Historia modelu
Volvo XC60 (fot. Pål-Kristian Hamre@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
SUVTyp nadwozia
SUVSprzedaż modelu ruszyła na terenie Europy w trzecim kwartale 2008 roku. W Ameryce Północnej auto zadebiutowało na początku 2009 roku. Produkcja modelu odbywa się w Belgii. W 2013 roku XC60 przeszło facelifting. Zmiany dotknęły miedzy innymi przednie zderzaki i lampy, grill. Modyfikacjom poddano również lusterka, w których zlokalizowano lampy LED.
Zalety
- Wysoki komfort podróżowania
- Bogate wyposażenie standardowe
- Nowoczesna linia nadwozia
Wady
- Awarie turbosprężarek i układu wtryskowego w silnikach wysokoprężnych
- Uszkodzenia łańcucha rozrządu w benzynowych silnikach R6
- Trzeszczące plastiki we wnętrzu
Nadwozie
W bagażniku XC60 znajdziemy bagażnik, zdolny do pomieszczenia 495 l. Po złożeniu tylnych siedzeń, jego objętość znacznie wzrasta – do dyspozycji jest już 1455 l.
SUV
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
T | 1999 | 203/6000 | 300/1750 - 4000 | R4 | 8,9 | 205 |
T5 | 1999 | 240/5500 | 320/1800 - 5000 | R4 | 8,1 | 210 |
T5 | 1969 | 245/5500 | 350/1500 - 4800 | R4 | 7,2 | 210 |
T6 | 1969 | 306/5700 | 400/2100 - 4500 | R4 | 6,9 | 210 |
T6 | 2953 | 304/5600 | 440/2100 - 4200 | R6 | 6,9 | 210 |
3.2 | 3192 | 243/6400 | 320/3200 | R6 | 9,1 | 210 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
D3* | 1984 | 136/3500 | 350/1500 – 2250 | R5 | 11,2 | 185 |
D3** | 1984 | 163/3500 | 400/1500 - 2750 | R5 | 10,3 | 200 |
D4*** | 1969 | 181/4250 | 400/1750 - 2500 | R4 | 8,5 | 209 |
D5*** | 2400 | 215/4000 | 420/1500 - 3250 | R5 | 8,1 | 209 |
* - napęd na przednie koła, 6-biegowa skrzynia automatyczna ** - napęd na przednie koła, 6-biegowa skrzynia manualna *** - napęd na przednie koła, 6-biegowa skrzynia manualna **** - napęd na 4 koła, 6-biegowa skrzynia manualna
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
- 6 i 8-biegowa dwusprzęgłowa automatyczna Geartronic
Typ napędu:
- przedni, napęd na wszystkie koła
Spalanie
Wersje specjalne
Na targach motoryzacyjnych w Detroit w 2012 roku zaprezentowano koncepcyjną wersję XC60 z napędem hybrydowym – Plug-in Hybrid. Zasięg auta zasilanego wyłącznie silnikiem elektrycznym to 56 km, a całkowity (silnik spalinowy i elektryczny) – 970 km. Czas ładowania z gniazdka o napięciu 220 V to 3,5 h.
Podane części zostały dopasowane do Volvo XC60 I z silnikiem D4 181 KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.
Volvo XC60 (fot. Pål-Kristian Hamre@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
SUVTyp nadwozia
SUVSprzedaż modelu ruszyła na terenie Europy w trzecim kwartale 2008 roku. W Ameryce Północnej auto zadebiutowało na początku 2009 roku. Produkcja modelu odbywa się w Belgii. W 2013 roku XC60 przeszło facelifting. Zmiany dotknęły miedzy innymi przednie zderzaki i lampy, grill. Modyfikacjom poddano również lusterka, w których zlokalizowano lampy LED.
Zalety
- Wysoki komfort podróżowania
- Bogate wyposażenie standardowe
- Nowoczesna linia nadwozia
Wady
- Awarie turbosprężarek i układu wtryskowego w silnikach wysokoprężnych
- Uszkodzenia łańcucha rozrządu w benzynowych silnikach R6
- Trzeszczące plastiki we wnętrzu
W bagażniku XC60 znajdziemy bagażnik, zdolny do pomieszczenia 495 l. Po złożeniu tylnych siedzeń, jego objętość znacznie wzrasta – do dyspozycji jest już 1455 l.
SUV
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
T | 1999 | 203/6000 | 300/1750 - 4000 | R4 | 8,9 | 205 |
T5 | 1999 | 240/5500 | 320/1800 - 5000 | R4 | 8,1 | 210 |
T5 | 1969 | 245/5500 | 350/1500 - 4800 | R4 | 7,2 | 210 |
T6 | 1969 | 306/5700 | 400/2100 - 4500 | R4 | 6,9 | 210 |
T6 | 2953 | 304/5600 | 440/2100 - 4200 | R6 | 6,9 | 210 |
3.2 | 3192 | 243/6400 | 320/3200 | R6 | 9,1 | 210 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
D3* | 1984 | 136/3500 | 350/1500 – 2250 | R5 | 11,2 | 185 |
D3** | 1984 | 163/3500 | 400/1500 - 2750 | R5 | 10,3 | 200 |
D4*** | 1969 | 181/4250 | 400/1750 - 2500 | R4 | 8,5 | 209 |
D5*** | 2400 | 215/4000 | 420/1500 - 3250 | R5 | 8,1 | 209 |
* - napęd na przednie koła, 6-biegowa skrzynia automatyczna ** - napęd na przednie koła, 6-biegowa skrzynia manualna *** - napęd na przednie koła, 6-biegowa skrzynia manualna **** - napęd na 4 koła, 6-biegowa skrzynia manualna
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
- 6 i 8-biegowa dwusprzęgłowa automatyczna Geartronic
Typ napędu:
- przedni, napęd na wszystkie koła
Na targach motoryzacyjnych w Detroit w 2012 roku zaprezentowano koncepcyjną wersję XC60 z napędem hybrydowym – Plug-in Hybrid. Zasięg auta zasilanego wyłącznie silnikiem elektrycznym to 56 km, a całkowity (silnik spalinowy i elektryczny) – 970 km. Czas ładowania z gniazdka o napięciu 220 V to 3,5 h.
Podane części zostały dopasowane do Volvo XC60 I z silnikiem D4 181 KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.