Historia Ford S-MAX I

Ford S-MAX po faceliftingu (fot. Véronique & Farzad...@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
vanTyp nadwozia
5-drzwiowy vanFord S-MAX pierwszej generacji swoją premierę miał podczas paryskich targów motoryzacyjnych w 2006 roku. Model dołączył do gamy vanów Forda, plasując się między kompaktowym C-MAXem a pełnowymiarowym vanem, czyli Galaxy. Opcjonalnie van Forda mógł zostać wyposażony w trzeci rząd foteli, co zapewniało możliwość przewozu nawet 7 osób.
S-MAX w chwili swojego rynkowego debiutu wyróżniało się atrakcyjną, dynamiczną sylwetką (język stylistyczny Ford Kinetic Design) i niezłymi właściwościami jezdnymi, jak na auto o niemałych gabarytach. Właśnie te cechy w połączeniu z przestronnością kabiny pasażerskiej i sporą uniwersalnością tego auta sprawiły, że jurorzy konkursu „Car of the Year” wybrali Forda S-MAX I generacji autem 2007 roku.
W 2010 roku Ford postanowił przeprowadzić facelifting opisywanego vana. Zmiany objęły zarówno przód, jak i tył nadwozia. Auto zyskało m in. przestylizowane lampy przednie z diodami LED do jazdy dziennej, nowym kształt frontowego zderzaka oraz chromowane listy przyokienne.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Ford S-MAX I – czy warto kupić?”
Zalety
- Przestronne wnętrze;
- Wysoki komfort podróżowania;
- Sprawdzone jednostki wysokoprężne
Wady
- Spore spalanie silników benzynowych w egzemplarzach przedliftingowych;
- Awarie pomp paliwa i rozruszników w modelach z początku produkcji;
- Usterki hamulców ręcznych
Nadwozie
W 7-osobowych wariantach S-MAX, przy rozstawionym trzecim rzędzie foteli pojemność bagażnika to zaledwie 285 l, ale po złożeniu 6 i 7 siedziska, mamy już 775 l. W wersji 5-osobowej kufer z tyłu to całe 1051 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń, zyskujemy przedział bagażowy przekraczający 2000 litrów.

van 5-osobowy




van 7-osobowy



Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 EcoBoost SCTi | 1596 | 160/5700 | 240/1600-4000 | R4/16 | 9,8 | 204 |
2.0 Duratec Flexifuel | 1999 | 145/6000 | 185/4500 | R4/16 | 10,9 | 197 |
2.0 EcoBoost | 1999 | 240/6000 | 340/1900-3500 | R4/16 | 7,6* | 240* |
2.0 EcoBoost | 1999 | 203 | 300/1750-4500 | R4/16 | 8,2* | 225* |
2.5 i 20V | 2522 | 220/5000 | 320/1500-4800 | R5/20 | 7,9 | 230 |
2.3 T | 2261 | 161/6500 | 208/4200 | R4/16 | 11,2 | 194 |
2.0 i 16V | 1999 | 145/6000 | 190/4500 | R4/16 | 10,9 | 197 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.2 TDCi | 2179 | 175/4000 | 400/1750 | R4/16 | 9,4 | 212 |
2.2 TDCi | 2179 | 200/3500 | 420/1750-3000 | R4/16 | 8,9 | 212 |
2.0 TDCi | 1997 | 163/3750 | 340/2000-3250 | R4/16 | 9,5 | 205 |
2.0 TDCi | 1997 | 140/4000 | 320/1750 | R4/16 | 10,2 | 196 |
2.0 TDCi | 1997 | 130/4000 | 320/1750 | R4/16 | 10,9 | 191 |
1.8 TDCi | 1753 | 125/3850 | 320/1750 | R4/8 | 11,6 | 190 |
1.8 TDCi | 1753 | 100/3850 | 280/1800 | R4/8 | 13,9 | 174 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna;
- 6-biegowa manualna;
- 6-biegowa automatyczna;
- 6-biegowa automatyczna Power Shift
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 EcoBoost SCTi | 7,0 |
2.0 Duratec Flexifuel | 8,2 |
2.0 EcoBoost | 8,1* |
2.0 EcoBoost | 8,1* |
2.5 i 20V | 9,4 |
2.3 T | 9,7 |
2.0 i 16V | 8,1 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.2 TDCi | 6,6 |
2.2 TDCi | 7,1 |
2.0 TDCi | 5,4 |
2.0 TDCi | 6,4 |
2.0 TDCi | 6,4 |
1.8 TDCi | 6,2 |
1.8 TDCi | 6,2 |
Wersje specjalne
Brak.

Ford S-MAX po faceliftingu (fot. Véronique & Farzad...@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
vanTyp nadwozia
5-drzwiowy vanFord S-MAX pierwszej generacji swoją premierę miał podczas paryskich targów motoryzacyjnych w 2006 roku. Model dołączył do gamy vanów Forda, plasując się między kompaktowym C-MAXem a pełnowymiarowym vanem, czyli Galaxy. Opcjonalnie van Forda mógł zostać wyposażony w trzeci rząd foteli, co zapewniało możliwość przewozu nawet 7 osób.
S-MAX w chwili swojego rynkowego debiutu wyróżniało się atrakcyjną, dynamiczną sylwetką (język stylistyczny Ford Kinetic Design) i niezłymi właściwościami jezdnymi, jak na auto o niemałych gabarytach. Właśnie te cechy w połączeniu z przestronnością kabiny pasażerskiej i sporą uniwersalnością tego auta sprawiły, że jurorzy konkursu „Car of the Year” wybrali Forda S-MAX I generacji autem 2007 roku.
W 2010 roku Ford postanowił przeprowadzić facelifting opisywanego vana. Zmiany objęły zarówno przód, jak i tył nadwozia. Auto zyskało m in. przestylizowane lampy przednie z diodami LED do jazdy dziennej, nowym kształt frontowego zderzaka oraz chromowane listy przyokienne.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Ford S-MAX I – czy warto kupić?”
Zalety
- Przestronne wnętrze;
- Wysoki komfort podróżowania;
- Sprawdzone jednostki wysokoprężne
Wady
- Spore spalanie silników benzynowych w egzemplarzach przedliftingowych;
- Awarie pomp paliwa i rozruszników w modelach z początku produkcji;
- Usterki hamulców ręcznych
W 7-osobowych wariantach S-MAX, przy rozstawionym trzecim rzędzie foteli pojemność bagażnika to zaledwie 285 l, ale po złożeniu 6 i 7 siedziska, mamy już 775 l. W wersji 5-osobowej kufer z tyłu to całe 1051 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń, zyskujemy przedział bagażowy przekraczający 2000 litrów.

van 5-osobowy




van 7-osobowy



Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 EcoBoost SCTi | 1596 | 160/5700 | 240/1600-4000 | R4/16 | 9,8 | 204 |
2.0 Duratec Flexifuel | 1999 | 145/6000 | 185/4500 | R4/16 | 10,9 | 197 |
2.0 EcoBoost | 1999 | 240/6000 | 340/1900-3500 | R4/16 | 7,6* | 240* |
2.0 EcoBoost | 1999 | 203 | 300/1750-4500 | R4/16 | 8,2* | 225* |
2.5 i 20V | 2522 | 220/5000 | 320/1500-4800 | R5/20 | 7,9 | 230 |
2.3 T | 2261 | 161/6500 | 208/4200 | R4/16 | 11,2 | 194 |
2.0 i 16V | 1999 | 145/6000 | 190/4500 | R4/16 | 10,9 | 197 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.2 TDCi | 2179 | 175/4000 | 400/1750 | R4/16 | 9,4 | 212 |
2.2 TDCi | 2179 | 200/3500 | 420/1750-3000 | R4/16 | 8,9 | 212 |
2.0 TDCi | 1997 | 163/3750 | 340/2000-3250 | R4/16 | 9,5 | 205 |
2.0 TDCi | 1997 | 140/4000 | 320/1750 | R4/16 | 10,2 | 196 |
2.0 TDCi | 1997 | 130/4000 | 320/1750 | R4/16 | 10,9 | 191 |
1.8 TDCi | 1753 | 125/3850 | 320/1750 | R4/8 | 11,6 | 190 |
1.8 TDCi | 1753 | 100/3850 | 280/1800 | R4/8 | 13,9 | 174 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna;
- 6-biegowa manualna;
- 6-biegowa automatyczna;
- 6-biegowa automatyczna Power Shift
Typ napędu:
- przedni
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 EcoBoost SCTi | 7,0 |
2.0 Duratec Flexifuel | 8,2 |
2.0 EcoBoost | 8,1* |
2.0 EcoBoost | 8,1* |
2.5 i 20V | 9,4 |
2.3 T | 9,7 |
2.0 i 16V | 8,1 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.2 TDCi | 6,6 |
2.2 TDCi | 7,1 |
2.0 TDCi | 5,4 |
2.0 TDCi | 6,4 |
2.0 TDCi | 6,4 |
1.8 TDCi | 6,2 |
1.8 TDCi | 6,2 |
Brak.