zamknij
REKLAMA
Fot. Materiały prasowe Seat

Arona jest jedną z ważniejszych premier w gamie Seata ostatnich lat. Zapomniana nieco przez kierowców marka z Hiszpanii szuka bowiem modeli wolumenowych. Czemu akurat mały crossover? Według wszystkich znaków na niebie i ziemi zaczyna się właśnie wyjątkowy boom na tego typu auta w Europie. Seat Arona ujrzał światło dzienne podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Niedługo później trafił do salonów sprzedaży.

Mały crossover może zainteresować kierowcę kilkoma rzeczami. Po pierwsze nowoczesnym i całkiem stylowym nadwoziem, które da się personalizować. Po drugie charakterystyczną i uporządkowaną kabiną wpisującą się w standardy Grupy Volkswagena. Po trzecie całkiem przestronną kabiną. Nawet pasażerowie zajmujący miejsce na tylnej kanapie powinni mieć przyzwoitą ilość miejsca na kolana, podczas gdy bagażnik ma pojemność 400 litrów.

Cennik Seat Arona – minimum 63 500 złotych

Seat Arona, Seat, Arona, cennik seat arona
Fot. Materiały Seat

Cennik Seata Arony startuje od 63 500 złotych. Model Reference jest parowany tylko i wyłącznie z litrowym benzyniakiem o mocy 95 koni mechanicznych. 3-cylindrowy motor rozpędza crossovera do setki w 11,2 sekundy. Spalanie w cyklu mieszanym powinno oscylować w granicy 4,9 litra paliwa. Standardem w pakiecie Reference jest m.in. system hill hold, manualna klimatyzacja, system multimedialny z 5-calowym ekranem dotykowym, 4 głośnikami i bluetooth oraz wielofunkcyjna kierownica.

Oczko wyżej plasują się modele z serii Style. W ich przypadku cennik startuje od 66 500 złotych, a standardem staje się m.in. rozbudowana tablica przyrządów, 6-głośnikowy system audio, tylne światła LED, światła do jazdy dziennej LED, doświetlanie zakrętów, kierownica obszyta skórą i 16-calowe felgi aluminiowe. Powyżej plasują się poziomy wyposażenia Full LED, XCellence oraz FR.

seat arona, seat, arona, seat arona dane techniczne
Fot. Materiały Seat

W pakiecie Full LED standardem są wszystkie reflektory wykonane w technologii LED i przyciemniane szyby z tyłu. W wersji XCellence wyposażenie poszerza się o czujniki parkowania z tyłu, automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu i zmierzchu, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, podgrzewane lusterka boczne, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania auta, system multimedialny z 8-calowym ekranem i sterowaniem głosem, a dach i lusterka są polakierowane barwą kontrastową do reszty nadwozia.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  A1 Piotrków Trybunalski - Częstochowa w 2022

95 koni to za mało? W ofercie też silniki 115 i 150 KM

Na samym szczycie cennika pojawia się wersja FR. Model nie jest dostępny z bazowym motorem benzynowym. Można go skonfigurować z silnikiem 1,0 TSI o mocy 115 koni mechanicznych oraz 1,5 TSI dysponującym stadem 150 koni mechanicznych. Standard w jej przypadku poszerza się m.in. o akcenty stylizacyjne FR i 17-calowe felgi aluminiowe.

Jednym z groźniejszych rywali Seata Arony z całą pewnością stanie się Kia Stonic. Tym bardziej, że cena wersji bazowej koreańskiego crossovera brzmi naprawdę atrakcyjnie. Za auto trzeba zapłacić 54 990 złotych. W zamian kierowca otrzyma 84-konnego benzyniaka, manualną klimatyzację, projektorowe lampy z przodu, podgrzewane lusterka, system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, 6 głośnikami i bluetooth oraz 17-calowe felgi aluminiowe. Podstawowy Stonic z całą pewnością będzie wolniejszy od podstawowego Seata. Różnica w cenie sięga jednak 8,5 tysiąca złotych! Nawet jeżeli kierowca wybierze kię napędzaną 100-konnym silnikiem 1,4 litra, faktura będzie opiewać na kwotę o 2,5 tysiąca złotych mniejszą.

Tańszy od Seata Arony okazuje się też m.in. Fiat 500X. Stylowy crossover z Włoch został wyceniony na 60 900 złotych – w wersji bazowej doposażonej o manualną klimatyzację. System multimedialny Fiata ma co prawda ekran o wielkości zaledwie 3,5 cala, jednak z drugiej strony 500X posiada bez dopłaty np. tempomat. Dodatkowo jest napędzany prostym i wolnossący benzyniakiem o pojemności 1,6 litra. Motor oferuje 110 koni mechanicznych.

Tagi: CrossoverSeatSeat Arona
Kuba Brzeziński

Autor Kuba Brzeziński

Czasami racjonalista, czasami pedantyczny wielbiciel abstrakcji. Ceni wolność i niezależność. Niepoprawny miłośnik samochodów, który wierzy, że pod masą śrubek i mechanizmów kryje się dusza. Poza tym dziennikarz - motoryzacyjny oczywiście.

DODAJ KOMENTARZ