zamknij
REKLAMA
opony letnie 225/50 R17

Wybór odpowiednich opon ma duże znaczenie z punktu widzenia bezpieczeństwa, komfortu czy osiągów. Szczególnego znaczenia nabiera zaś w sytuacji, gdy mowa jest o modelach, którymi rozwija się ponadprzeciętne prędkości. Takim ogumieniem są m.in. opony letnie w rozmiarze 225/50 R17, które bardzo często są używane w pierwszym montażu w modelach z segmentu premium klasy średniej a nawet wyższej.

BMW serii 3, Audi A4 czy Mercedesa klasy C – to trzy przykłady modeli, w których stosowane są opony letnie 225/50 R17. A skoro mowa o modelach z segmentu premium, to pewnym „obciachem” było stosowanie do nich budżetowych opon. Dlatego w naszym zestawieniu dostępnych na rynku modeli opon o podanym rozmiarze skupiliśmy się na oponach z górnej półki cenowej. Nie oznacza to jednak, że nie znajdą dla siebie niczego ciekawego również ci, dla których jednak liczy się każdy wydany grosz.

Opony letnie 225/50 R17 – klasa premium

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Opona Eagle F1 Asymmetric 3 zapewnia krótką drogę hamowania na na mokrej i suchej nawierzchni. Nowa mieszanka Grip Booster powstaje na bazie lepkiej żywicy, co pozwala zwiększyć kontakt opony z podłożem. Zwiększa to przyczepność podczas hamowania i prowadzenia na mokrej i suchej nawierzchni. Z kolei technologia Reinforced Construction oparta na wzmocnionej konstrukcji o małej masie ułatwia prowadzenie i pokonywanie zakrętów, a także zmniejsza zużycie bieżnika i paliwa.
>>Zobacz więcej o oponie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3<<

Goodyear Efficientgrip Performance

Goodyear Efficientgrip Performance

Opona ta uzyskała ocenę A w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni i ocenę A1 w odniesieniu do przyczepności na mokrej nawierzchni. Technologia ActiveBraking zapewnia lepszy kontakt opony z podłożem, umożliwiając skrócenie drogi hamowania — nawet o dwa metry (8%) na mokrej i o 3% na suchej nawierzchni. Technologia WearControl zapewnia optymalną równowagę między przyczepnością na mokrej nawierzchni a niskimi oporami toczenia, wydłużając czas eksploatacji opony. Przy produkcji nowej mieszanki gumowej wykorzystano z technologii FuelSaving, aby zapewnić ograniczenie strat energii opony. Opory toczenia mniejsze o 18% oznaczają mniejsze zużycie paliwa i oszczędność dla użytkownika.
>>Zobacz więcej o oponie Goodyear Efficientgrip Performance <<

Dunlop Sport Maxx RT 2

Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika oraz o 4-8% większy (zależnie od rozmiaru i typu) obszar styku opony z nawierzchnią. Zwiększenie powierzchni styku dostarcza kierowcy więcej informacji o nawierzchni oraz zapewnia większą stabilność, dzięki czemu opony szybciej i precyzyjniej reagują na ruchy kierownicy. Wielokątowa budowa bieżnika (wykorzystująca dziesięć różnych promieni) wpływa na równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią, co skutkuje znacznie łagodniejszym wchodzeniem w zakręt. Dzięki temu zmniejsza się również ścieranie krawędzi oraz stopy opony. Właściwości opon, czyli szybkie manewry, mniejsze opory tłoczenia, niski współczynnik zużycia oraz specjalna mieszanka gumowa z dodatkiem nanocząsteczek specjalnej sadzy stosowanej w oponach wyścigowych sprawiają, że to idealny wybór do samochodów sportowych.
>>Zobacz więcej o oponie Dunlop Sport Maxx RT 2<<

Vredestein Ultrac Satin

Vredestein Ultrac Satin

Opony te są przeznaczone dla wymagających klientów i do samochodów wyższej klasy oraz samochodów typu SUV. Są oparte na zaawansowanej technologii opracowanej przez dział badawczo-rozwojowy firmy Apollo, a zostały zaprojektowane przez włoskiego projektanta Giugiaro. Zastosowanie wyjątkowej, zwiększającej trakcję żywicy i rowków bieżnika w kształcie litery Z pozwoliło osiągnąć lepszą przyczepność i doskonałe właściwości jezdne na mokrej nawierzchni. Zaokrąglony kształt powierzchni styku z podłożem połączony z asymetrycznym bieżnikiem zwiększają precyzję prowadzenia i sterowność. Niskie opory toczenia i równomierna przyczepność na mokrej nawierzchni zostały osiągnięte poprzez zastosowanie optymalnej geometrii i wprowadzenie udoskonaleń w następujących pięciu obszarach: bieżnik, kształt bieżnika, ścianka boczna, opasanie i rant.
>>Zobacz więcej o oponie Vredestein Ultrac Satin<<

Pirelli Cinturato P7

To pierwsza opona stworzona w ramach gamy “Green Performance” włoskiej firmy. Cinturato P7 to dobry wybór dla kierowców samochodów o średniej i dużej mocy silnika. Zaawansowany technologicznie materiał hybrydowy, z jakiego wykonano oponę, umożliwia równoważenie w niej ciśnienia podczas jazdy, umożliwiając zmniejszenie zużycia bieżnika, a więc wyższą trwałość ogumienia. Zoptymalizowany wzór bieżnika z charakterystycznym układem bloczków zmniejsza natomiast opory toczenia, zapewniając znaczną redukcję hałasu podczas jazdy. Wzmocnione barki opony i zwarte bloki w centralnej części bieżnika zapewniają bardzo dobrą przyczepność podczas pokonywania zakrętów. Cztery szerokie rowki wzdłużne szybko i skutecznie odprowadzają wodę spod powierzchni opony, minimalizując ryzyko wystąpienia poślizgu hydrodynamicznego.
>>Zobacz więcej o oponie Pirelli Cinturato P7<<

Continental PremiumContact 6

Continental ContiPremiumContact 5

Opona Continental PremiumContact 6 to flagowy produkt niemieckiego producenta, przeznaczony do modeli z segmentów średniego i wyższego. Niemieccy inżynierowie poprawili większość parametrów względem poprzedniej generacji. PremiumContact 6 lepiej hamuje, jest bardziej odporna na zużycie i emituje mniej hałasu.
>>Zobacz więcej o oponie Continental PremiumContact 6<<

Continental ContiSportContact 5

Opona ContiSportContact 5 zaprojektowana została z myślą o lubiących dynamiczną jazdę właścicielach samochodów sportowych oraz typu SUV. W porównaniu z poprzednią generacją opony nowy model to przede wszystkim krótsza droga hamowania w każdych warunkach pogodowych, lepsza przyczepność i bezpieczeństwo podczas pokonywania zakrętów, niższe zużycie paliwa oraz dłuższe przebiegi. Opatentowana mieszanka Black Chill zawiera zawiesinę cząstek zwiększających współczynnik tarcia, dzięki czemu dodatkowo skraca drogę hamowania pozwalając cieszyć się w pełni rajdowym prowadzeniem samochodu. Podczas hamowania mieszanka ta generuje ponadto naturalną częstotliwość drgań. Zawarte w niej polimery krótkołańcuchowe reagują na tę częstotliwość, a tym samym zapewniają optymalne pochłanianie energii i szybkie wytracenie prędkości. Przy stałej prędkości wibracje opony są znacznie mniejsze za sprawą polimerów długołańcuchowych, które wydajniej uwalniają zgromadzoną energię, znacznie zmniejszając opór toczenia. Dzięki temu opona ma lepsze własności trakcyjne oraz znacznie wolniej się nagrzewa, co daje gwarancję dłuższych przebiegów oraz niższego zużycia paliwa.
>>Zobacz więcej o oponie Continental ContiSportContact 5<<

Bridgestone Potenza RE050A

Bridgestone Potenza RE050A

Posiadająca homologację Audi opona Potenza RE050A marki Bridgestone to opona letnia wysokiej klasy, która dostosowana jest do bardzo wysokich prędkości. Wyposażenie opony w cztery kanały usprawniło usuwanie wody, gwarantując maksymalną przyczepność do mokrej nawierzchni. Odpowiednio dobrane klocki bieżnika pozwalają zachować wysoką kontrolę trakcji przy dużych prędkościach, przy jednoczesnej redukcji drgań przenoszonych z drogi na nadwozie, a tym samym obniżyć poziom hałasu. Opona ta jest ponadto estetycznie wykonana, świetnie prezentując się w samochodach sportowych.
>>Zobacz więcej o oponie Bridgestone Potenza RE050A<<

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Hałas podczas jazdy? To mogą być wyząbkowane opony!

Bridgestone Turanza T005

Opony Bridgestone Turanza T005 to najnowsza generacja opon letnich klasy premium. Model skierowany dla posiadaczy samochodów klasy średniej i premium, poszukujących opon o najlepszych osiągach. Unikalny wzór bieżnika Turanza T005 wraz z czterema zoptymalizowanymi rowkami obwodowymi w centralnej części bieżnika doskonale odprowadzają wodę z opony i zapewniają lepszą przyczepność do mokrej nawierzchni, zwiększając odporność na wystąpienie zjawiska aquaplaningu. Dzięki nowoczesnej technologii mieszania gum i optymalizacji wzoru bieżnika, znacząco poprawiła się żywotność opony, nawet o 11% w porównaniu do poprzedniego modelu Bridgestone Turanza T001. Nowa mieszanka Nano Pro-tech Bridgestone zapewnia także niskie zużycie paliwa i niższą emisję dwutlenku węgla.
>>Zobacz więcej o oponie Bridgestone Turanza T005<<

Bridgestone DriveGuard

Bridgestone DriveGuard

Ta opona letnia umożliwia kontynuowanie jazdy po przebiciu (z zerowym ciśnieniem powietrza) na dystansie do 80 km z prędkością do 80 km/h. Są to opony, które można zamontować w każdym samochodzie osobowym wyposażonym w czujniki ciśnienia (TPMS – Tire presure monitoring system) – czyli w każdym aucie wyprodukowanym po 2014 r. Opony Bridgestone DriveGuard wyposażone są w szereg nowoczesnych rozwiązań technicznych, zaczynając od wzmocnionych ścian bocznych, które utrzymują ciężar samochodu po utracie ciśnienia, przez żebra chłodzące (cooling fins) aż po mieszankę gumową produkowaną z wykorzystaniem nano-technologii. Dodatek krzemionki do składu mieszanki powoduje, że opona skuteczniej hamuje na mokrej i suchej nawierzchni. Połączone klocki na barkach opony z równomiernym rozkładem ciśnienia poprawia zachowanie pojazdu w trakcie pokonywania zakrętów.
>>Zobacz więcej o oponie Bridgestone DriveGuard<<

Michelin Primacy 4

Opona Michelin Primacy 4 to tegoroczna nowość francuskiego koncernu. Opona ta zastępuje opony Michelin Primacy 3 i Michelin FuelSaver+. Rzeźba bieżnika została zoptymalizowana pod kątem wydajności i trwałości. Dzięki powiększonej o 22% powierzchni, zdecydowanie lepiej odprowadza większe ilości wody. Dzięki innowacyjnemu projektowi bieżnika Michelin Primacy 4 utrzymuje wysoki poziom odporności na aquaplaning nawet po zużyciu. Opona posiada innowacyjny wskaźnik zużycia opony, który pomaga w identyfikacji, kiedy ogumienie nadaje się do wymiany.
>>Zobacz więcej o oponie Michelin Primacy 4<<

Opony letnie 225/50 R17 – klasa średnia

Kleber Dynaxer HP3

Kleber Dynaxer HP3

Letnie opony Kleber Dynaxer HP3 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach miejskich, kompaktowych ale także np. minivanach. Znacznie zwiększają bezpieczeństwo jazdy po mokrej nawierzchni. Łukowaty profil barku opony ułatwia pokonywanie głębokiej wody, a szerokie wzdłużne rowki zapewniają szybki drenaż wody, chroniąc przed zjawiskiem aquaplaningu. Liczne, ostre krawędzie poprawiają przyczepność na suchej drodze, natomiast centralny pas zapewnia dokładne przeniesie ruchów kierownicy na drogę, zwiększając bezpieczeństwo podczas wykonywania gwałtownych manewrów.
>>Zobacz więcej o oponie Kleber Dynaxer HP3<<

Uniroyal Rainsport 3

Zastosowana w tej oponie marki Uniroyal innowacyjna Technologia Skóry Rekina (SST) zapewnia – dzięki strukturze drobnych żeber – szybsze odprowadzenie wody, gwarantując bardzo dobrą ochronę przed aquaplaningiem. W optymalny sposób łączy w sobie zalety asymetrycznego i kierunkowego wzoru bieżnika.
>>Zobacz więcej o oponie Uniroyal Rainsport 3<<

Firestone Roadhawk

Zoptymalizowany wzór bieżnika oraz nowa mieszanka gumowa wykorzystana do produkcji opony Firestone Roadhawk poprawiają trakcję oraz zwiększają skuteczność hamowania na mokrej drodze. Potwierdzeniem jest przyznana klasa A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni. Cztery wzdłużne rowki na bieżniku chronią natomiast przed aquaplaningiem. Dzięki nowoczesnej technologii opona charakteryzuje się wysoką trwałością, gwarantuje wyższą odporność na ścieranie nawet do 20% w porównaniu do poprzedniego modelu Firestone TZ300.
>>Zobacz więcej o oponie Firestone Roadhawk<<

Hankook Ventus Prime 3

Hankook Ventus Prime 3

Bioniczna konstrukcja bieżnika opony Hankook Ventus Prime 3 zwiększa jej przyczepność na suchej nawierzchni. Ponadto szerokie rowki bieżnika poprawiają skuteczność hamowania i stabilność na mokrej nawierzchni. Wysoka mieszanka o dużej zawartości krzemionki przekłada się na lepszą przyczepność i optymalizuje opory toczenia, minimalizuje także poziom hałasu. Dzięki zastosowaniu technologii Vibration Control opona zapewnia doskonałą korelację pomiędzy komfortem a wydajnością. W porównaniu do poprzednika (opony Ventus Prime 2 K115) ma o 12% lepszą przyczepność na suchej nawierzchni i o 13% na mokrej.
>>Zobacz więcej o oponie Hankook Ventus Prime 3<<

Opony letnie 225/50 R17 – klasa budżetowa

Dayton Touring 2

Ta opona letnia cieszy się sporą popularnością na polskim rynku ze względu na niezły stosunek ceny do jakości (marka Dayton należy do Bridgestone). Asymetryczny bieżnik skutecznie odprowadza wodę i zapewnia bardzo precyzyjne prowadzenie samochodu nawet przy wysokich prędkościach. Cztery rowki obwodowe i nacięcia poprzeczne zmniejszają ryzyko powstania zjawiska poślizgu hydrodynamicznego (aquaplaningu).
>>Zobacz więcej o oponie Dayton Touring 2<<

Barum Bravuris 3HM

Barum Bravuris 3HM

Opona Barum Bravuris 3HM to propozycja dla kierowców poszukujących optymalnych parametrów w rozsądnej cenie. Opona dobrze radzi sobie w czasie deszczu i zapewnia odpowiednią przyczepność na szybko pokonywanych zakrętach. Zaawansowana konstrukcja bieżnika to gwarancja dobrych osiągów na różnego typu nawierzchniach. Innowacyjna mieszanka gumowa odpowiada za długie przebiegi i trwałość, co stanowi niewątpliwą zaletę tej opony. Przeprowadzone testy potwierdzają jej wysoką jakość.
>>Zobacz więcej o oponie Barum Bravuris 3HM<<

Dębica Presto UHP 2

Dębica Presto UHP2

Jest to opona letnia o ultra wysokich osiągach, przeznaczona do samochodów osobowych o zwiększonej mocy silnika. Ubiegłoroczna nowość posiada asymetryczną rzeźbę bieżnika wraz z usztywnionym żebrem zewnętrznym, które zapewniają efektywne przenoszenie sił zewnętrznych przy wysokiej prędkości, czego rezultatem jest precyzyjne prowadzenie pojazdu i skuteczniejsze hamowanie na suchej nawierzchni. Duża liczba krawędzi tnących na bieżniku zapewnia natomiast lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Zaokrąglone barki bieżnika skuteczniej odprowadzają wodę z opony zmniejszając ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Wszystkie rozmiary dostępne w ofercie otrzymały notę „A” w kategorii na mokrej nawierzchni.
>>Zobacz więcej o oponie Dębica Presto UHP 2<<

Sunfull SF-888

Sunfull SF-888

Ta chińska budżetowa opona typu high performance przeznaczona jest do samochodów osobowych o podwyższonej mocy silnika. Doskonale sprawdza się podczas szybkiej jazdy, zapewniając dobrą stabilność podczas pokonywania zakrętów. Asymetryczny wzór bieżnika wraz z 4 rowkami obwodowymi zapewnia doskonałe osiągi na mokrej nawierzchni. Boczne rowki na bieżniku dodatkowo wspierają usuwanie wody, co zmniejsza ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Konstrukcja opony zapewnia cichą i komfortową jazdę.
>>Zobacz więcej o oponie Sunfull SF-888<<

Tagi: jakie opony do autaoponyopony letnie
Wojciech Traczyk

Autor Wojciech Traczyk

W branży motoryzacyjnej już od ponad piętnastu lat. Lubię wszystko, co ma cztery koła, ale interesują mnie również inne zagadnienia z szeroko pojętej branży - od nowinek technologicznych, poprzez kwestie dotyczące zmieniających się przepisów, aż po inwestycje w branży automotive czy też rozbudowę infrastruktury drogowej.

DODAJ KOMENTARZ