zamknij
REKLAMA
Fot. Materiały prasowe Skoda

Od kilku lat w gamie czeskiej marki mocno czuć powiew świeżości. Octavia wreszcie stała się w pełni nowoczesnym liftbackiem segmentu C, Superb może stanąć na tej samej linii co Passat czy Mondeo, a Fabia nie jest już wyłącznie wyborem rozsądku. Do gamy dołączyły też crossovery. A dziś przyjrzymy się nowszemu z nich. Czy cennik Skody Karoq jest na tyle atrakcyjny, że samochód mocno wyróżnia się na tle konkurencji. Sprawdźmy!

Cennik Skody Karoq startuje od 87 900 złotych. Za tą sumę kierowca otrzyma crossovera napędzanego 3-cylindrowym, litrowym benzyniakiem dysponującym doładowaniem. Moc 115 koni mechanicznych sprawia, że auto osiąga pierwszą setkę w 10,6 sekundy i rozpędza się nawet do 187 km/h. A jednostka napędowa to dopiero pierwsza z zalet. Czeski samochód jest też dosyć dobrze wyposażony już w wersji bazowej.

Skoda Karoq
Fot. Materiały prasowe Skoda

Standardem w Skodzie Karoq z pakietem Ambition są m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, bezkluczykowe uruchamianie silnika, czujniki parkowania z tyłu, tylne reflektory wykonane w technologii LED, czujniki deszczu i zmierzchu, awaryjne hamowanie w razie wykrycia zagrożenia kolizją, tempomat, radio z bluetooth, automatyczna klimatyzacja oraz obita skórą, wielofunkcyjna kierownica.

Cennik Skody Karoq – 1,0 TSI DSG vs 1,5 TSI

W sytuacji, w której kupujący zdecyduje się nieco dopłacić, będzie mógł wybrać pakiet Style. Cennik Skody Karoq w jego przypadku startuje od 103 tysięcy złotych. W ten cenie można nabyć crossovera napędzanego 115-konnym silnikiem 1,0 TSI sparowanym ze skrzynią DSG, ewentualnie 150-konnym wariantem benzyniaka 1,5 TSI posiadającym przekładnię manualną o 6 biegach. Szczególnie druga z opcji okazuje się wyjątkowo dynamiczna. Karoq 1,5 TSI osiąga pierwszą setkę już w 8,4 sekundy. W tym samym czasie według specyfikacji producenta podczas spokojnej jazdy poza miastem spala tylko 4,8 litra benzyny.

Skoda Karoq
Fot. Materiały prasowe Skoda

W ramach pakietu Style czeski model otrzymuje 18-calowe felgi aluminiowe, bezkluczykową obsługę pojazdu, przyciemniane szyby z tyłu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, przednie reflektory wykonane w pełnej technologii LED, światła przeciwmgielne z przodu LED, asystenta świateł drogowych, aktywny tempomat, podgrzewane przednie fotele oraz oświetlenie ambientowe.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Skoda Fabia II czy Opel Corsa D?

Skoda Karoq jest crossoverem. W modelach bazowych zatem napęd jest przekazywany wyłącznie na przednią oś. Układ 4×4 jest dostępny wyłącznie w topowej wersji napędzanej 150-konnym dieslem 2,0 TDI. Oczywiście mowa w tym przypadku o elektronicznym AWD, w którym tylna oś jest dołączana wyłącznie w razie potrzeby. Poza tym napęd na cztery koła dosyć znacząco winduje cenę auta. Cennik Skody Karoq 4×4 startuje bowiem od 116 400 złotych.

Duże i dobrze wykończone auto w dobrej cenie?

Jakie są jeszcze zalety czeskiego crossovera? Zabiera na pokład nawet 5 osób, ma bagażnik o pojemności 521 litrów, zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, powstał na nowoczesnej platformie MQB oraz ma dużo więcej stylu od swojego większego brata – Kodiaqa. A jak cennik Skody Karoq wypada na tle konkurencji? Zacznijmy od bliźniaków. Volkswagen Tiguan jest prawie o 10 tysięcy złotych droższy. Jego podstawowa wersja korzysta jednak z napędu 125-konnego silnika 1,4 TSI.

Podstawowa wersja Seata Ateki kosztuje 79 700 złotych. To oznacza, że hiszpański crossover jest tańszy o przeszło 8 tysięcy złotych od czeskiego brata. Tak, oferuje gorsze wyposażenie. Mimo wszystko cena może zrobić swoje. Identyczna zasada sprawdza się w przypadku innych modeli. Ceny Kii Sportage startują od 75 990 złotych, Hyundaia Tucsona od 76 490 złotych, a Renault Kadjar od 77 500 złotych.

Cennik Skody Karoq stanowi dobry dowód na to, że czasy w których czeskie samochody były jednymi z najtańszych na rynku, dawno już minęły! Teraz auta z Mlada Boleslav są dobrze wyposażone, dobrze wykonane, całkiem niebrzydkie i jak najbardziej nowoczesne. Poprawa jakości musiała się jednak przełożyć na cenę. Szczególnie że marka w przypadku Karoqa mierzy wysoko i oferuje kierowcą wersję bazową, która jest wyposażona lepiej niż rynkowi konkurenci.

Tagi: Crossoverkompaktowy crossoverSkodaSkoda Karoq
Kuba Brzeziński

Autor Kuba Brzeziński

Czasami racjonalista, czasami pedantyczny wielbiciel abstrakcji. Ceni wolność i niezależność. Niepoprawny miłośnik samochodów, który wierzy, że pod masą śrubek i mechanizmów kryje się dusza. Poza tym dziennikarz - motoryzacyjny oczywiście.

DODAJ KOMENTARZ