Jedną z odpowiedzi na elektryczną motoryzację przyszłości z pewnością są baterie półprzewodnikowe. O ile sposób ich budowy nie ma już zasadniczych tajemnic przed inżynierami, o tyle na razie nie ma mowy o seryjnej produkcji. Wkrótce może się to jednak zmienić. A wszystko za sprawą japońskiego ośrodka badawczego wspieranego przez rząd i moto-gigantów.
Elektryfikację w najbliższych latach czeka szereg wyzwań. Jednym z ważniejszych jest zwiększenie pojemności akumulatorów prze jednoczesnym minimalizowaniu ich objętości. Jakie pomysły w tej kwestii mają producenci? Jednym z ważniejszych są baterie półprzewodnikowe. Przy kompaktowych rozmiarach pozwolą one na zwiększenie zasięgu nawet do 500 kilometrów.
Baterie półprzewodnikowe produkcja w połączonym projekcie japońskim
Lithium Ion Battery Technology and Evaluation Center (LIBTEC) przy współpracy z firmami takimi jak Toyota, Nissan, Honda, Panasonic i GS Yuasa ma sprawić, że baterie półprzewodnikowe będą mogły trafić do fabryk już w najbliższych latach. I szanse na powodzenie projektu są spore. Szczególnie że może on liczyć na wsparcie japońskiego rządu. Ten przeznaczył na jego działalność badawczą w sumie 14 milionów dolarów.