zamknij
REKLAMA
Fot. Materiały prasowe Honda

W segmencie C jest kilka modeli, bez których nie można wyobrazić sobie rynku kompaktów. I jednym z nich bez wątpienia jest Honda Civic. Model choć nigdy nie grał roli pierwszoplanowej, jest jednym tchem wymieniany z takimi tuzami jak Golf, Astra czy Focus. Całkiem niedawno Japończycy zaprezentowali kolejną generację auta. Więc dziś przedstawimy cennik Hondy Civic 5D. Nie da się ukryć, ale kilka pozycji na liście wyposażenia może stanowić zaskoczenie.

Honda Civic to 10 generacji, 45 lat rynkowej historii i blisko 20 milionów sprzedanych egzemplarzy. A to oznacza, że modelowi należy się szczególne miejsce na rynku. Początkowo plany Hondy dotyczące niewielkiego hatchbacka nie były imponujące. Miał po prostu stać się rozsądnym środkiem transportu. Legenda narodziła się jednak z czasem. Czy w dziejach Civica pojawiła się jakaś ściana? Tak, miało to miejsce w latach dziewięćdziesiątych.

Pod koniec XX wieku Japończycy zauważyli, że kompaktowa Honda stała się samochodem dla dziadków. Postanowili to jednak zmienić. Stąd Civic zaczął przybierać coraz to bardziej rewolucyjne formy. Najpierw upodobnił się do minivana, a następnie statku kosmicznego. Rewolucja stylistyczna choć początkowo jeżyła włosy na głowie, przyniosła skutek. Do salonów marki nadal zaglądali dziadkowie. Obok nich pojawiły się jednak całe rzesze młodych.

Honda Civic X, dane techniczne, Honda Civic
Fot. Materiały Honda

Nowa Honda Civic jest dużo bardziej klasyczna!

Dziesiąta odsłona Hondy Civic jest na wskroś nowoczesna – to można powiedzieć bez żadnych wątpliwości. Z drugiej strony zachowuje też pewne podstawowe standardy w kwestii klasycznych form. A to sprawia, że może się podobać i z całą pewnością da się wróżyć jej sukces. Bez większych zastrzeżeń ocenić można też kabinę pasażerską. Dużo bardziej klasyczna konsola niż w poprzedniku jest masywna, elegancka i dopracowana. Prezentuje się zupełnie tak, jakby została opracowana dla większego Accorda.

Nowa Honda Civic to przestrzeń. W kabinie mieści się rodzina 2+2, ewentualnie czworo dorosłych ludzi. Jeżeli chodzi o kufer, ten jest w stanie pomieścić od 420 do 478 litrów (w zależności od wersji). To jeden z lepszych wyników w segmencie C. W sytuacji, w której kierowca złoży oparcia tylnych foteli, przestrzeń załadunkowa powiększy się nawet do 1267 litrów.

Silnik Skrzynia biegów Wersja wyposażenia Cena
1,0 VTEC Turbo 129 KM manualna* S 69 900 zł
1,0 VTEC Turbo 129 KM manualna* COMFORT 79 500 zł
1,0 VTEC Turbo 129 KM manualna* ELEGANCE 89 100 zł
1,0 VTEC Turbo 129 KM manualna* EXECUTIVE 97 100 zł
1,0 VTEC Turbo 129 KM manualna* EXECUTIVE + PREMIUM 102 100 zł
1,5 VTEC Turbo 182 KM manualna* SPORT 97 500 zł
1,5 VTEC Turbo 182 KM manualna* SPORT PLUS 106 000 zł
1,5 VTEC Turbo 182 KM manualna* PRESTIGE 111 000 zł
*dopłata do skrzyni automatycznej CVT to 5 000 zł
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Nowy król jednostek spalinowych - tego diesla nie pobije nikt!

Cennik nowej Hondy Civic startuje od kwoty 69 900 złotych. To suma jaką kupujący musi zapłacić za model w wersji wyposażenia S napędzany litrowym silnikiem VTEC Turbo o mocy 129 koni mechanicznych. Standardem w japońskim hatchbacku jest m.in. pakiet systemów bezpieczeństwa. Auto będzie ostrzegać kierowcę przed zagrożeniem wystąpienia kolizji, w sytuacji kryzysowej uruchomi hamulce oraz otrzyma asystenta pasa ruchu i układ odczytujący znaki drogowe.

Cennik Hondy Civic – dość dziwna konfiguracja

Na liście wyposażenia nie zabraknie też czujnika zmroku i automatycznie uruchamianych świateł, zdalnie domykanych szyb w drzwiach czy tempomatu adaptacyjnego. O ile w bazowym Civicu nie brakuje nowoczesnych systemów, o tyle na kupującego czeka inne zaskoczenie. Otóż samochód nie otrzyma ani klimatyzacji, ani radia. A to spore zaskoczenie w segmencie C w XXI wieku. Obydwa elementy są standardem już w kolejnym poziomie wyposażenia o nazwie Standard. W tym przypadku cena rośnie jednak do 79 500 złotych.

W wersji bazowej Honda Civic jest napędzana litrowym motorem benzynowym VTEC Turbo. Jednostka co prawda ma tylko 3 cylindry, jednak nie brakuje jej mocy. 129 koni mechanicznych rozpędza hatchbacka do pierwszej setki już w 10,4 sekundy. Prędkość maksymalna została określona przez producenta na 203 km/h, a spalanie w cyklu mieszanym na 4,8 litra benzyny.

Alternatywę może stanowić Honda Civic wyposażona w motor 1,5 VTEC Turbo. W tym przypadku do dyspozycji kierowcy są 182 konie mechaniczne. Za ich sprawą hatchback może się pochwalić czasem sprintu do 100 km/h określonym na 8,2 sekundy. Prędkość maksymalna zdaniem Japończyków wynosi 220 km/h, a średnie spalanie powinno oscylować w granicy 5,8 litra benzyny. Kupujący poszukujący lepszych osiągów muszą się jednak przygotować na dopłatę. Najtańszy Civic 5D 1,5 VTEC kosztuje 97 500 złotych.

Honda Civic X vs konkurenci

Jak kwoty te wypadają na tle konkurencji? Opel Astra napędzany litrowym silnikiem o mocy 105 koni mechanicznych z bazowym pakietem wyposażenia kosztuje 64 700 złotych. Niemiecki hatchback posiada i klimatyzację, i radio. W zamian jest pozbawiony nowoczesnych systemów bezpieczeństwa. W podobnej konfiguracji sprzedawany jest podstawowy Golf napędzany benzyniakiem 1,0 TSI o mocy 110 koni mechanicznych. Volkswagen kosztuje 75 250 złotych. Za Peugeota 308 posiadającego klimatyzację, system radiowy z dotykowym ekranem, czujniki deszczu i światła oraz 16-calowe felgi aluminiowe trzeba zapłacić 74 900 złotych. Francuz korzysta z napędu 110-konnego silnika 1,2 PureTech.

Tagi: HondaHonda CivicHonda Civic Xsegment C
Kuba Brzeziński

Autor Kuba Brzeziński

Czasami racjonalista, czasami pedantyczny wielbiciel abstrakcji. Ceni wolność i niezależność. Niepoprawny miłośnik samochodów, który wierzy, że pod masą śrubek i mechanizmów kryje się dusza. Poza tym dziennikarz - motoryzacyjny oczywiście.

DODAJ KOMENTARZ