Historia Toyota RAV4 I (XA10)

Toyota RAV4 I (fot. OSX@Wikipedia, domena publiczna)
Segment
SUVTyp nadwozia
SUVPierwsza generacja Toyoty RAV4 zadebiutowała w maju 1994 roku w Japonii. RAV4 pierwszej generacji współdzieliła szereg elementów konstrukcji z dwoma innymi modelami Toyoty: Cariną i Corollą. Samochód był dostępny zarówno w 3-, jak i 5-drzwiowej wersji nadwoziowej. Napęd 4 x 4 był dostępny jako opcja. W 1998 auto przeszło delikatny facelifting.
Chociaż produkcję Toyoty RAV4 XA 10 zakończono w 2000 roku, to przez kilka miesięcy 2002 roku Toyota oferował w Californii elektryczną wersję Toyoty RAV, oznaczoną symbolem EV opartą na podwoziu RAV4 pierwszej generacji. Auto było wyposażone w niklowo-metalowo-wodorkowe akumulatory o pojemności 27 kWh, który umożliwiały Toyocie przejechanie na jednym ładowaniu ok. 193 km. Ogółem japoński koncern sprzedał 1484 takich modeli.

Toyota RAV4 I (fot. OSX@Wikipedia, domena publiczna)
Segment
SUVTyp nadwozia
SUVPierwsza generacja Toyoty RAV4 zadebiutowała w maju 1994 roku w Japonii. RAV4 pierwszej generacji współdzieliła szereg elementów konstrukcji z dwoma innymi modelami Toyoty: Cariną i Corollą. Samochód był dostępny zarówno w 3-, jak i 5-drzwiowej wersji nadwoziowej. Napęd 4 x 4 był dostępny jako opcja. W 1998 auto przeszło delikatny facelifting.
Chociaż produkcję Toyoty RAV4 XA 10 zakończono w 2000 roku, to przez kilka miesięcy 2002 roku Toyota oferował w Californii elektryczną wersję Toyoty RAV, oznaczoną symbolem EV opartą na podwoziu RAV4 pierwszej generacji. Auto było wyposażone w niklowo-metalowo-wodorkowe akumulatory o pojemności 27 kWh, który umożliwiały Toyocie przejechanie na jednym ładowaniu ok. 193 km. Ogółem japoński koncern sprzedał 1484 takich modeli.