Samochody spalinowo-elektryczne cieszą się rosnącą popularnością. A już niedługo do gamy modeli japońskiej marki dołączy kolejny ekologiczny SUV. Czy Honda CR-V Hybrid ma szansę na rynkowy sukces?
Stylistycznie Honda CR-V Hybrid w zasadzie niczym nie różni się od wyłącznie spalinowego odpowiednika. Identycznie wyglądają wszystkie panele karoserii, wzory dostępnych obręczy aluminiowych czy wnętrze. Wnikliwi obserwatorzy zauważą jedynie drobiazg – specjalną plakietkę na przednim błotniku. Cała magia dotyczy układu napędowego, a tym samym została ukryta pod karoserią i elementami wykończenia wnętrza.
Honda CR-V Hybrid – technologiczny brat Accorda
Japończycy kuszą świat motoryzacyjny informacją o technologii spalinowo-elektrycznej. Mimo wszystko na razie są niezwykle oszczędni w szczegóły. Na temat układu napędowego powiedzieli jedynie tyle, że klienci marki po raz kolejny będą mieli do czynienia z rozwiązaniem Honda Sport Hybrid Intelligent Multi-Mode Drive. Silnik hybrydowy jest znany m.in. z modelu Accord Hybrid.
W przypadku sedana sercem układu napędowego nowego japońskiego SUV-a jest 2-litrowy motor benzynowy. Jednostka posiada cztery cylindry, pracuje w cyklu Atkinsona oraz rozwija 146 koni mechanicznych i 175 Nm momentu obrotowego. Przy współpracy z agregatem elektrycznym układ generuje w sumie 215 koni mechanicznych. Napęd jest oczywiście przekazywany za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów.
Tak skomponowana Honda CR-V Hybrid z pewnością nie będzie narzekała na brak mocy. Dynamika nie przeszkodzi jej jednak w ograniczonym apetycie. Na razie nie wiadomo jak oszczędny będzie nowy SUV z Japonii. Przedstawiciele Hondy podczas prezentacji przypomnieli jednak, że spalinowo-elektryczny Accord potrzebuje na pokonanie każdych stu kilometrów w cyklu mieszanym tylko 4,9 litra benzyny.
Prezentacja w Szanghaju, a sukces?
Honda CR-V Hybrid została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju. Marka wiąże z modelem spore nadzieje. W końcu modele hybrydowe cieszą się ogromną popularnością na całym świecie. Auto ma wejść do salonów sprzedaży w drugiej połowie 2017 roku. Bliżej rynkowej premiery Japończycy podadzą większą ilość szczegółów dotyczących konstrukcji, a w tym cenę.
Prezentacja hybrydowego SUV-a to dla japońskiej marki strzał w dziesiątkę i to w dwóch powodów. Po pierwsze firma pokazuje w ten sposób, że świetnie rozumie trendy rynkowe rozwijające się na świecie. Dla przykładu Toyota planuje sprzedawać aż połowę RAV4 o napędzie hybrydowym, a Kia w ciągu pierwszych czterech miesięcy zebrała aż 23 tysiące zamówień na wyłącznie hybrydowe Niro. Po drugie japońska marka nie odstaje od konkurencji, a wręcz trafia do pierwszego szeregu. Honda CR-V Hybrid będzie jednym z niewielu SUV-ów segmentu C o napędzie hybrydowym.