Historia Fiat Bravo II

Fiat Bravo II (fot.David Villarreal Fernández@flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
kompakt klasy średniejTyp nadwozia
hatchbackDruga generacja Bravo została zaprojektowana przez firmę Italdesign Giugiaro. Stylistycznie model nawiązuje do Grande Punto (światła przednie) oraz pierwszej generacji Bravo (charakterystyczne tylne, pierścieniowe światła). Samochód wyróżnia się na tle konkurencji proporcjonalną stylizacją, dzięki czemu szybko zyskał przychylność kierowców. Producent przygotował do napędu 4 silniki benzynowe o mocach od 90 do 150 KM oraz 6 jednostek diesla o mocach od 90 do 165 KM. W 2010 roku Fiat Bravo przeszedł modernizację, podczas której zmieniono przednie lampy, osłonę chłodnicy, a także pomalowano osłony lusterek i klamki na kolor nadwozia. Kolejna kuracja odmładzająca nastąpiła w 2014 roku; zmodyfikowano wówczas przednie reflektory, wlot powietrza oraz przedni i tylny zderzak. We wnętrzu pojawił się nowy system multimedialny z ekranem dotykowym. Oficjalna produkcja w Europie zakończyła się w 2014 roku, ale Bravo jest wciąż wytwarzane w Brazylii z przeznaczeniem na rynki Ameryki Południowej. W testach zderzeniowych Euro NCAP Fiat Bravo II otrzymał 5 gwiazdek.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Fiat Bravo II – czy warto kupić?”
Nadwozie
Fiat Bravo występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako 5-drzwiowy hatchback, i posiada jeden z największych bagażników w swojej klasie o pojemności 400 l, który po złożeniu oparć można powiększyć do 1175 l.

hatchback



Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1368 | 90/5500 | 128/4500 | R4 | 12,5 | 179 |
1.4 | 1368 | 120/5500 | 206/1750 | R4 | 9,6 | 197 |
1.4 | 1368 | 140/5500 | 230/1750 | R4 | 8,9 | 204 |
1.4 | 1368 | 150/5000 | 230/2250 | R4 | 8,5 | 212 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1598 | 90/4000 | 290/1500 | R4 | 13,1 | 173 |
1.6 | 1598 | 105/4000 | 290/1500 | R4 | 11,3 | 187 |
1.6 | 1598 | 120/4000 | 300/1500 | R4 | 10,5 | 195 |
1.9 | 1910 | 120/4000 | 255/2000 | R4 | 10,5 | 195 |
1.9 | 1910 | 150/4000 | 305/2000 | R4 | 9,0 | 209 |
2.0 | 1956 | 165/4000 | 360/1750 | R4 | 8,2 | 215 |
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 | 6,7 |
1.4 | 6,7 |
1.4 | 5,7 |
1.4 | 7,1 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 4,4 |
1.6 | 4,9 |
1.6 | 4,9 |
1.9 | 5,6 |
1.9 | 5,6 |
2.0 | 5,3 |
Wersje specjalne
W 2007 roku przygotowano limitowaną serię Fiata Bravo pod nazwą Bravo Tour de Pologne. Powstało 40 modeli wyróżniających się bogatym wyposażeniem, a dodatkowo miały grawerowaną tabliczkę z limitowanym numerem serii oraz autografem wicemistrza olimpijskiego – Czesława Langa. Samochód powstał na bazie wersji 1.4 T-Jet Sport 150 KM oraz 1.4 T-Jet Sport 120 KM.

Fiat Bravo II (fot.David Villarreal Fernández@flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
kompakt klasy średniejTyp nadwozia
hatchbackDruga generacja Bravo została zaprojektowana przez firmę Italdesign Giugiaro. Stylistycznie model nawiązuje do Grande Punto (światła przednie) oraz pierwszej generacji Bravo (charakterystyczne tylne, pierścieniowe światła). Samochód wyróżnia się na tle konkurencji proporcjonalną stylizacją, dzięki czemu szybko zyskał przychylność kierowców. Producent przygotował do napędu 4 silniki benzynowe o mocach od 90 do 150 KM oraz 6 jednostek diesla o mocach od 90 do 165 KM. W 2010 roku Fiat Bravo przeszedł modernizację, podczas której zmieniono przednie lampy, osłonę chłodnicy, a także pomalowano osłony lusterek i klamki na kolor nadwozia. Kolejna kuracja odmładzająca nastąpiła w 2014 roku; zmodyfikowano wówczas przednie reflektory, wlot powietrza oraz przedni i tylny zderzak. We wnętrzu pojawił się nowy system multimedialny z ekranem dotykowym. Oficjalna produkcja w Europie zakończyła się w 2014 roku, ale Bravo jest wciąż wytwarzane w Brazylii z przeznaczeniem na rynki Ameryki Południowej. W testach zderzeniowych Euro NCAP Fiat Bravo II otrzymał 5 gwiazdek.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Fiat Bravo II – czy warto kupić?”
Fiat Bravo występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako 5-drzwiowy hatchback, i posiada jeden z największych bagażników w swojej klasie o pojemności 400 l, który po złożeniu oparć można powiększyć do 1175 l.

hatchback



Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1598 | 90/4000 | 290/1500 | R4 | 13,1 | 173 |
1.6 | 1598 | 105/4000 | 290/1500 | R4 | 11,3 | 187 |
1.6 | 1598 | 120/4000 | 300/1500 | R4 | 10,5 | 195 |
1.9 | 1910 | 120/4000 | 255/2000 | R4 | 10,5 | 195 |
1.9 | 1910 | 150/4000 | 305/2000 | R4 | 9,0 | 209 |
2.0 | 1956 | 165/4000 | 360/1750 | R4 | 8,2 | 215 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 | 6,7 |
1.4 | 6,7 |
1.4 | 5,7 |
1.4 | 7,1 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 4,4 |
1.6 | 4,9 |
1.6 | 4,9 |
1.9 | 5,6 |
1.9 | 5,6 |
2.0 | 5,3 |
W 2007 roku przygotowano limitowaną serię Fiata Bravo pod nazwą Bravo Tour de Pologne. Powstało 40 modeli wyróżniających się bogatym wyposażeniem, a dodatkowo miały grawerowaną tabliczkę z limitowanym numerem serii oraz autografem wicemistrza olimpijskiego – Czesława Langa. Samochód powstał na bazie wersji 1.4 T-Jet Sport 150 KM oraz 1.4 T-Jet Sport 120 KM.