zamknij
REKLAMA
Fot. Materiały prasowe BMW

To była zdecydowanie jedna z bardziej wyczekiwanych premier ostatnich dni. Bawarski producent zaledwie kilka godzin temu udostępnił pakiet oficjalnych zdjęć nowego modelu. Wygląd BMW X2 przestał być tajemnicą! Co jeszcze wiadomo na temat modelu? Sprawdźcie nasz materiał. To pierwsza informacja o tym aucie w Polsce!

Stylistycznie ciężko mówić o wielkim zaskoczeniu. Bryła crossovera wyraźnie czerpie akcenty stylistyczne znane z innych modeli BMW. I choć pas przedni stanowi znak rozpoznawczy wszystkich samochodów z Bawarii, całość została ubrana dynamicznymi przetłoczeniami, wysoko zarysowaną linią okien, krótką maską oraz plastikowymi wstawkami na nadkolach. A to sprawia, że nadwozie wygląda atrakcyjnie i może rzucać się w oczy.

BMW X2, BMW, X2
Fot. Materiały prasowe BMW

O większym zaskoczeniu też nie ma mowy w przypadku kabiny pasażerskiej. Deska rozdzielcza jest prawie identyczna jak w przypadku obecnej w salonach sprzedaży generacji serii 1. Nieco inaczej prezentują się jedynie nawiewy systemu wentylacyjnego oraz tunel centralny. Co więcej, konsola została w mniejszym stopniu zwrócona w stronę kierowcy – jest bardziej ustawiona centralnie.

W kabinie zapanuje nowoczesność i… przestrzeń!

Głównym punktem deski rozdzielczej BMW X2 stanie się oczywiście kolorowy ekran. Ten może mieć rozmiar od 6,5 aż do 8,8 cala. Za jego pośrednictwem kierowca otrzyma dostęp do wszystkich zdobyczy pokładowej technologii. Mowa w tym przypadku nie tylko o systemach asystujących w postaci aktywnego hamowania czy asystenta pasa ruchu i parkowania, ale również aplikacji Apple CarPlay czy mobilnego WiFi.

BMW X2
Fot. Materiały prasowe BMW

Znakiem rozpoznawczym BMW X2 ma być przestrzeń. Nadwozie o długości 4360 mm może się bowiem pochwalić rozstawem osi na poziomie 2670 mm, szerokością karoserii wynoszącą 1821 mm oraz wysokością o wartości 1526 mm. W kabinie spokojnie znajdzie się miejsce dla czterech dorosłych pasażerów. Dodatkowo do ich dyspozycji pozostanie też przestronny bagażnik. Ten w ustawieniu podstawowym zaoferuje 470 litrów.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Chiński samochód elektryczny - Byton to prawie teraźniejszość!

Podstawą dla nowego BMW X2 stała się platforma podłogowa UKL. To identyczna struktura, która została wykorzystana podczas budowy BMW serii 2 Active Tourer czy obecnej gamy MINI. Ta sama technologia już w przyszłym roku stanie się też częścią nowego BMW serii 1. Jako że X2 ma walczyć o klientów w segmencie crossoverów, platforma oczywiście została dostosowana zarówno do napędu przednich, jak i czterech kół. Sposób przeniesienia siły jednostki napędowej będzie zależał od wersji, którą kierowca wybierze podczas konfiguracji pojazdu.

Silniki BMW X2 – dynamika na właściwym poziomie

W początkowej fazie produkcji w palecie BMW X2 pojawią się dwa silniki. Motor benzynowy o pojemności dwóch litrów otrzyma cztery cylindry i turbosprężarkę TwinScroll. To zagwarantuje mu moc na poziomie 192 koni mechanicznych. 2-litrowy diesel będzie występować w dwóch wariantach mocy. Słabszym dysponującym stadem 190 i mocniejszym posiadającym 231 koni mechanicznych. Każda wersja silnikowa jest standardowo wyposażana w automatyczną skrzynię biegów.

Motor benzynowy powinien rozpędzać BMW X2 do pierwszej setki w 7,7 sekundy. Identyczny wynik ma zaoferować słabszy z diesli. Mocniejszy silnik wysokoprężny według specyfikacji producenta zagwarantuje sprint do pierwszej setki już w 6,7 sekundy. Szczególnie oszczędny będzie słabszy z diesli. 190-konna wersja crossovera może spalić w cyklu mieszanym tylko 4,6 litra oleju napędowego. Oczywiście każdy z motorów spełnia wymogi normy emisji spalin Euro 6. Z czasem paleta silnikowa BMW X2 ma zostać rozszerzona o słabszą wersję diesla i słabszą wersję jednostki benzynowej.

Tagi: BMWBMW X2Crossover
Kuba Brzeziński

Autor Kuba Brzeziński

Czasami racjonalista, czasami pedantyczny wielbiciel abstrakcji. Ceni wolność i niezależność. Niepoprawny miłośnik samochodów, który wierzy, że pod masą śrubek i mechanizmów kryje się dusza. Poza tym dziennikarz - motoryzacyjny oczywiście.

DODAJ KOMENTARZ