalą jego trwałość, ekonomiczność oraz skromną ilościowo, jednakże doskonałą jakościowo, paletę jednostek napędowych. Czy lista zalet analizowanego modelu jest tak długa, że można zapomnieć o trapiących go wadach? Sprawdzimy to w poniższym artykule.

Sylwetka modelu

Pierwsza prezentacja ósmej generacji Hondy Accord odbyła się podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2008 roku. To przynależące do klasy średniej (D) auto, od samego początku na swoim koncie zdobywało pochlebne opinie zarówno wśród użytkowników, jak i znawców motoryzacyjnego światka. Na tle segmentowej konkurencji model ten wyróżnia się niebanalnym wyglądem oraz bardzo trwałą mechaniką. Auto ósmej generacji zostało nieco powiększone w stosunku do swojego poprzednika. W efekcie tego na rynek wypuszczono samochód o 3 cm większy w rozstawie osi. Zabieg ten zdecydowanie przełożył się na wzrost przestronności i komfortu podczas jazdy.

Trzy lata po premierze samochód przeszedł facelifting, podczas którego zdecydowano się na niewielkie zmiany stylistyczne – zamontowano nowe reflektory, zderzaki, osłonę chłodnicy, zmniejszono grill, a z tyłu zaaplikowano chromowaną listwę, która nadaje mu sportowego charakteru. Poprawiono również właściwości jezdne, co przełożyło się na zwiększenie komfortu prowadzenia auta. Zawrócono także uwagę na aspekt środowiskowy i zdecydowano się na obniżenie poziomu emisji spalin. Wszystkie z powyżej wymienionych modyfikacji nie są zbyt widoczne i jeśli ktoś nie jest samochodowym „freakiem” to różnicy w modelu po faceliftingu raczej nie zauważy. Honda Accord produkowana była na rynek europejski, chiński i amerykański, odpowiednio pod nazwami – Accord, Spirior oraz Aucra TSX.

Ceny na portalach aukcyjnych za używany egzemplarz wahają się od 35 000 zł, nawet do 75 000 zł za nowsze wersje z bogatszym wyposażeniem.

Stylistyka i wersje nadwoziowe

Większość projektów wypuszczanych pod szyldem Hondy cechuje się niebanalnym wyglądem. Nie inaczej jest w przypadku ósmej wersji Accord. Cała bryła samochodu utrzymana jest w tonie swojego poprzednika, jednakże nie można odmówić jej finezji i nowoczesności. Poprzez zastosowanie chromowanych, metalicznych elementów oraz ostrych linii, auto sprawia wrażenie eleganckiego czterokołowca z pazurem i charakterem. Na rynku można znaleźć egzemplarze w dwóch wersjach nadwoziowych – sedan oraz kombi. 

W kwestii przestrzeni bagażowej analizowany model wypada, mówiąc krótko – średnio. W przypadku sedana bagażnik jest niewiele większy od wersji poprzedniej. Przy standardowym układzie siedzeń, przestrzeń bagażowa wynosi 406 litrów. Trzeba przyznać, że nie jest to specjalnie zniewalający wynik patrząc na konkurentów klasy D. Wersja kombi, poprzez przeprojektowanie tyłu samochodu, paradoksalnie mieści jeszcze miej niż wersja poprzednia. Wraz ze zgrabniejszym kształtem modelu dostajemy mniejszą pojemność bagażnika. Przestrzeń bagażowa w tym przypadki mieści od 467 litrów (siedzenia rozłożone) do 1252 litrów (siedzenia złożone).

Dla przykładu – minimalna pojemność Forda Modeo (rynkowego konkurenta Hondy Accord) w wersji sedan wynosi 550 litrów, natomiast w wersji kombi wielkości te mieszczą się w przedziale od 554 aż do 1745 litrów, gdy zdecydujemy się na złożenie foteli.

Wnętrze

Wnętrze ósmej generacji zostało bardzo starannie wykonane. Króluje tutaj przede wszystkim funkcjonalność i przestronność. Fotele są szerokie i bardzo wygodne, doskonale trzymają pasażera podczas gwałtowniejszych skrętów. Niewielka, acz bardzo poręczna kierownica doskonale leży w dłoniach i świetnie się prowadzi. Po panelu sterującym oraz kierownicy rozsianych jest wiele przycisków, co na początku może wprowadzić kierowcę w lekką dezorientację. Dosyć szybko można się jednak z tym oswoić, a wtedy regulacja nie powinna stanowić już żadnego problemu.

Posiadacze tego modelu skarżą się jednak dość często zarówno na trwałość i jakość materiałów wykończeniowych. Zastosowane plastiki są bardzo twarde i mogą wydawać nieprzyjemne skrzypienie podczas jazdy, co w dłuższej perspektywie może być uciążliwe dla podróżujących.

Honda Accord VIII (2008-2015) | autofakty.pl
Honda Accord VIII (2008-2015)

Wersje silnikowe

W kontekście jednostek napędowych, japońscy producenci zdecydowanie postawili na jakość oferowanych silników. Pomimo tego, że oferta jest dosyć uboga, nie powinniśmy być zawiedzeni tym co proponuje nam Honda. Zagorzali zwolennicy silników benzynowych wybierać mogą spośród dwóch jednostek – 2.0 VTEC o mocy 156 KM, oraz 2.4 VTEC o mocy 201 KM. Dla tych którzy preferują silniki diesla pod maską, producent oferuje jednostkę 2.2 i-DTEC o mocy 150 lub 180 KM.

Większość używanych modeli, które spotkamy na rynku wyposażone są w benzynowe silniki, a najbardziej polecaną jednostką jest dwulitrowy motor i-VTEC mocy 156 KM. Jest zarówno wydajny jak i  trwały. Podczas jazdy miejskiej spala 9.8 litra, natomiast w trasie tylko 6.1 litra.

Właściciele nie skarżą się raczej na jakiekolwiek problemy czy awarię podczas eksploatacji. Należy być jednak czujnym w przypadku jednostek wysokoprężnych używanych w mieście. Zastosowany w nich filtr cząstek stałych może ulec zatknięciu, przez co zmuszeni będziemy wymienić go na nowy. Taka naprawa niestety do najtańszych nie należy, jej łączny koszt może osiągnąć nawet kilka tysięcy złotych.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Japonia atakuje - nowości prosto z Tokyo Motor Show 2017

Układ kierowniczy, układ zawieszenia, układ hamulcowy

Zarówno z przodu jak i z tyłu analizowanego modelu pracuje układ wielowahaczowy. Z przodu znajdują się podwójne wahacze poprzeczne, natomiast z tyłu swoje miejsce zagrzewa zawieszenie wielokrążkowe. Pomimo tego, że jest ono bardzo solidnie wykonane i dobrze znosi warunki polskich dróg, w modelach sedan zauważalne były przypadki „siadania” sprężyn.

Zawieszenie analizowanego auta jest wykonane z ogromną starannością. Nie odczujemy żadnych nieprzyjemności podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Samochód prowadzi się fantastycznie, doskonale wchodzi w ostre zakręty i radzi sobie z gwałtownymi manewrami.

Układ hamulcowy jest godny pochwały. Dodatkowo, w celu zwiększenia bezpieczeństwa auta, w standardowym wyposażeniu zastosowano system Brake Assist, który wspomaga kierowcę podczas hamowania w trudnych sytuacjach.

Warianty wyposażenia

Ósma wersja Accord to naprawdę solidnie wyposażony model. Producent wypuścił na rynek auto w kilku wersjach – S, Comfort, Elegance, Lifestyle, Executive i Type S. Wszystkie z nich standardowo wyposażone były w sześć poduszek powietrznych, dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka jak i liczne systemy wspomagające – system ABS z EBD, VSA, system monitorowania ciśnienia w oponach, czy wyżej wspominany już Brake Assist System. 

Dodatkowo istnieje jeszcze długa lista udogodnień i usprawnień, w które możemy uzbroić nasz samochód. Za dopłatą możemy doposażyć go w tempomat, automatyczne wycieraczki, przednie światła przeciwmgłowe, podgrzewane fotele, czujniki parkowania czy elektrycznie sterowany szyberdach. Dla osób, które nie mają ogromnych wymagań wyposażeniowych, podstawowa wersja będzie zdecydowanie wystarczająca.

Najczęstsze usterki

Lista zalet analizowanego modelu jest naprawdę długa. Co z wadami? W przypadku Hondy Accord VIII główne usterki i niedociągnięcia dotyczą nieodpornej na zarysowania i odpryski powłoki lakierniczej. Nierzadko zdarzają się również przypadki korozji na wewnętrznej stronie maski, podwoziu i przy szyberdachu (w modelach z lat 2008-2010). Zdecydowanie warto zwrócić na to uwagę podczas kupna samochodu właśnie z tego okresu (w egzemplarzach po liftingu, problem ten w znacznym stopniu ograniczono). Właściciele bardzo często skarżą się również na, wspomniane już wyżej, twarde i trzeszczące materiały wykończeniowe wewnątrz, które niestety nie umilają pasażerom podróży.

Honda Accord VIII (2008-2015)
Honda Accord VIII (2008-2015)

Bezpieczeństwo

W kwestiach bezpieczeństwa Hondzie Accord ósmej generacji nie można nic zarzucić. Testy przeprowadzone przez Euro NCAP zdała śpiewająco, osiągając najwyższą z możliwych ocenę pięciu gwiazdek. Poniżej przedstawiamy filmik z testu zderzeniowego.

Konkurenci

Analizowany model ma naprawdę ciężki orzech do zgryzienia jeśli chodzi o konkurencję na rynku. O swoją pozycję walczy z egzemplarzami o ugruntowanej pozycji rynkowej i niesłabnącej popularności. Do głównych konkurentów zaliczyć możemy m.in.: Audi A4, BMW serii 3, Citroena C5, Forda Mondeo, Mazdę 6, Opla Insignię, Renault Lagunę, Toyotę Avensis czy VW Passata.

Lista konkurentów Accord jest stosunkowo długa, jednakże trzeba przyznać, że Honda „trzyma klasę”. Jest zdecydowanie jedną z lepszych propozycji z klasy D. Pomimo tego, że w jej  przed liftingowych egzemplarzach zdarzają się małe niedociągnięcia, to należy ją pochwalić za ogólną trwałość i solidne wykonanie.

Podsumowanie

Honda Accord VIII to naprawdę ciekawa propozycja na rynku wtórnym. Za jej zakupem przemawiają przede wszystkim kwestie trwałości, bezpieczeństwa, jak i kwestie wizualne. Samochód jest ładny, posiada ugruntowaną pozycję na rynku i cieszy się niemałym powodzeniem wśród konsumentów. 

Jego dużą zaletą jest przestronna kabina pasażerska, w której komfortowo rozsiąść się może pięć dorosłych osób nawet podczas dłuższej podróży. Świetnie sprawujące się silniki i doskonałe właściwości jezdne sprawiają, że przemierzanie kolejnych kilometrów sprawia tylko czystą przyjemność. Zniechęcać do zakupu analizowanego modelu może zarówno wysoka cena jak i stosunkowo drogie części zamienne.

Początkowe, przed liftingowe egzemplarze z racji swoich niedociągnięć mogą budzić pewną obawę przed kupującymi. Mimo wszystko, Accord VIII nadal utrzymuje stałe miejsce w czołówce klasowej jeśli chodzi o niezawodność, a wersje po liftingowe to naprawdę warte zwrócenia uwagi propozycje. Jeżeli więc szukasz sprawdzonego, dającego ogromne przyjemności z jazdy auta, Honda Accord VIII to egzemplarz, którym zdecydowanie powinieneś się zainteresować. 

Tagi: AccordAucraComfortEleganceExecutiveHondai-VTEClifestyleSpiriorType-S

DODAJ KOMENTARZ