Historia Honda CR-V III

Honda CR-V III (fot. Karlis Dambrans@Flickr CC BY 2.0)
Segment
SUVTyp nadwozia
SUVHonda CR-V trzeciej generacji została wprowadzona do produkcji w 2006 roku i stanowiła pokaz możliwości designerskich japońskiej marki. Śmiała stylistyka CR-V upodobniła auto do VAN-a, co dla wielu potencjalnych użytkowników było wielkim zarzutem wobec marki. Model podobnie jak poprzednik sprzedawano tylko w odmianie 5-drzwiowej. Do napędu mógł posłużyć jeden z dwóch silników benzynowych o mocach od 150 do 170 KM lub diesel o mocy 140 KM. W 2009 roku model przeszedł facelifting, w którym zmieniono między innymi przedni i tylny zderzak, a także zmodernizowano tylne światła. Produkcja Hondy CR-V trzeciej generacji trwała 6 lat i zakończyła się w 2012 roku.
Wady
- nietrwałe przeguby i amortyzatory
- uszkodzenia maglownicy
Nadwozie
Honda CR-V III generacji występuje w jednej wersji nadwoziowej, w której bagażnik ma pojemność 524 l. Można go powiększyć, dzięki czemu zamieścimy w nim aż 1532 l bagażu.

SUV



Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 | 1998 | 150/6200 | 190/4000 | R4 | 10,2 | 190 |
2.4 | 2354 | 170/6000 | 218/3600 | R4 | 10,5 | 190 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.2 | 2204 | 140/4000 | 340/2000 | R4 | 10,3 | 187 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- AWD
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 | 8,1 |
2.4 | 7,8 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.2 | 6,5 |
Wersje specjalne
Honda CR-V III była dostępna w Niemczech w specjalnie przystosowanej wersji TAXI. Wersja specjalna różniła się zmodyfikowaną konsolą centralną z miejscem na taksometr oraz CB Radio. Na dachu znalazło się miejsce do przymocowania koguta. We wnętrzu zmieniono oświetlenie, a z zewnętrz samochód wyróżniał się lakierem w kolorze budyniu. Auto napędzane było silnikiem diesla o pojemności 2,2 litra w układzie i-DTEC o mocy 140 KM, który spalał 6,2 l na 100 km.

Honda CR-V III (fot. Karlis Dambrans@Flickr CC BY 2.0)
Segment
SUVTyp nadwozia
SUVHonda CR-V trzeciej generacji została wprowadzona do produkcji w 2006 roku i stanowiła pokaz możliwości designerskich japońskiej marki. Śmiała stylistyka CR-V upodobniła auto do VAN-a, co dla wielu potencjalnych użytkowników było wielkim zarzutem wobec marki. Model podobnie jak poprzednik sprzedawano tylko w odmianie 5-drzwiowej. Do napędu mógł posłużyć jeden z dwóch silników benzynowych o mocach od 150 do 170 KM lub diesel o mocy 140 KM. W 2009 roku model przeszedł facelifting, w którym zmieniono między innymi przedni i tylny zderzak, a także zmodernizowano tylne światła. Produkcja Hondy CR-V trzeciej generacji trwała 6 lat i zakończyła się w 2012 roku.
Wady
- nietrwałe przeguby i amortyzatory
- uszkodzenia maglownicy
Honda CR-V III generacji występuje w jednej wersji nadwoziowej, w której bagażnik ma pojemność 524 l. Można go powiększyć, dzięki czemu zamieścimy w nim aż 1532 l bagażu.

SUV



Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.2 | 2204 | 140/4000 | 340/2000 | R4 | 10,3 | 187 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- AWD
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 | 8,1 |
2.4 | 7,8 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.2 | 6,5 |
Honda CR-V III była dostępna w Niemczech w specjalnie przystosowanej wersji TAXI. Wersja specjalna różniła się zmodyfikowaną konsolą centralną z miejscem na taksometr oraz CB Radio. Na dachu znalazło się miejsce do przymocowania koguta. We wnętrzu zmieniono oświetlenie, a z zewnętrz samochód wyróżniał się lakierem w kolorze budyniu. Auto napędzane było silnikiem diesla o pojemności 2,2 litra w układzie i-DTEC o mocy 140 KM, który spalał 6,2 l na 100 km.