AMG jeszcze kilka lat temu kojarzyło się przede wszystkim z głośno bulgoczącymi silnikami V8. Dziś sytuacja na rynku motoryzacyjnym zmieniła się. Pomijając moc, liczy się spalanie i emisja szkodliwych związków. A to zmusiło Niemców do działania. I efekty tego działania są imponujące. Nowy motor benzynowy ma 2 litry pojemności i aż 422 konie mechaniczne. To najmocniejszy silnik 4-cylindrowy świata, który będzie produkowany w dużej serii!
Mercedes wraz ze swoim działem AMG pochwalił się wynikami najnowszej pracy inżynierów. A te zawierają się w oznaczeniu M 139. Cztery znaki oznaczają 2-litrowy silnik benzynowy dedykowany najszybszym modelom w gamie marki. I niech stosunkowo niewielka pojemność nikogo nie zdziwi. To prawdziwy demon! W specyfikacji S jednostka oferuje aż 310 kW mocy. W przeliczeniu daje to stado 422 koni mechanicznych i stanowi dość duży wzrost w stosunku np. do obecnej klasy A 45 AMG, która dostarcza na asfalt 380 koni.
Najmocniejszy silnik 4-cylindrowy świata – M 139, czyli 422 KM i 500 Nm
Moc to oczywiście dopiero pierwsza z dobrych informacji, którą dla kierowców przygotowali Niemcy. Najmocniejszy silnik 4-cylindrowy świata imponuje też momentem obrotowym. Jednostka Mercedesa o oznaczeniu M 139 daje dostęp do momentu obrotowego o wartości 500 Nm. I o ile maksymalna moc prezentuje swoje zalety przy 6750 obr./mn., o tyle moment obrotowy jest dostępny już powyżej 5000 obr./min. Tzw. odcięcie pojawia się przy 7200 obr./min. Tak potężną siłę jednostka zawdzięcza m.in. turbosprężarce typu twin-scroll generującej ciśnienie na poziomie 2,1 bara.
422 konie mechaniczne uzyskane z dwóch litrów pojemności to bez wątpienia wynik godny uwagi. Tylko czy motor M 139 rzeczywiście jest najmocniejszym silnikiem 4-cylindrowym na świecie? Fani motoryzacji z pewnością pamiętają np. 440-konną wersję Mitsubishi Evo, a jej obecność burzy nieco teorię Mercedesa. Co na to Niemcy? Dlatego do tytułu przyznanego doładowanej 2-litrówce dodają przydomek produkowany w dużej serii. Evo powstało bowiem w ilości zaledwie 40 sztuk.
Najmocniejszy silnik 4-cylindrowy świata ma też słabszą wersję!
Najmocniejszy silnik 4-cylindrowy świata pomijając model 422-konny, otrzyma też nieco słabszą wersję. Wariant „bazowy” zaoferuje kierowcy 388 koni mechanicznych oraz 480 Nm momentu obrotowego. Nowy silnik AMG waży 160,5 kilograma. Jeżeli chodzi o technologię wtryskiwania paliwa, jednostka używa zarówno bezpośredniego, jak i pośredniego wtrysku.