Historia Opel Zafira C

Opel Zafira III (fot. M 93@Flickr CC BY 2.0)
Segment
KTyp nadwozia
5-drzwiowy minivanKoncepcyjna wersja trzeciej generacji Opla Zafira została po raz pierwszy zaprezentowana w 2011 roku na genewskich targach motoryzacyjnych. W stosunku do poprzedniczki, oferuje zdecydowanie nowocześniejsza i bardziej nowoczesną linię stylistyczną.
Tak jak poprzednie generacje, tak i Zafira III utrzymała bliskie więzi konstrukcyjnym z kompaktowym modelem Astra. W chwili uruchomienia sprzedaży Zafiry C, Opel utrzymał w sprzedaży Zafirę B. Według zapewnień przedstawicieli niemieckiego producenta, dzięki swoim zwiększonym w stosunku do poprzedniczek rozmiarom, Zafira III ma stanowić bezpośrednią konkurencję dla Forda S-Max. Opel Zafira C otrzymał pięć gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP.
Zalety
- Intuicyjna obsługa menu multimedialnego;
- Nowoczesna stylistyka;
- Funkcjonalne wnętrze
Wady
- Kokpit nieco przeładowany przyciskami;
- Wersja OPC nie zachwyca osiągami;
- Nieco kłopotliwe wysuwanie 3 rzędu siedzeń
Nadwozie
Trzecia generacja Opla Zafira dostępna jest w dwóch wersjach: 5- i 7-osobowej. Ta pierwsza oferuje 710 l przestrzeni bagażowej przy rozłożonych siedzeniach i 1860 l po ich złożeniu. W wersji 7-osobowej przy trzech rozłożonych rzędach, bagażnik to symboliczne 152 l, po złożeniu 6 i 7 siedzenia – 642 l, a przy złożeniu drugiego i trzeciego rzędu,1792 l.

van 5-osobowy




van 7-osobowy



Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.8 ECOTEC | 1796 | 140/6300 | 175/3800 | R4 | 11,7 | 195 |
1.8 ECOTEC | 1796 | 115/5600 | 175/3800 | R4 | 12,9 | 185 |
1.6 ECOTEC | 1598 | 200/5500 | 280/1650-5000 | R4 | 8,8 | 220 |
1.6 TURBO ECOTEC | 1598 | 170/6000 | 260/1650-3200 | R4 | 9,2 | 212 |
1.4 TURBO ECOTEC | 1362 | 140/4900-6000 | 200/1850-4900 | R4 | 10,7 | 202 |
1.4 TURBO ECOTEC | 1364 | 120/4200-6000 | 200/1850-4200 | R4 | 11,8 | 192 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 CDTI | 1956 | 195/4000 | 400/1750-2500 | R4 | 8,9 | 218 |
2.0 CDTI ecoFLEX | 1956 | 170/3750 | 400/1750 - 2500 | R4 | 9,8 | 208 |
2.0 CDTI | 1956 | 165/4000 | 350/1750-2500 | R4 | 9,9 | 209 |
2.0 CDTI | 1956 | 130/4000 | 300/1750-2500 | R4 | 11,4 | 193 |
2.0 CDTI | 1956 | 110/4000 | 260/1750-2500 | R4 | 12,5 | 183 |
1.6 CDTI | 1598 | 136/3500-4000 | 320/2000-2250 | R4 | 11,2 | 193 |
1.6 CDTI | 1598 | 120/4000 | 320/2000 | R4 | - | - |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 CNG Turbo ECOTEC | 1598 | 150/4900-6000 | 200/1850-4900 | R4 | 11,5 | 200 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 LPG Turbo ECOTEC | 1362 | 140/4900 | 200/1850-4900 | R4 | 11,8 | 195 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna;
- 6-biegowa manualna;
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.8 ECOTEC | 7,2 |
1.8 ECOTEC | 7,2 |
1.6 ECOTEC | 7,0 |
1.6 TURBO ECOTEC 1598 | 6,6 |
1.4 TURBO ECOTEC | 6,1 |
1.4 TURBO ECOTEC | 6,1 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 CDTI | 5,6 |
2.0 CDTI ecoFLEX | 5,1 |
2.0 CDTI | 4,7 |
2.0 CDTI | 4,5 |
2.0 CDTI | 5,1 |
1.6 CDTI | 4,1 |
1.6 CDTI | 4,7 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 CNG Turbo ECOTEC | - |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.4 LPG Turbo ECOTEC | 6,7 |
Wersje specjalne
Brak.

Opel Zafira III (fot. M 93@Flickr CC BY 2.0)
Segment
KTyp nadwozia
5-drzwiowy minivanKoncepcyjna wersja trzeciej generacji Opla Zafira została po raz pierwszy zaprezentowana w 2011 roku na genewskich targach motoryzacyjnych. W stosunku do poprzedniczki, oferuje zdecydowanie nowocześniejsza i bardziej nowoczesną linię stylistyczną.
Tak jak poprzednie generacje, tak i Zafira III utrzymała bliskie więzi konstrukcyjnym z kompaktowym modelem Astra. W chwili uruchomienia sprzedaży Zafiry C, Opel utrzymał w sprzedaży Zafirę B. Według zapewnień przedstawicieli niemieckiego producenta, dzięki swoim zwiększonym w stosunku do poprzedniczek rozmiarom, Zafira III ma stanowić bezpośrednią konkurencję dla Forda S-Max. Opel Zafira C otrzymał pięć gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP.
Zalety
- Intuicyjna obsługa menu multimedialnego;
- Nowoczesna stylistyka;
- Funkcjonalne wnętrze
Wady
- Kokpit nieco przeładowany przyciskami;
- Wersja OPC nie zachwyca osiągami;
- Nieco kłopotliwe wysuwanie 3 rzędu siedzeń
Trzecia generacja Opla Zafira dostępna jest w dwóch wersjach: 5- i 7-osobowej. Ta pierwsza oferuje 710 l przestrzeni bagażowej przy rozłożonych siedzeniach i 1860 l po ich złożeniu. W wersji 7-osobowej przy trzech rozłożonych rzędach, bagażnik to symboliczne 152 l, po złożeniu 6 i 7 siedzenia – 642 l, a przy złożeniu drugiego i trzeciego rzędu,1792 l.

van 5-osobowy




van 7-osobowy



Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.8 ECOTEC | 1796 | 140/6300 | 175/3800 | R4 | 11,7 | 195 |
1.8 ECOTEC | 1796 | 115/5600 | 175/3800 | R4 | 12,9 | 185 |
1.6 ECOTEC | 1598 | 200/5500 | 280/1650-5000 | R4 | 8,8 | 220 |
1.6 TURBO ECOTEC | 1598 | 170/6000 | 260/1650-3200 | R4 | 9,2 | 212 |
1.4 TURBO ECOTEC | 1362 | 140/4900-6000 | 200/1850-4900 | R4 | 10,7 | 202 |
1.4 TURBO ECOTEC | 1364 | 120/4200-6000 | 200/1850-4200 | R4 | 11,8 | 192 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 CDTI | 1956 | 195/4000 | 400/1750-2500 | R4 | 8,9 | 218 |
2.0 CDTI ecoFLEX | 1956 | 170/3750 | 400/1750 - 2500 | R4 | 9,8 | 208 |
2.0 CDTI | 1956 | 165/4000 | 350/1750-2500 | R4 | 9,9 | 209 |
2.0 CDTI | 1956 | 130/4000 | 300/1750-2500 | R4 | 11,4 | 193 |
2.0 CDTI | 1956 | 110/4000 | 260/1750-2500 | R4 | 12,5 | 183 |
1.6 CDTI | 1598 | 136/3500-4000 | 320/2000-2250 | R4 | 11,2 | 193 |
1.6 CDTI | 1598 | 120/4000 | 320/2000 | R4 | - | - |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 CNG Turbo ECOTEC | 1598 | 150/4900-6000 | 200/1850-4900 | R4 | 11,5 | 200 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 LPG Turbo ECOTEC | 1362 | 140/4900 | 200/1850-4900 | R4 | 11,8 | 195 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna;
- 6-biegowa manualna;
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.8 ECOTEC | 7,2 |
1.8 ECOTEC | 7,2 |
1.6 ECOTEC | 7,0 |
1.6 TURBO ECOTEC 1598 | 6,6 |
1.4 TURBO ECOTEC | 6,1 |
1.4 TURBO ECOTEC | 6,1 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 CDTI | 5,6 |
2.0 CDTI ecoFLEX | 5,1 |
2.0 CDTI | 4,7 |
2.0 CDTI | 4,5 |
2.0 CDTI | 5,1 |
1.6 CDTI | 4,1 |
1.6 CDTI | 4,7 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 CNG Turbo ECOTEC | - |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.4 LPG Turbo ECOTEC | 6,7 |
Brak.