Historia BMW 7 serii G11/G12
Segment
FTyp nadwozia
4-drzwiowy sedanModel G11 to najnowsza, szósta generacja BMW serii 7 i jednocześnie następca modelu F01. Jego oficjalna prezentacja nastąpiła podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 roku, a produkcja rozpoczęła się w lipcu 2015 roku w niemieckich zakładach BMW w Dingolfing.Sprzedaż ruszyła w październiku 2015 roku. Stylistykę nadwozia opracował Nader Faghihzadeh, niemiecki designer irańskiego pochodzenia. BMW G11 jest pierwszym modelem, w którym wykorzystano platformę modułową OKL (od niem. Słowa Oberklasse, oznaczającego segment aut luksusowych).
W stosunku do poprzednika udało się zredukować masę o 130 kg.Duża w tym zasługa użycia do procesu produkcyjnegokompozytów polimerowych wzmacnianych włóknem szklanym (użytych po raz pierwszy w modelach i3 i i8), tworzących tzw. Carbon Core. To swoisty szkielet tego modelu, który pozwolił nie tylko na redukcję masy, ale również na zwiększenie sztywności nadwozia.
BMW G11 to wzorem swoich poprzedników jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie samochodów na rynku. Za optymalizację komfortu w trakcie jazdy odpowiedzialny jest Dynamic Damper Control, który jest obecny na obu osiach pojazdu. Obecny jest także zmodernizowany układ Active Steering oraz nowatorska technologia Executive Drive Pro, regulująca pochyły nadwozia. Z kolei system iDrive zyskał dedykowany ekran dotykowy. Wybrane komendy można wprowadzać za pomocą gestów (np. odbieranie/odrzucanie połączeń, regulacja głośności multimediów oraz obsługa aplikacji).
Nowa generacja serii 7 to silny nacisk na indywidualizację. Nabywcy mogą wybierać spośród trzech pakietów modyfikujących wygląd: M Sport, Pure Excellence oraz BMW Individual Design Composition.
Realizując strategię włączenia napędów hybrydowych do wszystkich modeli w ofercie BMW, niemiecki koncern udostępnił w 2016 r. swoim klientom wersje G11/G12 wyposażone w takie źródło napędu: 740e oraz 740Le (wersja z przedłużonym rozstawem osi).
Jest to pierwsza generacja BMW serii 7, która otrzymała oznaczenie „G”. Wersja ze standardowym rozstawem osi to „G11”, z kolei odmiana wydłużona to G12.
Zalety
- Dynamiczne i relatywnie oszczędne jednostki napędowe
- Bardzo bogate wyposażenie
- Świetne prowadzenie i wysoki komfort jazdy
Wady
- Bardzo wysoka cena zakupu
- Wysokie ceny części zamiennych
Nadwozie
BMW G11/G12, wzorem swoich poprzedników dostępne jest jako 4-drzwiowy sedan w wersji klasycznej (G11) lub z przedłużonym rozstawem osi (G12).
4-drzwiowy sedan
4-drzwiowy sedan z przedłużonym rozstawem osi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
740i | 2998 | 326/5500 | 450/1380-5000 | R6/24 | 5,5** | 250** |
750i | 4395 | 450/5500 | 650/1800-4500 | V8/32 | 4,7** | 250** |
750i xDrive | 4395 | 450/5500 | 650/1800-4500 | V8/32 | 4,4** | 250** |
*skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
730d | 2993 | 265/4000 | 620/2000-2500 | R6/24 | 6,1** | 250** |
730d xDrive | 2993 | 265/4000 | 620/2000-2500 | R6/24 | 5,8** | 250** |
740d xDrive | 2993 | 320/4400 | 680/1750-2500 | R6/24 | 5,2** | 250** |
750d xDrive | 2993 | 400/4400 | 760/2000-3000 | R6/24 | 4,6** | 250** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
740e | 1998 | 326/5000 | 500 | R4/16 | 5,6** | 240** |
740e iPerformance | 1998 | 326/5000 | 400/1550-4400 | R4/16 | 5,4** | 250** |
*skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 8-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- tylny
- AWD
Spalanie
Segment
FTyp nadwozia
4-drzwiowy sedanModel G11 to najnowsza, szósta generacja BMW serii 7 i jednocześnie następca modelu F01. Jego oficjalna prezentacja nastąpiła podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 roku, a produkcja rozpoczęła się w lipcu 2015 roku w niemieckich zakładach BMW w Dingolfing.Sprzedaż ruszyła w październiku 2015 roku. Stylistykę nadwozia opracował Nader Faghihzadeh, niemiecki designer irańskiego pochodzenia. BMW G11 jest pierwszym modelem, w którym wykorzystano platformę modułową OKL (od niem. Słowa Oberklasse, oznaczającego segment aut luksusowych).
W stosunku do poprzednika udało się zredukować masę o 130 kg.Duża w tym zasługa użycia do procesu produkcyjnegokompozytów polimerowych wzmacnianych włóknem szklanym (użytych po raz pierwszy w modelach i3 i i8), tworzących tzw. Carbon Core. To swoisty szkielet tego modelu, który pozwolił nie tylko na redukcję masy, ale również na zwiększenie sztywności nadwozia.
BMW G11 to wzorem swoich poprzedników jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie samochodów na rynku. Za optymalizację komfortu w trakcie jazdy odpowiedzialny jest Dynamic Damper Control, który jest obecny na obu osiach pojazdu. Obecny jest także zmodernizowany układ Active Steering oraz nowatorska technologia Executive Drive Pro, regulująca pochyły nadwozia. Z kolei system iDrive zyskał dedykowany ekran dotykowy. Wybrane komendy można wprowadzać za pomocą gestów (np. odbieranie/odrzucanie połączeń, regulacja głośności multimediów oraz obsługa aplikacji).
Nowa generacja serii 7 to silny nacisk na indywidualizację. Nabywcy mogą wybierać spośród trzech pakietów modyfikujących wygląd: M Sport, Pure Excellence oraz BMW Individual Design Composition.
Realizując strategię włączenia napędów hybrydowych do wszystkich modeli w ofercie BMW, niemiecki koncern udostępnił w 2016 r. swoim klientom wersje G11/G12 wyposażone w takie źródło napędu: 740e oraz 740Le (wersja z przedłużonym rozstawem osi).
Jest to pierwsza generacja BMW serii 7, która otrzymała oznaczenie „G”. Wersja ze standardowym rozstawem osi to „G11”, z kolei odmiana wydłużona to G12.
Zalety
- Dynamiczne i relatywnie oszczędne jednostki napędowe
- Bardzo bogate wyposażenie
- Świetne prowadzenie i wysoki komfort jazdy
Wady
- Bardzo wysoka cena zakupu
- Wysokie ceny części zamiennych
BMW G11/G12, wzorem swoich poprzedników dostępne jest jako 4-drzwiowy sedan w wersji klasycznej (G11) lub z przedłużonym rozstawem osi (G12).
4-drzwiowy sedan
4-drzwiowy sedan z przedłużonym rozstawem osi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
740i | 2998 | 326/5500 | 450/1380-5000 | R6/24 | 5,5** | 250** |
750i | 4395 | 450/5500 | 650/1800-4500 | V8/32 | 4,7** | 250** |
750i xDrive | 4395 | 450/5500 | 650/1800-4500 | V8/32 | 4,4** | 250** |
*skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
730d | 2993 | 265/4000 | 620/2000-2500 | R6/24 | 6,1** | 250** |
730d xDrive | 2993 | 265/4000 | 620/2000-2500 | R6/24 | 5,8** | 250** |
740d xDrive | 2993 | 320/4400 | 680/1750-2500 | R6/24 | 5,2** | 250** |
750d xDrive | 2993 | 400/4400 | 760/2000-3000 | R6/24 | 4,6** | 250** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
740e | 1998 | 326/5000 | 500 | R4/16 | 5,6** | 240** |
740e iPerformance | 1998 | 326/5000 | 400/1550-4400 | R4/16 | 5,4** | 250** |
*skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 8-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- tylny
- AWD