zamknij
REKLAMA
Audi e-tron (fot. Audi)

Zmieniający się w dość szybkim tempie rynek motoryzacyjny wymusza na producentach samochodów częste zmiany. Przed nowym rozdziałem w swojej historii stoi właśnie niemiecki koncern z Ingolstadt. Wśród nowości Audi jeszcze w tej dekadzie pojawią się trzy modele elektryczne oraz dwa kolejne SUV-y.

Walka o klienta na rynku motoryzacyjnym to ciągłe udoskonalanie swojej oferty rynkowej, wprowadzanie nowych modeli oraz wychodzenie naprzeciw obecnym trendom. Identycznie, choć na znacznie wyższym poziomie, wygląda ta batalia w segmencie premium. Aby móc rywalizować z innymi markami premium, oferta Audi również podlega stałym modyfikacjom.

Audi stawia na elektryczne modele

Chyba już nie ma osób, które wątpią, iż w najbliższej przyszłości to auta hybrydowe oraz elektryczne zdominują nasze drogi. Już zdecydowana większość koncernów ma lub za chwilę będzie miała tego typu modele w swoim portfolio. W ofercie Audi znajdziemy już auta o napędzie hybrydowym, a za chwilę pojawią się modele napędzane wyłącznie energią elektryczną.

Do końca 2020 r. Audi zamierza wprowadzić na rynek trzy takie modele. Pierwszym będzie, roboczo nazywany po prostu e-tron, duży SUV, który ma zapewniać ponad 500 km zasięgu. Ten model na rynku ma się pojawić już za rok. W 2019 r. swoją premierę będzie miał e-tron Sportback, który nie będzie SUV-em, ale również nie będzie typowym autem osobowym. I wreszcie trzecim w kolejce jest małe, miejskie auto, które jednak nie będzie tylko elektryczną odmianą modelu A1.

Dwa nowe SUV-y

Kolejne, potwierdzone już nowości Audi to dwa SUV-y – Q8 i Q4. Pierwszy z nich będzie produkowany w Bratysławie już od przyszłego roku. Zbudowany na bazie Q7 będzie się wyróżniał nadwoziem typu coupe. Jak widać Audi kontynuuje trend rozpoczęty przez BMW modelem X6.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Używane Audi A6 C5 [1997-2004]
Audi Q8 Sport Concept
Audi Q8 Sport Concept

Podobny zabieg Niemcy przeprowadzą w segmencie kompaktowych SUV-ów. W ich efekcie powstanie Audi Q4, również z szybciej opadającą linią dachu. Model ten będzie produkowany od 2019 r. w węgierskiej fabryce niemieckiego koncernu.

Aby zwolnić miejsca dla planowanych nowości, z oferty Audi znikną niektóre modele oraz wersje silnikowe. Zgodnie z zapowiedziami prezesa niemieckiej firmy, Ruperta Stadlera, w dłuższym okresie wycofanych zostanie ok. 40% obecnych wersji dostępnych na rynku.

Co ciekawe, Audi cały czas będzie trzymać w swojej ofercie odmiany dostosowane do zasilania gazem ziemnym. A3 Sportback g-tron oraz A4 Avant g-tron charakteryzują się niską emisją CO2. Niewykluczone, że pojawią się również inne modele przystosowane do gazu CNG.

W Ingolstadt cały czas też pracują nad technologią ogniw paliwowych. Według Stadlera auta zasilane wodorem będą kolejnym etapem w rozwoju niemieckiej firmy. A być może i całej motoryzacji.

Tagi: Audiauta elektrycznee-tronSUV
Wojciech Traczyk

Autor Wojciech Traczyk

W branży motoryzacyjnej już od ponad piętnastu lat. Lubię wszystko, co ma cztery koła, ale interesują mnie również inne zagadnienia z szeroko pojętej branży - od nowinek technologicznych, poprzez kwestie dotyczące zmieniających się przepisów, aż po inwestycje w branży automotive czy też rozbudowę infrastruktury drogowej.

DODAJ KOMENTARZ