Historia Toyota RAV4 III (XA30)

Toyota RAV4 III (fot. S 400 HYBRID @Flickr Attribution)
Segment
SUVTyp nadwozia
SUVToyota RAV4 III została opracowana od podstaw na nowej płycie podłogowej. Pierwsza publiczna prezentacja tego modelu odbyła się podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2005 roku. Auto było dostępne w dwóch wersjach: ze standardowym i wydłużonym rozstawem osi. Pierwsza z nich była oferowana w Japonii, Europie i Nowej Zelandii, z kolei druga w Australii, Nowej Zelandii i Ameryce Północnej.
Zalety
- Bogate wyposażenie standardowe
- Trwałe jednostki benzynowe
- Wygodne podróżowanie
Wady
- Awaryjne silniki wysokoprężne
- Niezbyt pojemny bagażnik
- Jakość plastików we wnętrzu
Nadwozie
Toyota RAV4 III generacji była, odmiennie w stosunku do swoich poprzedniczek, dostępna wyłącznie w wariancie 5-drzwiowym. Pojemność bagażnika wynosi 469 l, a po złożeniu siedzeń - 1552 l.

SUV



Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 i 16V | 1998 | 152/6000 | 194/4000 | R4/16 | 10,6* | 185* |
2.0 VVT-i | 1987 | 158/6200 | 268/4400 | R4/16 | 10,5* | 185* |
2.4 i 16V VVT-i | 2362 | 152/6000 | 224/4000 | R4/16 | 10,6 | 180 |
3.5 V6 | 3465 | 273/6200 | 335/4700 | V6/24 |
* Skrzynia manualna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.2 16V D-4D | 2231 | 136/3600 | 310/2000 | R4/16 | 10,5 | 180 |
2.2 16V D-4D | 2231 | 177/3600 | 400/2000 | R4/16 | 9,3 | 200 |
2.2D-CAT | 2231 | 150/3600 | 461/2000 | R4/16 | 10,2 | 190* |
2.2D-CAT | 2231 | 177/3600 | 542/2000 | R4/16 | 9,3 | 200 |
* Skrzynia manualna
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
- 5-biegowa automatyczna
- 6-biegowa automatyczna
- CVT
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 i 16V | 8,6* |
2.0 VVT-i | 7,4* |
2.4 i 16V VVT-i | 9,6 |
3.5 V6 | 11,0 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.2 16V D-4D 136 KM | 6,6 |
2.2 16V D-4D 177 KM | 7,0 |
2.2D-CAT 150 KM | 7,2 |
2.2D-CAT 180 KM | 6,9 |
Wersje specjalne
W 2010 zaprezentowano Toyotę RAV4 EVII, opartą na modelu XA20. W aucie znalazł się silnik elektryczny o mocy 150 KM (115 kW) i akumulatory o pojemności 42 kWh. Samochód dysponował na jednym ładowaniu zasięgiem rzędu 160 km. Maksymalny moment obrotowy wynosił 300 Nm w trybie Normal i 370 w trybie Sport. Z kolei prędkość maksymalna wyniosła odpowiednio 137 i 160 km/h.
*skrzynia manualna

Toyota RAV4 III (fot. S 400 HYBRID @Flickr Attribution)
Segment
SUVTyp nadwozia
SUVToyota RAV4 III została opracowana od podstaw na nowej płycie podłogowej. Pierwsza publiczna prezentacja tego modelu odbyła się podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2005 roku. Auto było dostępne w dwóch wersjach: ze standardowym i wydłużonym rozstawem osi. Pierwsza z nich była oferowana w Japonii, Europie i Nowej Zelandii, z kolei druga w Australii, Nowej Zelandii i Ameryce Północnej.
Zalety
- Bogate wyposażenie standardowe
- Trwałe jednostki benzynowe
- Wygodne podróżowanie
Wady
- Awaryjne silniki wysokoprężne
- Niezbyt pojemny bagażnik
- Jakość plastików we wnętrzu
Toyota RAV4 III generacji była, odmiennie w stosunku do swoich poprzedniczek, dostępna wyłącznie w wariancie 5-drzwiowym. Pojemność bagażnika wynosi 469 l, a po złożeniu siedzeń - 1552 l.

SUV



Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 i 16V | 1998 | 152/6000 | 194/4000 | R4/16 | 10,6* | 185* |
2.0 VVT-i | 1987 | 158/6200 | 268/4400 | R4/16 | 10,5* | 185* |
2.4 i 16V VVT-i | 2362 | 152/6000 | 224/4000 | R4/16 | 10,6 | 180 |
3.5 V6 | 3465 | 273/6200 | 335/4700 | V6/24 |
* Skrzynia manualna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.2 16V D-4D | 2231 | 136/3600 | 310/2000 | R4/16 | 10,5 | 180 |
2.2 16V D-4D | 2231 | 177/3600 | 400/2000 | R4/16 | 9,3 | 200 |
2.2D-CAT | 2231 | 150/3600 | 461/2000 | R4/16 | 10,2 | 190* |
2.2D-CAT | 2231 | 177/3600 | 542/2000 | R4/16 | 9,3 | 200 |
* Skrzynia manualna
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
- 5-biegowa automatyczna
- 6-biegowa automatyczna
- CVT
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 i 16V | 8,6* |
2.0 VVT-i | 7,4* |
2.4 i 16V VVT-i | 9,6 |
3.5 V6 | 11,0 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.2 16V D-4D 136 KM | 6,6 |
2.2 16V D-4D 177 KM | 7,0 |
2.2D-CAT 150 KM | 7,2 |
2.2D-CAT 180 KM | 6,9 |
W 2010 zaprezentowano Toyotę RAV4 EVII, opartą na modelu XA20. W aucie znalazł się silnik elektryczny o mocy 150 KM (115 kW) i akumulatory o pojemności 42 kWh. Samochód dysponował na jednym ładowaniu zasięgiem rzędu 160 km. Maksymalny moment obrotowy wynosił 300 Nm w trybie Normal i 370 w trybie Sport. Z kolei prędkość maksymalna wyniosła odpowiednio 137 i 160 km/h.
*skrzynia manualna