Historia modelu
Segment
DTyp nadwozia
4-drzwiowy sedanPierwszy, zamknięty pokaz Alfy Romeo Giulia adresowany do przedstawicieli mediów miał miejsce 24 czerwca 2015 roku w Muzeum Alfy Romeo w Mediolanie. Data prezentacji tego modelu była wielokrotnie przesuwana z uwagi na uwagi dotyczące stylistyki nadwozia zgłaszane przez Zarząd Grupy Fiat. Za design auta odpowiada zespół z Centro Stile Alfa Romeo, którego pracami kierował Marco Tencone.
Giulia jest jednym z ośmiu nowych modeli Alfy Romeo, wpisujących się w plan odświeżenia włoskiej marki warty 5 mld dolarów i zakładający osiągniecie do 2018 roku poziomu 400 tys. sztuk rocznej produkcji. Produkcja Alfy Romeo Giulia rozpoczęła się 19 kwietnia 2016 roku. Samochód jest montowany w zakładach Alfa Romeo. zlokalizowanych w miejscowości Piedimonte San Germano w prowinicji Frosinone.
To pierwszy model w segmencie D włoskiej marki odkąd w 2011 roku zaprzestano produkcji Alfy Romeo 159. Giulia jest pierwszym wielkoseryjnie produkowanym modelem włoskiej marki z wzdłużnie montowanym silnikiem i napędem na tylne koła od czasu zaprzestania produkcji modelu 75 w 1992 roku. Specjalnie z myślą o tym modelu, inżynierowie Grupy Fiat pod kierownictwem dyrektora ds. technicznych marki Ferrari Philippe’a Kriefa skonstruowali całkowicie nową płytę podłogową o nazwie kodowej „Giorgio”. Jest ona również wykorzystywana w modelach Maserati.
Na liście standardowego wyposażenia samochodu znalazł się między innymi: ABS, ESP, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, tempomat, czujnik deszczu i zmierzchu, 16-calowe felgi ze stopów lekkich, system Alfa DNA, pozwalający kierowcy dopasować styl do bieżących potrzeb (Dynamic, Natural, Advanced Efficiency), Zintegrowany system hamulcowy IBS, System AEB (Autonomus Emergency Brake), 6 poduszek powietrznych (kierowcy, pasażera, boczne, kurtyny), autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB z czujnikiem ochrony pieszych oraz system FCW – system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd.
Zalety
- Atrakcyjny, sportowy design
- Bardzo dobre osiągi
- Bogate wyposażenie standardowe
Wady
- Skromna paleta silników
- Relatywnie wysoka cena zakupu
Nadwozie
Alfa Romeo Giulia występuje wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan. Pojemność bagażnika to 480 l.
4-drzwiowy sedan
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TURBO | 1995 | 197/5000 | 330/1750 | R4/16 | 6,6** | 230** |
2.0 TURBO | 1995 | 276/5250 | 400/2250-4500 | R4/16 | 5,5** | 250* |
2.9 Twin-Turbo V6 | 2891 | 510/6500 | 600/2500-5500 | R4/16 | 3,9* | 307* |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.2 Multijet | 2143 | 134/4250 | 380/1500 | R4/16 | - | - |
2.2 Multijet | 2143 | 148/4000 | 380/1500 | R4/16 | 220* | 8,2* |
2.2 Multijet | 2143 | 148/4000 | 380/1500 | R4/16 | 220** | 8,2** |
2.2 Multijet | 2143 | 178/3750 | 380/1750 | R4/16 | 230* | 7,2* |
2.2 Multijet | 2143 | 178/3750 | 380/1750 | R4/16 | 230** | 7,1** |
2.2 Multijet ECO | 2143 | 178/- | 450/1750 | R4/16 | 230 | 6,8* |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 8-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- tylny
- AWD
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 TURBO (197 KM) | 5,9 (skrzynia automatyczna) |
2.0 TURBO (276 KM) | - |
2.9 Twin-Turbo V6 (510 KM) | 8,5 (skrzynia manualne) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.2 Multijet (148 KM) | 4,2 (skrzynia manualna) |
2.2 Multijet (148 KM) | 4,2 (skrzynia automatyczna) |
2.2 Multijet (178 KM) | 4,2 (skrzynia manualna) |
2.2 Multijet (178 KM) | 4,2 (skrzynia automatyczna) |
Wersje specjalne
Alfa Romeo opracowała sportową wersję modelu Giulia - Quadrifoglio Verde (QV). Dysponuje ona podwójnie doładowanym silnikiem benzynowym 2.9 w układzie V6 o mocy 510 KM, opracowanym wspólnie z inżynierami Ferrari. Pozwala ona rozpędzić się autu do setki w czasie 3,9 s. Od „cywilnej” wersji odmiana QV wyróżnia się pokaźnymi otworami wentylacyjnymi na przednim zderzaku, wylotami powietrza na masce oraz dyfuzorem z czterema końcówkami układu wydechowego z tyłu. Poza tym w wersji QV, system Alfa DNA został wyposażony w dodatkowy tryb Race, uaktywniający OverBoost i regulujący system aktywnego zawieszenia.
Segment
DTyp nadwozia
4-drzwiowy sedanPierwszy, zamknięty pokaz Alfy Romeo Giulia adresowany do przedstawicieli mediów miał miejsce 24 czerwca 2015 roku w Muzeum Alfy Romeo w Mediolanie. Data prezentacji tego modelu była wielokrotnie przesuwana z uwagi na uwagi dotyczące stylistyki nadwozia zgłaszane przez Zarząd Grupy Fiat. Za design auta odpowiada zespół z Centro Stile Alfa Romeo, którego pracami kierował Marco Tencone.
Giulia jest jednym z ośmiu nowych modeli Alfy Romeo, wpisujących się w plan odświeżenia włoskiej marki warty 5 mld dolarów i zakładający osiągniecie do 2018 roku poziomu 400 tys. sztuk rocznej produkcji. Produkcja Alfy Romeo Giulia rozpoczęła się 19 kwietnia 2016 roku. Samochód jest montowany w zakładach Alfa Romeo. zlokalizowanych w miejscowości Piedimonte San Germano w prowinicji Frosinone.
To pierwszy model w segmencie D włoskiej marki odkąd w 2011 roku zaprzestano produkcji Alfy Romeo 159. Giulia jest pierwszym wielkoseryjnie produkowanym modelem włoskiej marki z wzdłużnie montowanym silnikiem i napędem na tylne koła od czasu zaprzestania produkcji modelu 75 w 1992 roku. Specjalnie z myślą o tym modelu, inżynierowie Grupy Fiat pod kierownictwem dyrektora ds. technicznych marki Ferrari Philippe’a Kriefa skonstruowali całkowicie nową płytę podłogową o nazwie kodowej „Giorgio”. Jest ona również wykorzystywana w modelach Maserati.
Na liście standardowego wyposażenia samochodu znalazł się między innymi: ABS, ESP, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, tempomat, czujnik deszczu i zmierzchu, 16-calowe felgi ze stopów lekkich, system Alfa DNA, pozwalający kierowcy dopasować styl do bieżących potrzeb (Dynamic, Natural, Advanced Efficiency), Zintegrowany system hamulcowy IBS, System AEB (Autonomus Emergency Brake), 6 poduszek powietrznych (kierowcy, pasażera, boczne, kurtyny), autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB z czujnikiem ochrony pieszych oraz system FCW – system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd.
Zalety
- Atrakcyjny, sportowy design
- Bardzo dobre osiągi
- Bogate wyposażenie standardowe
Wady
- Skromna paleta silników
- Relatywnie wysoka cena zakupu
Alfa Romeo Giulia występuje wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan. Pojemność bagażnika to 480 l.
4-drzwiowy sedan
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TURBO | 1995 | 197/5000 | 330/1750 | R4/16 | 6,6** | 230** |
2.0 TURBO | 1995 | 276/5250 | 400/2250-4500 | R4/16 | 5,5** | 250* |
2.9 Twin-Turbo V6 | 2891 | 510/6500 | 600/2500-5500 | R4/16 | 3,9* | 307* |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.2 Multijet | 2143 | 134/4250 | 380/1500 | R4/16 | - | - |
2.2 Multijet | 2143 | 148/4000 | 380/1500 | R4/16 | 220* | 8,2* |
2.2 Multijet | 2143 | 148/4000 | 380/1500 | R4/16 | 220** | 8,2** |
2.2 Multijet | 2143 | 178/3750 | 380/1750 | R4/16 | 230* | 7,2* |
2.2 Multijet | 2143 | 178/3750 | 380/1750 | R4/16 | 230** | 7,1** |
2.2 Multijet ECO | 2143 | 178/- | 450/1750 | R4/16 | 230 | 6,8* |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 8-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- tylny
- AWD
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 TURBO (197 KM) | 5,9 (skrzynia automatyczna) |
2.0 TURBO (276 KM) | - |
2.9 Twin-Turbo V6 (510 KM) | 8,5 (skrzynia manualne) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.2 Multijet (148 KM) | 4,2 (skrzynia manualna) |
2.2 Multijet (148 KM) | 4,2 (skrzynia automatyczna) |
2.2 Multijet (178 KM) | 4,2 (skrzynia manualna) |
2.2 Multijet (178 KM) | 4,2 (skrzynia automatyczna) |
Alfa Romeo opracowała sportową wersję modelu Giulia - Quadrifoglio Verde (QV). Dysponuje ona podwójnie doładowanym silnikiem benzynowym 2.9 w układzie V6 o mocy 510 KM, opracowanym wspólnie z inżynierami Ferrari. Pozwala ona rozpędzić się autu do setki w czasie 3,9 s. Od „cywilnej” wersji odmiana QV wyróżnia się pokaźnymi otworami wentylacyjnymi na przednim zderzaku, wylotami powietrza na masce oraz dyfuzorem z czterema końcówkami układu wydechowego z tyłu. Poza tym w wersji QV, system Alfa DNA został wyposażony w dodatkowy tryb Race, uaktywniający OverBoost i regulujący system aktywnego zawieszenia.