Historia Toyota RAV4 IV (XA40)

Toyota RAV4 (fot. Kickaffe Mario von Berg@Flickr CC BY-SA 4.0)
Segment
SUVTyp nadwozia
5-drzwiowy SUVCzwarta generacja Toyoty RAV4 zadebiutowała w listopadzie 2012 roku na targach motoryzacyjnych w Los Angeles. Auto jest większe od swojego poprzednika. Jedną z najbardziej fundamentalnych modyfikacji w stosunku do trzech poprzednich generacji jest zmiana sposobu otwierania tylnej klapy. Nie otwiera się ona na bok, ale ku górze, jak w większości pojazdów. Dzięki systemowi Dynamic Drive System RAV IV XA 40 umiejętnie rozdziela moc pomiędzy przednią a tylną oś, w zależności od przyczepności. W standardowych warunkach napędzana jest jedynie przednia oś (w celu ograniczenia zużycia paliwa). W chwili utraty przyczepności moc jest przenoszona również na oś tylną (w proporcjach od 100:0 do 50:50). W 2016 auto przeszło facelifting. Zmiany objęły modyfikacje stylistyczne zderzaków oraz osłony chłodnicy. Paleta silników poszerzona została o wersję hybrydową, w której zastosowano silnik benzynowy i dwie jednostki elektryczne.
Zalety
- Atrakcyjny design
- Inteligentny system rozdziału mocy pomiędzy dwie osie
- Spora liczba schowków we wnętrzu
Wady
- Mały wybór wersji silnikowych
- Wysoka cena zakupu
- Jakość niektórych plastików we wnętrzu
Nadwozie
Toyota RAV4 IV generacji dostępna jest wyłącznie jako 5-drzwiowy SUV. Auto dysponuje bagażnikiem o pojemności 547 l, który po rozłożeniu siedzeń powiększa się do 1746 l.

SUV



Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 AWD | 1987 | 152/6200 | 195/4000 | R4/16 | 9,9* | 185* |
* Skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
D-CAT 150 | 2231 | 150/3600 | 340/2000-2800 | R4/16 | 10,0 | 6,6 |
D-4D 125 | 1998 | 124/3600 | 310/1600-2400 | R4/16 | 10,5 | 4,9 |
D-4D 150 | 2231 | 150/3600 | 340/2000-2800 | R4/16 | 9,6 |
* Skrzynia biegów manualna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 AWD | 2494 | 197 | 279 | R4/16 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
- automatyczna CVT
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 AWD | 7,2* |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
D-CAT 150 | 6,6 |
D-4D 125 | 4,9 |
Wersje specjalne
Na targach genewskich motoryzacyjnych w 2013 roku zaprezentowano dwie wersje koncepcyjne RAV4 IV generacji: Adventure i Premium. Pierwsza swoim wyglądem ma uwypuklać terenowe właściwości auta. RAV4 IV Adventure została wyposażona w plastikowe osłony nadkoli i zderzaków oraz 20-calowe

Toyota RAV4 (fot. Kickaffe Mario von Berg@Flickr CC BY-SA 4.0)
Segment
SUVTyp nadwozia
5-drzwiowy SUVCzwarta generacja Toyoty RAV4 zadebiutowała w listopadzie 2012 roku na targach motoryzacyjnych w Los Angeles. Auto jest większe od swojego poprzednika. Jedną z najbardziej fundamentalnych modyfikacji w stosunku do trzech poprzednich generacji jest zmiana sposobu otwierania tylnej klapy. Nie otwiera się ona na bok, ale ku górze, jak w większości pojazdów. Dzięki systemowi Dynamic Drive System RAV IV XA 40 umiejętnie rozdziela moc pomiędzy przednią a tylną oś, w zależności od przyczepności. W standardowych warunkach napędzana jest jedynie przednia oś (w celu ograniczenia zużycia paliwa). W chwili utraty przyczepności moc jest przenoszona również na oś tylną (w proporcjach od 100:0 do 50:50). W 2016 auto przeszło facelifting. Zmiany objęły modyfikacje stylistyczne zderzaków oraz osłony chłodnicy. Paleta silników poszerzona została o wersję hybrydową, w której zastosowano silnik benzynowy i dwie jednostki elektryczne.
Zalety
- Atrakcyjny design
- Inteligentny system rozdziału mocy pomiędzy dwie osie
- Spora liczba schowków we wnętrzu
Wady
- Mały wybór wersji silnikowych
- Wysoka cena zakupu
- Jakość niektórych plastików we wnętrzu
Toyota RAV4 IV generacji dostępna jest wyłącznie jako 5-drzwiowy SUV. Auto dysponuje bagażnikiem o pojemności 547 l, który po rozłożeniu siedzeń powiększa się do 1746 l.

SUV



Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 AWD | 1987 | 152/6200 | 195/4000 | R4/16 | 9,9* | 185* |
* Skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
D-CAT 150 | 2231 | 150/3600 | 340/2000-2800 | R4/16 | 10,0 | 6,6 |
D-4D 125 | 1998 | 124/3600 | 310/1600-2400 | R4/16 | 10,5 | 4,9 |
D-4D 150 | 2231 | 150/3600 | 340/2000-2800 | R4/16 | 9,6 |
* Skrzynia biegów manualna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 AWD | 2494 | 197 | 279 | R4/16 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
- automatyczna CVT
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 AWD | 7,2* |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
D-CAT 150 | 6,6 |
D-4D 125 | 4,9 |
Na targach genewskich motoryzacyjnych w 2013 roku zaprezentowano dwie wersje koncepcyjne RAV4 IV generacji: Adventure i Premium. Pierwsza swoim wyglądem ma uwypuklać terenowe właściwości auta. RAV4 IV Adventure została wyposażona w plastikowe osłony nadkoli i zderzaków oraz 20-calowe