Historia Hyundai Santa Fe II
Hyundai Santa Fe II (fot. RL GNZLZ@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
SUVTyp nadwozia
SUVHyundai Santa Fe drugiej generacji został wprowadzony do sprzedaży w 2006 roku i pomimo tej samej nazwy, co poprzednik, odznaczał się innym stylem i rozwiązaniami technologicznymi. Nowy model stał się większy i prezentował wyrównany design w stosunku do europejskich konkurentów. Auto podobnie jak poprzednik oferowane było tylko w jednej wersji nadwoziowej, a do napędu przeznaczono 2 silniki benzynowe oraz 3 diesle. Klienci mogli wybierać spośród jednostek benzynowych o mocach od 189 do 203 KM lub diesli o mocach od 150 do 197 KM. Santa Fe udostępniono w kilku wersjach wyposażenia. Mógł cechować się napędem na przód lub 4×4. W 2010 roku model został poddany niewielkiemu liftingowi, po którym odświeżono wygląd przedniego i tylnego zderzaka, w tym świateł. Produkcja Santa Fe drugiej generacji trwała 6 lat i zakończyła się w 2012 roku.
Zalety
- sporo miejsca w śodku auta
- doskonała widoczność
- przystępna cena zakupu egzemplarzy używanych
Wady
- drobne awarie elektroniki
- problemy z zaworem EGR
Nadwozie
Hyundai Santa Fe występuje tylko w nadwoziu 5-drzwiowym. Auto ma bagażnik o pojemności 528 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1582 l.
SUV
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.7 | 2656 | 189/6000 | 248/4000 | V6 | 10,3 | 190 |
3.3 | 3342 | 242/6200 | 316/4500 | V6 | 7,6 | 240 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4, 5 i 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.7 | 10,4 |
3.3 | 9,8 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 | 9,5 |
2.2 155 KM | 7,0 |
2.2 197 KM | 6,8 |
Hyundai Santa Fe II (fot. RL GNZLZ@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
SUVTyp nadwozia
SUVHyundai Santa Fe drugiej generacji został wprowadzony do sprzedaży w 2006 roku i pomimo tej samej nazwy, co poprzednik, odznaczał się innym stylem i rozwiązaniami technologicznymi. Nowy model stał się większy i prezentował wyrównany design w stosunku do europejskich konkurentów. Auto podobnie jak poprzednik oferowane było tylko w jednej wersji nadwoziowej, a do napędu przeznaczono 2 silniki benzynowe oraz 3 diesle. Klienci mogli wybierać spośród jednostek benzynowych o mocach od 189 do 203 KM lub diesli o mocach od 150 do 197 KM. Santa Fe udostępniono w kilku wersjach wyposażenia. Mógł cechować się napędem na przód lub 4×4. W 2010 roku model został poddany niewielkiemu liftingowi, po którym odświeżono wygląd przedniego i tylnego zderzaka, w tym świateł. Produkcja Santa Fe drugiej generacji trwała 6 lat i zakończyła się w 2012 roku.
Zalety
- sporo miejsca w śodku auta
- doskonała widoczność
- przystępna cena zakupu egzemplarzy używanych
Wady
- drobne awarie elektroniki
- problemy z zaworem EGR
Hyundai Santa Fe występuje tylko w nadwoziu 5-drzwiowym. Auto ma bagażnik o pojemności 528 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1582 l.
SUV
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.7 | 2656 | 189/6000 | 248/4000 | V6 | 10,3 | 190 |
3.3 | 3342 | 242/6200 | 316/4500 | V6 | 7,6 | 240 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4, 5 i 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.7 | 10,4 |
3.3 | 9,8 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 | 9,5 |
2.2 155 KM | 7,0 |
2.2 197 KM | 6,8 |