zamknij
AKTUALNOŚCI

Auta będą się wzajemnie ostrzegać. Powstanie europejska baza danych!

REKLAMA
Fot. Materiały prasowe Volvo

Dane zbierane przez auta podczas jazdy stanowią unikalną bazę wiedzy. Określają bowiem warunki ruchu, które są aktualne tu i teraz. Czy da się je wykorzystać? Jak najbardziej. Konieczne jest jednak działanie na zasadzie efektu skali. A tego zadania nie wykona żadna firma w pojedynkę. Właśnie dlatego na Starym Kontynencie do życia powołana została taka organizacja jak European Data Task Force.

Na liście partnerów European Data Task Force znajduje się nie tylko HERE Europe czy Tom Tom, ale również takie firmy motoryzacyjne jak BMW, Ford, Mercedes i Volvo. Szwedzki producent bez wątpienia jest ważnym partnerem. Po pierwsze dlatego, że przedstawiciele marki od kilku lat mówią o stworzeniu szerszego systemu komunikacyjnego między samochodami. Po drugie Volvo innowacyjnie podchodzi do tematu bezpieczeństwa. Dzięki czemu już dziś korzysta z podobnego systemu o nazwie Hazard Light Alert, tylko wykonanego w mniejszej skali.

Ostrzeżenia drogowe w czasie rzeczywistym. To już trochę teraźniejszość!

Do czego może się przydać taki system informacyjny? Każdy pojazd znajdujący się w sieci będzie zbierać informacje dotyczące przeszkód, które napotkał na swojej drodze. Zarejestruje dane dotyczące ograniczeń w ruchu czy zatorów drogowych, ale także samych warunków dotyczących np. śliskiej nawierzchni. Następnie dane te zostaną wysłane do bazy ogólnej, z której komunikaty ostrzegawcze będą wysyłane do innych użytkowników dróg poruszających się w podobnej okolicy, ewentualnie planujących trasę przejazdu przez dany odcinek drogi.

Szeroki zakres możliwości wzajemnego informowania się w połączeniu z uzyskiwaniem danych zebranych w czasie realnym sprawia, że system stworzony przez European Data Task Force powinien być w stanie nie tylko usprawnić ruch na drogach. Przede wszystkim może się stać elementem podwyższania poziomu bezpieczeństwa na drogach. Bo gdy np. kierowca dużo wcześniej dowie się o oblodzeniu fragmentu drogi, jeszcze lepiej dostosuje prędkość jazdy do sytuacji na drodze.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Volvo chce produkować 800 tys. elektryków w roku 2020
Tagi: Informacje o korkachruch drogowyvolvo
Kuba Brzeziński

Autor Kuba Brzeziński

Czasami racjonalista, czasami pedantyczny wielbiciel abstrakcji. Ceni wolność i niezależność. Niepoprawny miłośnik samochodów, który wierzy, że pod masą śrubek i mechanizmów kryje się dusza. Poza tym dziennikarz - motoryzacyjny oczywiście.

DODAJ KOMENTARZ