zamknij
AKTUALNOŚCI

Top 10 w Polsce – Najczęściej kupowane auta w Polsce w roku 2015

REKLAMA
Najczęściej kupowane auta w Polsce w roku 2015 | autofakty.pl

Rok 2015 to już historia. Branża motoryzacyjna odniosła swoje sukcesy. Przyjrzyjmy się teraz, którzy producenci samochodów pozyskali najwięcej klientów w roku 2015 nad Wisłą.

Najważniejsza informacja to wzrost liczby rejestracji pojazdów w Polsce w stosunku do roku 2014 o ponad 30 tys. Fakt ten ma dwie strony: większe zatłoczenie na drogach vs. satysfakcja z podniesienia komfortu życia. Najważniejsze, by jeździć rozważnie, dbając o bezpieczeństwo swoje i innych podróżujących.

Co kupowali klienci indywidualni?

Twarde dane pokazują ponad 400 tys. zarejestrowanych, nowych pojazdów w 2015 r. w naszym kraju, dotyczą one wszystkich województw oraz wszystkich marek i modeli aut. Ci, którzy śledzą wyniki ogólne na przestrzeni ostatnich lat, nie mogą być zaskoczeni.

Skoda i Volkswagen są kupowane przez Polaków najczęściej.

Klienci indywidualni decydują się też na Ople i Toyoty, dzięki czemu w globalnym ujęciu Toyota zajmuje trzecie miejsce w rankingu sprzedaży. Zyskała prawdopodobnie na zdecydowanej akcji wyprzedażowej prowadzonej w ostatnich miesiącach roku. Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszył się Ford – jednak niemało, gdyż ponad 30 tys. osób pozyskało w 2015 r. auto właśnie tej marki. Tuż za nim plasują się Renault, Fiat i Kia. Pierwszą dziesiątkę zamykają Hyundai i Peugeot.

Co wybierali klienci flotowi?

Mówi się czasem, że klienci flotowi ratują rynek motoryzacyjny.Odczuli to dostawcy Mercedesów i Dacii – łącznie ponad 20 tys. modeli tych producentów trafiło w ubiegłym roku do firm i instytucji. Wytwórcy prześcigają się w propozycjach dla kierowców. Z uwagi na to, że utrzymanie wszystkich samochodów w ciągłej gotowości do pracy jest kluczowe liczy się niezawodność, solidność wykonania i gwarancja serwisu – pewnie dlatego największe zaufanie nabywców zdobyła Skoda. Podobnie jest w przypadku klientów indywidualnych. Lider ten sam. Inaczej jednak, co może dziwić, wypada Volskwagen. Czyżby ceny jego poszczególnych modeli decydowały o wyborze większości Polaków? Co prawda w top 10 w ujęciu ogólnym marki Nissan nie widać, indywidualnych nabywców nie zabrakło – gigant z Japonii odnotował ponad 5 tys. nowych użytkowników pojazdów.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Nowy Hyundai Veloster zadebiutuje w Detroit!

Konkretne modele

Prym wiedzie Skoda Octavia, ale niewiele brakuje Volkswagenowi Golfowi, by ją wyprzedzić. Może ten rok okaże się dla niego łaskawszy. Trzecie miejsce przypadło Fabii, zatem znów Skoda. W pierwszej dziesiątce jest jeszcze jeden jej model – Rapid.

Jeden z czterdziestu nabywców rejestrował Opla Astrę, która była w minionym roku bardziej popularna od Toyoty Yaris czy Auris.

Słabiej też wypadła sprzedaż Forda Focusa, a tak lubiany i szanowany w naszym kraju Volkswagen Passat zajmuje w top 10 ostatnie miejsce.

Porównanie 

Porównując zakupy dokonywane przez klientów flotowych i indywidualnych, można zaobserwować, że nowe samochody trafiły w 2015 r. w większości do firm i instytucji, obrazuje to chociażby wynik liderów: flota wybierała najczęściej Skodę Octavię (11.624 klientów), indywidualni nabywcy – Skodę Fabię (5.290 klientów).

Volkswagen Golf zdobył wysokie uznanie zarówno w jednej, jak i w drugiej grupie. Opel, mimo odnotowanej dosyć wysokiej, jednostkowej sprzedaży trzech modeli: Corsa, Mokka, Astra, nie decydując się na ekspansywną sprzedaż, na pewno stracił, nie wykorzystując możliwości rynkowych. Toyota, w odróżnieniu, zyskała, wyprzedzając tym samym niemieckiego producenta. Yarisy i Aurisy były popularne nad Wisłą szczególnie przed zakończeniem roku.

Reasumując, liderem w Polsce niezmiennie jest, jak na razie, Skoda – to najczęściej wybierana przez klientów flotowych i indywidualnych marka samochodów.

W 2015 r. firmy najchętniej decydowały się na Skodę Octavię, a najbardziej popularna wśród obywateli była nowa Skoda Fabia.

Dane pochodzą z CEP via carmarket.com.pl