Zmieniający się w dość szybkim tempie rynek motoryzacyjny wymusza na producentach samochodów częste zmiany. Przed nowym rozdziałem w swojej historii stoi właśnie niemiecki koncern z Ingolstadt. Wśród nowości Audi jeszcze w tej dekadzie pojawią się trzy modele elektryczne oraz dwa kolejne SUV-y.
Walka o klienta na rynku motoryzacyjnym to ciągłe udoskonalanie swojej oferty rynkowej, wprowadzanie nowych modeli oraz wychodzenie naprzeciw obecnym trendom. Identycznie, choć na znacznie wyższym poziomie, wygląda ta batalia w segmencie premium. Aby móc rywalizować z innymi markami premium, oferta Audi również podlega stałym modyfikacjom.
Audi stawia na elektryczne modele
Chyba już nie ma osób, które wątpią, iż w najbliższej przyszłości to auta hybrydowe oraz elektryczne zdominują nasze drogi. Już zdecydowana większość koncernów ma lub za chwilę będzie miała tego typu modele w swoim portfolio. W ofercie Audi znajdziemy już auta o napędzie hybrydowym, a za chwilę pojawią się modele napędzane wyłącznie energią elektryczną.
Do końca 2020 r. Audi zamierza wprowadzić na rynek trzy takie modele. Pierwszym będzie, roboczo nazywany po prostu e-tron, duży SUV, który ma zapewniać ponad 500 km zasięgu. Ten model na rynku ma się pojawić już za rok. W 2019 r. swoją premierę będzie miał e-tron Sportback, który nie będzie SUV-em, ale również nie będzie typowym autem osobowym. I wreszcie trzecim w kolejce jest małe, miejskie auto, które jednak nie będzie tylko elektryczną odmianą modelu A1.
Dwa nowe SUV-y
Kolejne, potwierdzone już nowości Audi to dwa SUV-y – Q8 i Q4. Pierwszy z nich będzie produkowany w Bratysławie już od przyszłego roku. Zbudowany na bazie Q7 będzie się wyróżniał nadwoziem typu coupe. Jak widać Audi kontynuuje trend rozpoczęty przez BMW modelem X6.
Podobny zabieg Niemcy przeprowadzą w segmencie kompaktowych SUV-ów. W ich efekcie powstanie Audi Q4, również z szybciej opadającą linią dachu. Model ten będzie produkowany od 2019 r. w węgierskiej fabryce niemieckiego koncernu.
Aby zwolnić miejsca dla planowanych nowości, z oferty Audi znikną niektóre modele oraz wersje silnikowe. Zgodnie z zapowiedziami prezesa niemieckiej firmy, Ruperta Stadlera, w dłuższym okresie wycofanych zostanie ok. 40% obecnych wersji dostępnych na rynku.
Co ciekawe, Audi cały czas będzie trzymać w swojej ofercie odmiany dostosowane do zasilania gazem ziemnym. A3 Sportback g-tron oraz A4 Avant g-tron charakteryzują się niską emisją CO2. Niewykluczone, że pojawią się również inne modele przystosowane do gazu CNG.
W Ingolstadt cały czas też pracują nad technologią ogniw paliwowych. Według Stadlera auta zasilane wodorem będą kolejnym etapem w rozwoju niemieckiej firmy. A być może i całej motoryzacji.