zamknij
REKLAMA
Seat Arona

W polskich salonach hiszpańskiej marki debiutuje właśnie Seat Arona. To pierwszy crossover Seata, którego z marszu stawiamy w roli kandydata na bestsellera rynkowego. Problemem w początkowej fazie może być dość wąska oferta silnikowa, ale przedstawiciele marki zapewniają, że niebawem oferta zostanie poszerzona.

Seat Arona świętuje swoją światową premierę podczas rozpoczętej w minionym tygodniu wystawy samochodowej IAA we Frankfurcie nad Menem. I choć pierwsze egzemplarze pojawią się w sprzedaży jesienią br., to już teraz ogłoszone zostały cenniki, a dealerzy rozpoczynają przyjmowanie zamówień na tego crossovera.

Powiększona Ibiza

Seat Arona zbudowany został na platformie MQB A0, na tej samej, którą znajdziemy w nowej generacji Ibizy, jaka pojawiła się na rynku w tym roku. Od małego Seata nowy crossover jest dłuższy o 79 mm i wyższy aż o 99 mm. W stosunku Ibizy Arona posiada także większy o 15 mm prześwit. Korzystniej dla crossovera wypada również porównanie wnętrz obu nowych Seatów. W kabinie Arony będzie więcej miejsca wokół głów – o 37 mm z przodu i o 33 mm z tyłu. Większy będzie również bagażnik Arony, który przy standardowej konfiguracji siedzeń pomieści 400 litrów.

Seat Arona ma się również wyróżniać na drodze. Nabywca będzie miał do wyboru aż 68 kombinacji kolorystycznych, w tym dwukolorowe nadwozie z dachem i słupkami A oraz C w kolorze czarnym, szarym bądź pomarańczowym.

Arona, podobnie jak Ateca, ma stać się jednym z wzorcowych pojazdów w swoim segmencie – mówi Wayne Griffiths, wiceprezes Seata ds. sprzedaży i marketingu.

Silniki? Czemu tak słabo

Spoglądając do cenników Seata Arony możemy się lekko zdziwić. Znajdziemy tam tylko 1-litrową, 3-cylindrową jednostkę benzynową o mocy 95 i 115 KM. Słabszy jest dostępny wyłącznie z 5-biegowym manualem, zaś mocniejszy może być zestawiony bądź z 6-biegową skrzynią manualną, bądź 7-stopniową przekładnią DSG.

Seat uspokaja, że niebawem dołączą do oferty kolejne wersje silnikowe. Najmocniejszą opcją będzie 1,5-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM z funkcją dezaktywacji dwóch cylindrów podczas spokojnej jazdy. Ten wariant silnikowy będzie oferowany wyłącznie w wersji wyposażeniowej FR. Do wyboru będą również dwa silniki wysokoprężne o pojemności 1,6 litra i mocy 95 oraz 115 KM.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Najmniej awaryjne auta w Europie? Rodzimi producenci zmiażdżeni!

Nieco większy wybór może i będzie, ale poczucie pewnego niedosytu pozostaje. Nie to, że oczekiwalibyśmy od razu Arony w wersji Cupra (choć czemu nie!), ale 150-konne stado w najmocniejszej odmianie może okazać się niewystarczające do dynamiczniejszej jazdy.

Seat Arona – ceny

Polski cennik pierwszego hiszpańskiego crossovera startuje od kwoty 63 500 zł za bazową wersję silnikową i wyposażeniową (Reference). W tej odmianie w standardzie otrzymamy manualną klimatyzację, system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, ogranicznik prędkości, asystenta podjazdu oraz podstawowy układ audio z 5-calowym ekranem dotykowym.

115-konną odmianę dostaniemy za minimum 69 200 zł (ale w drugim poziomie wyposażenia Style), zaś wariant z automatyczną przekładnią od 75 600 zł. Topowa na dzień dzisiejszy odmiana Xcellence z przekładnią DSG kosztuje 83 900 zł. W standardzie oferowane są m.in. tempomat, czujniki parkowania tyłem, automatyczna klimatyzacja, system bezkluczykowego dostępu oraz układ Media System Plus z 8-calowym, kolorowym wyświetlaczem ze sterowaniem głosowym.

W kierunku dalszych wzrostów

Seat Arona ma wszelkie podstawy ku temu, by dobrze się sprzedawać. Jak dobrze? O tym przekonamy się po kilku miesiącach obecności na rynku. W każdym bądź razie Seat zyskał mocny argument w walce o klienta. A trzeba przypomnieć, że w ostatnim czasie trwa dobra passa marki z Półwyspu Iberyjskiego. W sierpniu sprzedaż Seata wzrosła o 17,3%, a od początku br. o 13,7%. 315 tysięcy sprzedanych egzemplarzy to aż o 38 tysięcy więcej niż przed rokiem. Szykuje się kolejny rekord sprzedaży, a przecież Arona nie dotarła jeszcze do pierwszych klientów.

Ceny Seata Arona

Reference

1.0 TSI 95KM 5MT 63 500

Style

1.0 TSI 95KM 5MT 66 500 
1.0 TSI 115KM 6MT 69 200
1.0 TSI 115KM 7AT 75 600

Full LED

1.0 TSI 95KM 5MT 69 500
1.0 TSI 115KM 6MT 72 200
1.0 TSI 115KM 7AT 78 600

Xcellence

1.0 TSI 95KM 5MT 74 700
1.0 TSI 115KM 6MT 77 500
1.0 TSI 115KM 7AT 83 900

Tagi: SeatSeat Arona
Wojciech Traczyk

Autor Wojciech Traczyk

W branży motoryzacyjnej już od ponad piętnastu lat. Lubię wszystko, co ma cztery koła, ale interesują mnie również inne zagadnienia z szeroko pojętej branży - od nowinek technologicznych, poprzez kwestie dotyczące zmieniających się przepisów, aż po inwestycje w branży automotive czy też rozbudowę infrastruktury drogowej.

DODAJ KOMENTARZ