Historia Ford S-MAX II

Ford S-MAX (fot. M 93@Flickr CC BY 2.0)
Segment
vanTyp nadwozia
5-drzwiowy vanOficjalna prezentacja Forda S-MAX II generacji miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2014 roku. Do sprzedaży auto trafiło rok później. Pomimo tego, że auto pod względem stylistycznym nawiązuje do poprzedniej generacji, jest całkowicie nową konstrukcją. S-MAX drugiej generacji, podobnie jak modele Fiesta, Focus, Kuga i Mondeo zyskał wąskie, podłużne reflektory przednie oraz masywny, chromowany grill. Dynamikę sylwetce auta dodają z pewnością mocno pochylona szyba przednia oraz wyraźne przetłoczenia boczne, które płynnie łączą się z linią tylnych świateł.
W aucie znalazło się sporo zaawansowanych systemów, m. in. system wykrywania pieszych, system Pre-Collision Assist (zapobieganie kolizjom) oraz diodowe reflektory adaptacyjne.
Zalety
- Atrakcyjna i dynamiczna sylwetka;
- Przestronne wnętrze;
- Dobre zawieszenie
Wady
- Brak języka polskiego w systemie SYNC
Nadwozie
W wersji 5-osobowej nabywcy Forda S-MAX drugiej generacji mogą liczyć na bagażnik o pojemności 700 l. Rozłożenie drugiego rzędu siedzeń sprawia, że powiększa się on do wymiarów 2200 l.
Z kolei w przypadku wariantu 7-osobowego, wykorzystanie wszystkich trzech rzędów siedzeń oznacza, że z tyłu auta możemy liczyć jedynie na 285 l przestrzeni ładunkowej. Wartość tą znacznie zwiększymy, jeśli złożymy ostatni rząd foteli. Bagażnik pomieści wówczas 965 l. Po złożeniu także drugiego rzędu foteli, S-MAX będzie stanie przewieźć ładunek o pojemności 2020 l.

van 5-osobowy




van 7-osobowy



Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 EcoBoost | 1999 | 240/5400 | 345/2300-4900 | R4/16 | 8,4 | 226 |
1.5 EcoBoost | 1498 | 160/6000 | 240/1500-4500 | R4/16 | 9,9 | 200 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TDCi | 1997 | 210/3750 | 450/2000-2250 | R4/16 | 8,8* | 218* |
2.0 TDCi | 1997 | 180/3500 | 400/2000-2500 | R4/16 | 9,7 | 211 |
2.0 TDCi | 1997 | 150/3500 | 350/2000-2500 | R4/16 | 10,8 | 198 |
2.0 TDCi | 1997 | 120/3500 | 310/1750-2000 | R4/16 | 13,4 | 183 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna;
- 6-biegowa manualna;
- 6-biegowa automatyczna;
- 6-biegowa automatyczna Power Shift
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 EcoBoost | 7,9 |
1,5 EcoBoost | 6,5 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 TDCi | 5,5 * |
2.0 TDCi | 5,0 |
2.0 TDCi | 5,0 |
2.0 TDCi | 5,0 |
Wersje specjalne
Brak.

Ford S-MAX (fot. M 93@Flickr CC BY 2.0)
Segment
vanTyp nadwozia
5-drzwiowy vanOficjalna prezentacja Forda S-MAX II generacji miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2014 roku. Do sprzedaży auto trafiło rok później. Pomimo tego, że auto pod względem stylistycznym nawiązuje do poprzedniej generacji, jest całkowicie nową konstrukcją. S-MAX drugiej generacji, podobnie jak modele Fiesta, Focus, Kuga i Mondeo zyskał wąskie, podłużne reflektory przednie oraz masywny, chromowany grill. Dynamikę sylwetce auta dodają z pewnością mocno pochylona szyba przednia oraz wyraźne przetłoczenia boczne, które płynnie łączą się z linią tylnych świateł.
W aucie znalazło się sporo zaawansowanych systemów, m. in. system wykrywania pieszych, system Pre-Collision Assist (zapobieganie kolizjom) oraz diodowe reflektory adaptacyjne.
Zalety
- Atrakcyjna i dynamiczna sylwetka;
- Przestronne wnętrze;
- Dobre zawieszenie
Wady
- Brak języka polskiego w systemie SYNC
W wersji 5-osobowej nabywcy Forda S-MAX drugiej generacji mogą liczyć na bagażnik o pojemności 700 l. Rozłożenie drugiego rzędu siedzeń sprawia, że powiększa się on do wymiarów 2200 l.
Z kolei w przypadku wariantu 7-osobowego, wykorzystanie wszystkich trzech rzędów siedzeń oznacza, że z tyłu auta możemy liczyć jedynie na 285 l przestrzeni ładunkowej. Wartość tą znacznie zwiększymy, jeśli złożymy ostatni rząd foteli. Bagażnik pomieści wówczas 965 l. Po złożeniu także drugiego rzędu foteli, S-MAX będzie stanie przewieźć ładunek o pojemności 2020 l.

van 5-osobowy




van 7-osobowy



Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 EcoBoost | 1999 | 240/5400 | 345/2300-4900 | R4/16 | 8,4 | 226 |
1.5 EcoBoost | 1498 | 160/6000 | 240/1500-4500 | R4/16 | 9,9 | 200 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TDCi | 1997 | 210/3750 | 450/2000-2250 | R4/16 | 8,8* | 218* |
2.0 TDCi | 1997 | 180/3500 | 400/2000-2500 | R4/16 | 9,7 | 211 |
2.0 TDCi | 1997 | 150/3500 | 350/2000-2500 | R4/16 | 10,8 | 198 |
2.0 TDCi | 1997 | 120/3500 | 310/1750-2000 | R4/16 | 13,4 | 183 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna;
- 6-biegowa manualna;
- 6-biegowa automatyczna;
- 6-biegowa automatyczna Power Shift
Typ napędu:
- przedni
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 EcoBoost | 7,9 |
1,5 EcoBoost | 6,5 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 TDCi | 5,5 * |
2.0 TDCi | 5,0 |
2.0 TDCi | 5,0 |
2.0 TDCi | 5,0 |
Brak.