Historia Fiat Bravo I
Fiat Bravo I (fot. Xm2500@Flickr CC BY 2.0)
Segment
kompakt klasy średniej – niższejTyp nadwozia
hatchbackNabywcy Fiata Bravo I mieli do wyboru mieli 7 jednostek benzynowych o mocach od 80 do 154 KM oraz 3 diesle o mocach od 75 do 105 KM. W 1999 roku Fiat przeprowadził lifting modelu Bravo, po którym nieznacznie zmienił się wlot powietrza oraz wystrój wnętrza. Poszerzono także gamę dostępnych silników. Fiat zaprezentował również dwie wersje charakteryzujące się sportowym zacięciem – Bravo GT i Bravo HGT. Samochód wspólnie z bliźniaczym modelem Brava otrzymał tytuł Samochód Roku 1996 (Car of the Year).
Nadwozie
Fiat Bravo występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako 3-drzwiowy hatchback, i ma bagażnik o pojemności 280 litrów, który po złożeniu oparć można powiększyć do 1030 l.
hatchback
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 | 1242 | 82/5500 | 113/4250 | R4 | 12,5 | 173 |
1.4 | 1370 | 80/6000 | 112/2750 | R4 | 13,8 | 168 |
1.6 | 1581 | 90/6000 | 140/4000 | R4 | 11,3 | 180 |
1.6 | 1581 | 103/5750 | 144/4000 | R4 | 11,0 | 184 |
1.8 GT | 1747 | 113/5800 | 154/4400 | R4 | 10,0 | 193 |
2.0 HGT | 1998 | 147/6100 | 186/4500 | R5 | 8,5 | 210 |
2.0 HGT | 1998 | 154/6500 | 189/3750 | R5 | 8,0 | 216 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 | 6,8 |
1.4 | 7,1 |
1.6 | 7,4 |
1.6 | 7,4 |
1.8 GT | 7,7 |
2.0 HGT | 8,9 |
2.0 HGT | 9,4 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.9 TD | 6,2 |
1.9 TD | 6,3 |
1.9 JTD | 5,5 |
Wersje specjalne
Bravo dostępne było w wersji GT, która wyróżniała się nakładkami na progi, spojlerem, a także mocniejszym silnikiem. Mode był napędzany benzynową jednostką o pojemności 1,8 l i mocy 113 KM. Osiągi nie należały do sportowych, ale pozwalały na dobicie do „setki” w czasie 10 s. Auto mogło osiągnąć maksymalną prędkość 193 km/h.
Flagową propozycją w gamie był pięciocylindrowy 2,0 20v, oferowany w wersji HGT. Moc tego silnika różniła się w zależności od rocznika; mogła mieć 147 lub 154 KM. Bravo HGT z mocniejszym silnikiem uzyskiwało prędkość 100 km/h w czasie 8 s i mogło rozpędzić się do 213 km/h.
Fiat Bravo I (fot. Xm2500@Flickr CC BY 2.0)
Segment
kompakt klasy średniej – niższejTyp nadwozia
hatchbackNabywcy Fiata Bravo I mieli do wyboru mieli 7 jednostek benzynowych o mocach od 80 do 154 KM oraz 3 diesle o mocach od 75 do 105 KM. W 1999 roku Fiat przeprowadził lifting modelu Bravo, po którym nieznacznie zmienił się wlot powietrza oraz wystrój wnętrza. Poszerzono także gamę dostępnych silników. Fiat zaprezentował również dwie wersje charakteryzujące się sportowym zacięciem – Bravo GT i Bravo HGT. Samochód wspólnie z bliźniaczym modelem Brava otrzymał tytuł Samochód Roku 1996 (Car of the Year).
Fiat Bravo występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako 3-drzwiowy hatchback, i ma bagażnik o pojemności 280 litrów, który po złożeniu oparć można powiększyć do 1030 l.
hatchback
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 | 1242 | 82/5500 | 113/4250 | R4 | 12,5 | 173 |
1.4 | 1370 | 80/6000 | 112/2750 | R4 | 13,8 | 168 |
1.6 | 1581 | 90/6000 | 140/4000 | R4 | 11,3 | 180 |
1.6 | 1581 | 103/5750 | 144/4000 | R4 | 11,0 | 184 |
1.8 GT | 1747 | 113/5800 | 154/4400 | R4 | 10,0 | 193 |
2.0 HGT | 1998 | 147/6100 | 186/4500 | R5 | 8,5 | 210 |
2.0 HGT | 1998 | 154/6500 | 189/3750 | R5 | 8,0 | 216 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 | 6,8 |
1.4 | 7,1 |
1.6 | 7,4 |
1.6 | 7,4 |
1.8 GT | 7,7 |
2.0 HGT | 8,9 |
2.0 HGT | 9,4 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.9 TD | 6,2 |
1.9 TD | 6,3 |
1.9 JTD | 5,5 |
Bravo dostępne było w wersji GT, która wyróżniała się nakładkami na progi, spojlerem, a także mocniejszym silnikiem. Mode był napędzany benzynową jednostką o pojemności 1,8 l i mocy 113 KM. Osiągi nie należały do sportowych, ale pozwalały na dobicie do „setki” w czasie 10 s. Auto mogło osiągnąć maksymalną prędkość 193 km/h.
Flagową propozycją w gamie był pięciocylindrowy 2,0 20v, oferowany w wersji HGT. Moc tego silnika różniła się w zależności od rocznika; mogła mieć 147 lub 154 KM. Bravo HGT z mocniejszym silnikiem uzyskiwało prędkość 100 km/h w czasie 8 s i mogło rozpędzić się do 213 km/h.