Historia Mercedes-Benz A II (W 169)
Segment
BTyp nadwozia
3 i 5-drzwiowy hatchbackMercedes klasy A drugiej generacji (kod fabryczny W 169) zadebiutował w 2004 roku. Bryła nadwozia nawiązuje do poprzednika, jednak pod względem wymiarów auto jest od niego wyraźnie większe. Dzięki temu wyraźnie wzrosła pojemność bagażnika oraz ilość przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Przybyła również odmiana 3-drzwiowa, której brakowało w poprzedniej generacji.
Niemiecki producent, ucząc się na błędach poprzedniego modelu (oblany test Łosia) nie próbował eksperymentować ze zbyt miękkim zawieszeniem. Jest ono, inaczej w większości modeli tego koncernu, dość sztywne, celem zapewnienia odpowiedniej stabilności.
W 2008 roku auto przeszło facelifting. Zmianom uległ kształt przedniego i tylnego zderzaka. Zmodyfikowano również kształt grilla oraz świateł. Ponadto na liście wyposażenia standardowego pojawił się system Park Assist.
Zalety
- 3 i 5-drzwiowy hatchback
- Wysoki poziom bezpieczeństwa
- Bogate wyposażenie standardowe
Wady
- Wysokie zużycie paliwa jednostek benzynowych
- Wysokie koszty eksploatacji i części zamiennych
- Niski komfort tłumienia nierówności
Nadwozie
Mercedes klasy A II generacji był produkowany jaki 3 i 5-drzwiowy hatchback. Oferował 435 litrowy bagażnik, który w razie potrzeby można było powiększyć do 1995 litrów poprzez złożenie tylnych siedzeń.
3 i 5-drzwiowy hatchback
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
150 | 1498 | 95/5200 | 140/3500-4000 | R4/8 | 12,6* | 175* |
150 | 1498 | 95/5200 | 140/3500-4000 | R4/8 | 13,5** | 170** |
160 | 1498 | 95/5200 | 140/3500-4000 | R4/8 | 12,6* | 175* |
160 | 1498 | 95/5200 | 140/3500-4000 | R4/8 | 13,5** | 170** |
160 BlueEFFICIENCY | 1498 | 95/5200 | 140/3500-4000 | R4 | 12,6* | 175* |
170 | 1498 | 116/5500 | 155/3500-4000 | R4/8 | 10,9* | 188* |
170 | 1498 | 116/5500 | 155/3500-4000 | R4/8 | 11,5** | 183** |
180 | 1498 | 116/5500 | 155/3500-4000 | R4/8 | 10,9* | 188* |
180 | 1498 | 116/5500 | 155/3500-4000 | R4/8 | 11,5** | 183** |
180 BlueEFFICIENCY | 1699 | 116/5500 | 155/3500-4000 | R4 | 10,9* | 188* |
200 | 2034 | 136/5750 | 185/3500-4000 | R4/8 | 9,8* | 200* |
200 | 2034 | 136/5750 | 185/3500-4000 | R4/8 | 9,9** | 195** |
200 Turbo | 2034 | 193/5000 | 280/1800-4850 | R4/8 | 7,5* | 228* |
200 Turbo | 2034 | 193/5000 | 280/1800-4850 | R4/8 | 7,3** | 220** |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
160 CDI | 1991 | 82/4200 | 180/1400-2600 | R4/16 | 15,0* | 165** |
160 CDI | 1991 | 82/4200 | 180/1400-2600 | R4/16 | 15,3** | 165** |
160 CDI BlueEFFICIENCY | 1991 | 82/4200 | 180/1400-2600 | R4 | 15,0* | 170* |
180 CDI | 1991 | 109/4200 | 250/1600-2600 | R4/16 | 10,8* | 186* |
180 CDI | 1991 | 109/4200 | 250/1600-2600 | R4/16 | 11,1** | 181** |
200 CDI | 1991 | 140/4200 | 300/1600-2600 | R4/16 | 9,5* | 201* |
200 CDI | 1991 | 140/4200 | 300/1600-2600 | R4/16 | 9,6** | 196** |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- bezstopniowa CVT
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
150 (95 KM) | 6,2 (skrzynie manualne) |
150 (95 KM) | 6,6 (skrzynie automatyczne) |
160 (95 KM) | 6,2 (skrzynie manualne) |
160 (95 KM) | 6,6 (skrzynie automatyczne) |
160 BlueEFFICIENCY (95 KM) | 6,0 (skrzynie manualne) |
170 (116 KM) | 6,6 (skrzynie manualne) |
170 (116 KM) | 6,6 (skrzynie automatyczne) |
180 (116 KM) | 6,6 (skrzynie manualne) |
180 (116 KM) | 6,6 (skrzynie automatyczne) |
180 BlueEFFICIENCY (116 KM) | 6,3 (skrzynie manualne) |
200 (136 KM) | 7,2 (skrzynie manualne) |
200 (136 KM) | 7,2 (skrzynie manualne) |
200 Turbo (193 KM) | 7,9 (skrzynie manualne) |
200 Turbo (193 KM) | 7,9 (skrzynie automatyczne) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
160 CDI (82 KM) | 4,9 (skrzynie manualne) |
160 CDI (82 KM) | 5,4 (skrzynie automatyczne) |
160 CDI BlueEFFICIENCY (82 KM) | 4,5 (skrzynie manualne) |
180 CDI (109 KM) | 5,2 (skrzynie manualne) |
180 CDI (109 KM) | 5,4 (skrzynie automatyczne) |
200 CDI (140 KM) | 5,4 (skrzynie manualne) |
200 CDI (140 KM) | 5,7 (skrzynie automatyczne) |
Wersje specjalne
W 2010 roku Mercedes-Benz wyprodukował limitowaną, liczącą zaledwie 500 sztuk serię E-CELL. Auta były wyposażone wyłącznie w silnik elektryczny, a zastosowane baterie litowo-jonowe pozwalały pokonać dystans ponad 200 km.
W 2010 roku Mercedes-Benz wyprodukował limitowaną, liczącą zaledwie 500 sztuk serię E-CELL. Auta były wyposażone wyłącznie w silnik elektryczny, a zastosowane baterie litowo-jonowe pozwalały pokonać dystans ponad 200 km.
Segment
BTyp nadwozia
3 i 5-drzwiowy hatchbackMercedes klasy A drugiej generacji (kod fabryczny W 169) zadebiutował w 2004 roku. Bryła nadwozia nawiązuje do poprzednika, jednak pod względem wymiarów auto jest od niego wyraźnie większe. Dzięki temu wyraźnie wzrosła pojemność bagażnika oraz ilość przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Przybyła również odmiana 3-drzwiowa, której brakowało w poprzedniej generacji.
Niemiecki producent, ucząc się na błędach poprzedniego modelu (oblany test Łosia) nie próbował eksperymentować ze zbyt miękkim zawieszeniem. Jest ono, inaczej w większości modeli tego koncernu, dość sztywne, celem zapewnienia odpowiedniej stabilności.
W 2008 roku auto przeszło facelifting. Zmianom uległ kształt przedniego i tylnego zderzaka. Zmodyfikowano również kształt grilla oraz świateł. Ponadto na liście wyposażenia standardowego pojawił się system Park Assist.
Zalety
- 3 i 5-drzwiowy hatchback
- Wysoki poziom bezpieczeństwa
- Bogate wyposażenie standardowe
Wady
- Wysokie zużycie paliwa jednostek benzynowych
- Wysokie koszty eksploatacji i części zamiennych
- Niski komfort tłumienia nierówności
Mercedes klasy A II generacji był produkowany jaki 3 i 5-drzwiowy hatchback. Oferował 435 litrowy bagażnik, który w razie potrzeby można było powiększyć do 1995 litrów poprzez złożenie tylnych siedzeń.
3 i 5-drzwiowy hatchback
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
150 | 1498 | 95/5200 | 140/3500-4000 | R4/8 | 12,6* | 175* |
150 | 1498 | 95/5200 | 140/3500-4000 | R4/8 | 13,5** | 170** |
160 | 1498 | 95/5200 | 140/3500-4000 | R4/8 | 12,6* | 175* |
160 | 1498 | 95/5200 | 140/3500-4000 | R4/8 | 13,5** | 170** |
160 BlueEFFICIENCY | 1498 | 95/5200 | 140/3500-4000 | R4 | 12,6* | 175* |
170 | 1498 | 116/5500 | 155/3500-4000 | R4/8 | 10,9* | 188* |
170 | 1498 | 116/5500 | 155/3500-4000 | R4/8 | 11,5** | 183** |
180 | 1498 | 116/5500 | 155/3500-4000 | R4/8 | 10,9* | 188* |
180 | 1498 | 116/5500 | 155/3500-4000 | R4/8 | 11,5** | 183** |
180 BlueEFFICIENCY | 1699 | 116/5500 | 155/3500-4000 | R4 | 10,9* | 188* |
200 | 2034 | 136/5750 | 185/3500-4000 | R4/8 | 9,8* | 200* |
200 | 2034 | 136/5750 | 185/3500-4000 | R4/8 | 9,9** | 195** |
200 Turbo | 2034 | 193/5000 | 280/1800-4850 | R4/8 | 7,5* | 228* |
200 Turbo | 2034 | 193/5000 | 280/1800-4850 | R4/8 | 7,3** | 220** |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
160 CDI | 1991 | 82/4200 | 180/1400-2600 | R4/16 | 15,0* | 165** |
160 CDI | 1991 | 82/4200 | 180/1400-2600 | R4/16 | 15,3** | 165** |
160 CDI BlueEFFICIENCY | 1991 | 82/4200 | 180/1400-2600 | R4 | 15,0* | 170* |
180 CDI | 1991 | 109/4200 | 250/1600-2600 | R4/16 | 10,8* | 186* |
180 CDI | 1991 | 109/4200 | 250/1600-2600 | R4/16 | 11,1** | 181** |
200 CDI | 1991 | 140/4200 | 300/1600-2600 | R4/16 | 9,5* | 201* |
200 CDI | 1991 | 140/4200 | 300/1600-2600 | R4/16 | 9,6** | 196** |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- bezstopniowa CVT
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
150 (95 KM) | 6,2 (skrzynie manualne) |
150 (95 KM) | 6,6 (skrzynie automatyczne) |
160 (95 KM) | 6,2 (skrzynie manualne) |
160 (95 KM) | 6,6 (skrzynie automatyczne) |
160 BlueEFFICIENCY (95 KM) | 6,0 (skrzynie manualne) |
170 (116 KM) | 6,6 (skrzynie manualne) |
170 (116 KM) | 6,6 (skrzynie automatyczne) |
180 (116 KM) | 6,6 (skrzynie manualne) |
180 (116 KM) | 6,6 (skrzynie automatyczne) |
180 BlueEFFICIENCY (116 KM) | 6,3 (skrzynie manualne) |
200 (136 KM) | 7,2 (skrzynie manualne) |
200 (136 KM) | 7,2 (skrzynie manualne) |
200 Turbo (193 KM) | 7,9 (skrzynie manualne) |
200 Turbo (193 KM) | 7,9 (skrzynie automatyczne) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
160 CDI (82 KM) | 4,9 (skrzynie manualne) |
160 CDI (82 KM) | 5,4 (skrzynie automatyczne) |
160 CDI BlueEFFICIENCY (82 KM) | 4,5 (skrzynie manualne) |
180 CDI (109 KM) | 5,2 (skrzynie manualne) |
180 CDI (109 KM) | 5,4 (skrzynie automatyczne) |
200 CDI (140 KM) | 5,4 (skrzynie manualne) |
200 CDI (140 KM) | 5,7 (skrzynie automatyczne) |
W 2010 roku Mercedes-Benz wyprodukował limitowaną, liczącą zaledwie 500 sztuk serię E-CELL. Auta były wyposażone wyłącznie w silnik elektryczny, a zastosowane baterie litowo-jonowe pozwalały pokonać dystans ponad 200 km.
W 2010 roku Mercedes-Benz wyprodukował limitowaną, liczącą zaledwie 500 sztuk serię E-CELL. Auta były wyposażone wyłącznie w silnik elektryczny, a zastosowane baterie litowo-jonowe pozwalały pokonać dystans ponad 200 km.