zamknij
OPONY

Bridgestone Turanza T005 – trakcja na mokrym i trwałość. Czy to prawda?

REKLAMA
Fot. Kuba Brzeziński - autofakty.pl

Japończycy bardzo dużo mówią o rewolucji, którą do ich gamy wprowadza nowa Turanza T005. Opona oferuje wydłużone przebiegi, najlepiej w swojej klasie zachowuje się na mokrej nawierzchni, a jej powstanie było ideologicznie oparte o szeroko zakrojone badania prowadzone w Europie. Czy wszystkie te fakty są prawdziwe? Postanowiliśmy zapytać o to Michała Józefowicza, który piastuje stanowisko regional product training coordinatora w Bridgestone Sales Polska.

Kuba Brzeziński: W czym Bridgestone Turanza T005 jest lepsza od konkurencji?

Michał Józefowicz: Przede wszystkim zachowaniem na mokrej nawierzchni oraz wartościami etykiet EU. Ponadto, zdecydowanie oferuje najlepsze przebiegi.

michał józefowicz bridgestone sales polska, michał józefowicz
Fot. Kuba Brzeziński – autofakty.pl

Kuba Brzeziński: W swoich materiałach reklamowych Bridgestone podaje, że Turanza T005 jest wyjątkowo odporna na zużycie. Czym to konkretnie jest to powodowane? W jaki sposób to osiągnęliście?

Michał Józefowicz: Za wyjątkowe przebiegi nowej Turanzy T005 odpowiedzialnych jest szereg nowych rozwiązań i zastosowanych technologii. Można  m.in. wymienić nowy wzór bieżnika z dodatkowymi zmostkowaniami klocków na barkach opony, nowa mieszanka bieżnika –  bogata w krzemionkę oraz nowy sposób wytwarzania tej mieszanki. Dodatkowo, należy wymienić nową konstrukcję opasań i wzmocnień w strefie stopki oraz pod czołem bieżnika.  Tak współdziałający zestaw nowych rozwiązań odpowiada nie tylko za wyjątkowe przebiegi Turanzy T005, ale również inne parametry.

Kuba Brzeziński: Mocnymi cechami Turanzy T005 większa przyczepność na mokrej nawierzchni, skrócona droga hamowania i zapewnienie maksymalne trzymanie się nawierzchni w zakręcie. Czy to oznacza, że jest przeznaczona tylko do samochodów sportowych?

Michał Józefowicz: Nie, zdecydowanie nie. Turanza T005 to typowa opona segmentu turystycznego przeznaczona do najszerszej grupy pojazdów poruszających się po europejskich drogach. Mówimy tu zarówno o małych samochodach miejskich, średniej wielkości hatchbackach, rodzinnych sedanach i kombi ale również modnych obecnie crossoverach i SUV-ach. Najważniejsze cechy typowej opony turystycznej to dostarczanie miękkiej, elastycznej i komfortowej jazdy. Dobra opona turystyczna charakteryzuje się ponadto niewysokim poziomem hałasu we wnętrzu pojazdu oraz relatywnie długimi przebiegami, żywotnością.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Czy opona może być designerska?
Bridgestone turanza t005, bridgestone, turanza, turanza t005
Fot. Kuba Brzeziński – autofakty.pl

Kuba Brzeziński: Na pierwszy rzut oka każda opona jest czarna i każda się toczy. Co takiego zatem jest w tej Turanzie T005, że możemy mówić o nowości rynkowej?

Michał Józefowicz: Przede wszystkim jest to opona skonstruowana z pomocą statystycznego użytkownika – po raz pierwszy w historii Bridgestone. Nim przystąpiono do konstruowania Turanzy T005, wykonano bardzo obszerne badanie na 6 największych motoryzacyjnych rynkach Europy. Przepytano ponad 25 tysięcy kierowców, chcąc się dowiedzieć czego tak naprawdę klient oczekuje od tego typu opony, jakie parametry są dla niego najważniejsze. I cały wysiłek konstrukcyjny poszedł w kierunku spełnienia tych oczekiwań tych normalnych, codziennych użytkowników opon Bridgestone. Wyjście na przeciw oczekiwaniom użytkowników połączone z olbrzymim doświadczeniem Bridgestone w budowie opon leży u podstaw wyjątkowych parametrów nowej Turanzy T005.

Tagi: BridgestoneBridgestone Turanza T005opona letnia
Kuba Brzeziński

Autor Kuba Brzeziński

Czasami racjonalista, czasami pedantyczny wielbiciel abstrakcji. Ceni wolność i niezależność. Niepoprawny miłośnik samochodów, który wierzy, że pod masą śrubek i mechanizmów kryje się dusza. Poza tym dziennikarz - motoryzacyjny oczywiście.

DODAJ KOMENTARZ